راهنمای خرید گاز رومیزی

راهنمای خرید گاز رومیزی

آشپزخانه قلب خانه به حساب می‌آید و تصور آشپزخانه بدون گاز نیز غیر ممکن است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی‌های نوین، شاهد گازهای زیباتر و قدرتمندتری نسبت به گذشته هستیم. گازهای رومیزی، چند سالی است که توانسته‌اند نظر افراد را به خود جلب کنند و بسیا پرطرفدارتر از قبل شده‌اند. البته پیشرفت تکنولوژی نیز موجب شده تا گازهای صفحه‌ای قدرتمند و پر حرارت ظاهر شوند. انتخاب گاز صفحه‌ای امری مهم و ضروری است و باید در انتخاب آن دقت کرد. در اینجا نکاتی را که هنگام خرید گاز صفحه‌ای باید به آن توجه کنید را آورده‌ایم.

انواع اجاق گاز صفحه ‌ای

اجاق گاز صفحه ‌ای از نظر منبع تامین انرژی به دو دسته گازی و برقی تقسیم می‌شوند. لازم است شما براساس نیاز و سلیقه و در نظر گرفتن هزینه‌های دیگر گاز رومیزی مناسب خود را انتخاب کنید. در ادامه آنها را معرفی میکنیم.

اجاق گاز صفحه‌ ای گازی

اجاق گاز صفحه ‌ای گازی گاز سوز هستند و حرارت مورد نیاز برای پخت و پز با سوختن گاز تامین می‌شود. اگر هر روز آشپزی میکنید و اجاق گاز در خانه شما پر مصرف است، این مدل برای شما مناسب است. در اجاق صفحه ‌ای گازی درجه حرارت بالا و قابل کنترل است.

اجاق گاز صفحه ‌ای برقی

اجاق گاز صفحه‌ای الکتریکی  یا برقی مدل دیگری از گازهای صفحه‌ای است که توسط برق، حرات لازم را ایجاد میکند. اجاق‌های رومیزی برقی، هیچ اتصالی به گاز دارند و دما از طریق المنت‌های استفاده شده منتقل می‌شود و از نظر خطرات گاز کاملا ایمن هستند. در سبک طراحی مدرن و مینیمال معمولا این مدل گاز به چشم می‌خورد. توجه داشته باشید که با استفاده از اجاق گاز صفحه‌ای برقی، از آنجایی که مصرف برق منزل شما بیشتر می‌شود باید هزینه نسبتا بالاتری را نسبت به گاز پرداخت کنید.

تعداد شعله گاز صفحه ‌ای

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید گاز صفحه ‌ای باید به آن توجه کنید، تعداد شعله و فاصله بین شعله‌است. گازهای صفحه‌ای از تک شعله تا ۶ شعله موجود هستند انتخاب تعداد شعله به تعداد افرادی که در خانه زندگی میکنید و میزان استفاده شما از گاز برمیگردد. اما در صورت انتخاب گازهای چند شعله‌ای حتما به فاصله بین شعله‌ها دقت کنید. فاصله بین شعله‌ها باید به صورتی باشد که بتوانید چند قابلمه را روی گاز قرار دهید.

گاز صفحه‌ای تک شعله

گازهای صفحه‌ ای تک شعله برای خانه‌ای مجردی و استفاده محدود و بسیار کم از گاز مناسب است. اگر آشپزخانه شما کوچک است و فضای بسیار کمی را در اختیار دارید، گاز تک شعله انتخابی خوبی است.

گاز صفحه ای پنج شعله

گاز صفحه ای پنج شعله رایج‌ترین مدل انتخابی است و در خانه‌های ایرانی که معمولا چند ظرف روی گاز قرار میگیرد، بسیار کاربردی است. گازهای صفحه‌ ای ۵ شعله دارای ابعاد بزرگ هستند و کارایی بالایی دارند. اگر به صورت روتین از گاز استفاده می‌کنید و خانواده پر جمعیتی هستید، گازهای صفحه‌ای ۵ یا ۶ شعله برای شما مناسب است.

جنس صفحه اجاق گاز صفحه‌ ای

یکی از موارد مهم دیگری که باید هنگام انتخاب گاز رومیزی به آن توجه کنید، جنس آن است. نوع جنس هم در کیفیت، زیبایی و هم در راحتی تمیز کردن تاثیر گذار است.اجاق گازهای صفحه‌ ای در دو جنس شیشه‌ای و استیل تولید می‌شوند.

اجاق گاز رومیزی شیشه ای

اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای ظاهری زیبا و لوکس دارد و در عین حال کاملا مقاوم است. در هنگام پخت و پز با دمای بالا نیز مشکلی برای آن پیش نمی‌آید. مقاومت شیشه آنها به حدی است که اگر آب سرد هم روی آن بریزید، ترک بر نمیدارد. در مدل شیشه‌ای لکه و کثیفی سریع‌تر خود را نشان می‌دهد و بهتر است هر روز تمیز شود. البته شیشه‌های این مدل اجاق گازها به راحتی با یک دستمال تمیز می‌شوند و نظافت آنها کار سختی نیست.

اجاق گاز رومیزی استیل

اجاق گاز رومیزی استیل نیز طرفداران خود را دارد. در این مدل نیازی به تمیز کردن روزانه نیست و لکه‌ها خود نمایی نمیکنند. البته در عوض تمیز کردن آنها تنها با یک دستمال ساده به پایان نمیرسد و نیاز است به خوبی تمیز شوند. اجاق گاز رومیزی استیل کاملا مقاوم هستند و کیفیت بالایی دارند و مقرون به صرفه‌ هستند.

قطعات گاز

دقت کردن به کیفیت قطعات گاز رومیزی نیز امری است که نباید فراموش شود. البته اگر برند و مارک خوبی را انتخاب کنید می‌توانید از کیفیت تمام قطعات آن نیز اطمینان داشته باشید.

شبکه های چدن گاز

گاز صفحه ای برقی دارای قطعات بیشتری است. مانند چدن که فضایی برای قرار گیری ظرف را ایجاد میکند. آنچه برای دوام و ماندگاری بیشتر چدن گاز لازم است به آن توجه کنید، نحوه تمیز کردن آن است.

ولوم گاز

ولوم گاز از جنس‌های مختلفی مانند فلز و پلاستیک ساخته می‌شود. دربرخی از گازهای رومیزی و بیشتر در گازهای برقی، ولوم وجود ندارد و به صورت لمسی گاز روشن میشود. اما در گازهای صفحه‌ ای که دارای ولوم هستند باید به فاصله آنها از شعله و کیفیت آن توجه کنید. در صورتی که کیفیت مناسبی نداشته باشند و سازنده فاصله استاندارد را در نظر نگرفته باشد، ممکن است در طول مصرف بسوزند و خراب شوند.

مارک اجاق گاز صفحه‌ ای

انتخاب برند گاز کار دشواری نیست، کافیست از بین برندهای برتر، بسته به توان مالی و مدلی که در نظر دارید، یکی را انتخاب کنید. اگر این سوال برایتان ایجاد شده که “گاز صفحه‌ ای چه مارکی خوبه؟” بهتر است با کارشناسان فروش و متخصصین در این زمینه صحبت کنید و از بین برندهای برتر یکی را انتخاب کنید، به این منظور می‌توانید از مشاوران عمرانیاز کمک بگیرید. از بهترین برندهای گاز صفحه‌ ای می‌توان به وایز، لتو، اخوان، استیل البزر، کن، بیمکث، مسترپلاس، ایلیا استیل، داتیس و گوفر اشاره کرد.

خرید اینترنتی گاز صفحه ای

خرید اینترنتی این روزها کار را آسان‌تر کرده و نیازی نیست زمان زیادی را صرف گشت زدن در خیابان بکنیم و با خستگی و آلودگی هوا و مسائل دیگری مثل نگرانی‌های ویروس کرونا دست و پنجه نرم کنیم. برای خرید اینترنتی گار رومیزی می‌توانید روی مبل لم دهید و در اینترنت چرخی بزنید و مناسب‌ترین قیمت و مدل را انتخاب کنید. اگر قصد خرید اینترنتی را دارید پیشنهاد می‌کنم به تخفیف‌های عمرانیاز هم نگاهی بیندازید.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)