انواع سبک دکوراسیون طراحی حمام

انواع سبک دکوراسیون طراحی حمام

حمام یکی از قسمت‌های مهم خانه‌ هست و اهمیت به آن در چند دهه اخیر بیشتر از قبل شده است. در گذشته هفته‌ای یک یا دوبار از حمام استفاده می‌شده و حمام‌ها محل‌هایی تاریک و بدون هیچ تزیینی بودند. اما امروزه حمام محلی برای کسب آرامش، استراحت، پاکیزگی و آراستگی است و روزانه از آن استفاده می‌شود. با طراحی حمام نیز میتوان فضای آن را به محلی آرامش بخش، زیبا، لوکس و چشم نواز تبدیل کرد تا بتوان خستگی یک روز کاری را پشت گذاشت و یا خود را برای یک روز فوق العاده آماده کرد.

فرقی نمیکند که خودتان بخواهید حمام خود را طراحی کنید و یا از یک دکوراتور داخلی برای دکوراسیون داخلی منزل خود کمک گرفته اید، اطلاع از سبک‌های مختلف طراحی حمام و نگاهی به مدل حمامهای جدید میتواند به شما دید کاملتر دهد و شما را در انتخاب مدل مورد نظرتان یاری کند. در اینجا ده طرح پرطرفدار و محبوب طراحی حمام در جهان را معرفی کرده‌ایم تا بتوانید از آنها ایده بگیرید و یا برای طراحی حمام خود از آنها استفاده کنید.

طرح‌های پرطرفدار دکوراسیون حمام

اگر شما هم به دنبال داشتن حمام لوکس و زیبایی هستید، پیشنهاد میکنم تمام سبک و مدل‌های دکوراسیون حمام را ببنید و از بین آنها سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید. سبک‌های مختلفی برای طراحی حمام وجود دارد و از جمله آنها میتوان به  سبک و مدل پرطرفدار زیراشاره کرد:

طراحی در سبک سنتی

طراحی انتقالی یا ترنزیشنال

طراحی مدرن

طراحی ساحلی

طراحی روستایی

طراحی صنعتی

طراحی مدیترانه‌ای

طراحی هنری

طراحی سنتی حمام

طراحی سنتی حس و حالی متفاوت از سایر سبک‌ها داشته و احسای رضایت، آرامش و دلگرمی را به همراه می‌آورد. اگر به سبک سنتی و کلاسیک علاقه مند هستید، در طراحی حمام زیبا و شیک خود میتوانید از سبک سنتی پیروی کنید. تجملات در این سبک حضور پررنگی دارند. در دکوراسیون سنتی حمام تمرکز بر راحتی، عملکرد و ایجاد حس آرامش است. چوب در این سبک حرف اول را میزند و از آن حتما استفاده می‌شود. پیشخوان‌های سنگی بزرگ با آیینه‌هایی با قاب مجلل، تزیینات دیواری و نورپردازی کامل در این سبک به چشم میخورد.

رنگ‌های قالب در طراحی حمام سنتی آبی و سبز، کرم و قهوه‌ای و خاکستری و چوبی است. در این سبک رنگ‌ها به صورت مکمل هم استفاده می‌شوند.

طراحی حمام مدرن

طراحی مدرن بر خطوط صاف، سادگی و براق بودن فضا تمکز دارد و این اصل در طراحی حمام مدرن نیز رعایت شده است. در طراحی حمام مدرن از خطوط صاف و تمیز و بدون انحنا استفاده می‌شود و خبری از تجملات و زرق وبرق نیست. در طراحی حمام مدرن و لوکس شاهد کابین دوش، وان مستقل یا وان جکوزی، شیرآلات مینیمال، نورپردازی ساده و آیینه‌هایی بزرگ و بدون قاب هستیم. در طراحی مدرن از هر ماده‌ای برای طراحی و دکور میتوان استفاده کرد. در حمام‌های مدرن معمولا یک یا چند گلدان نیز خودنمایی میکند و خشکی فضا را میشکند.

رنگ‌های قالب در طراحی حمام مدرن و لوکس رنگ‌های سفید، طوسی، مشکی و ترکیبی از آنهاست.

طراحی حمام به سبک انتقالی

طراحی سنتی حس و حالی گرم و دلنسین را دارد، اما زرق و برق آن زیاد است و با تجملات همراه شده، در مقابل طراحی سنتی شاهد طراحی در سبک مدرن هستیم که از خطوطی صاف، طبیعی، فضایی خالی و رنگ‌هایی خنثی استفاده می‌شود. حال اگر شما به هر دو سبک علاقه مند و می‌خواهید قسمت جذاب و زیبای هر دو در هم آمیخته و هر دو حس و حال را کنار هم قرار دهید، باید نگاهی به سبک طراحی انتقالی یا ترنزیشنال بیندازید. سبک ترنزیشنال مرز بین دکوراسیون سنتی و مدرن هست. در این سبک حس و حال گرما و آرامش بدون تجملات اضافی در کنار خطوط صاف و تمیز قرار گرفته است.

در طراحی حمام هایی در سبک انتقالی شاهد کاشی کاری با طرح آجری و یا استفاده از سنگ مرمر و کوارتز، آیینه و شیرآلات کلاسیک ترجیحا در رنگ طلایی، روشویی سنگی ، چراغ‌های دیواری و آویز هستیم. رنگ‌هایی که بهتر است در این سیبک طراحی حمام مورد استفاده قرار گیرند ترکیبی از رنگ‌های سرد و گرم است.

طراحی روستایی حمام

یکی از سبک‌های منحصر به فرد امروزه که طرفداران خود را دارد و به تازگی محبیوبت بیشتری پیدا کرده است، سبک دکوراسیون روستایی و مرزعه هست. در طراحی این سبک از نحوه زندگی و رنگ‌های مزرعه الهام گرفته شده و در مقابل سبک صنعتی جای میگیرد. سادگی، تعادل، حس دوستانه و صداقت در این طراحی احساس می‌شود. از المان‌های این سبک طراحی،بکار بردن رنگ‌های طبیعی، استفاده از چوب، سنگ و گیاهان را میتوان نام برد، همچنین در این سبک از وان پایه دار استفاده می‌شود. هرچقدر چوب به کار رفته در طراحی بیشتر باشد، سبک طراحی به سمت طراحی روستیک پیش میرود.

طراحی حمام به سبک صنعتگرانه

در سبک صنعتی از کارخانه‌ها و انبارها الهام گرفته شده، فضاهایی ساده، مفید و کاربردی، طراحی خشک و استفاده از تجهیزات سخت از جمله المان‌های این سبک هستند. در طراحی حمام به سبک صنعتی کاربردی بودن فضا و در نظر گرفتن سطوح سخت اهمیت بیشتری نسبت به تزیینات و زیبایی کار دارد.

در طراحی حمام صنعتی شاهد کابین دوش ترکیبی شیشه و استیل، فضایی طراحی شده با بتن و فولاد، درب‌های سنگین و لوله کشی در معرض دید هستیم. ترکیب رنگی این سبک شامل رنگ‌های تیره و اشباع میباشد.

طراحی ساحلی حمام

وقتی نام ساحل شنیده می‌شود حتما بیاد سفرهای دوستداشتنی خود خواهید افتاد و ساحلی آرام، سبک، هوای خنک و دلنشین را بیاد می‌آورید. طراحی به سبک ساحلی نیز دقیقا از همین حس و حال الهام گرفته شده است. در این طراحی سعی شده به راحتی توجه ویژه شود. کاشی‌های پررنگ، کابین دوش بزرگ و راحت، استفاده چوب و مروارید برای تزیین، استفاده از تصاویر طبیعت و منظره از المان‌های اصلی این سبک میباشد. رنگ قالب در این سبک طراحی رنگ‌هایی مشابه شن، آسمان و دریا و سبز و مرجانی است.  

طراحی حمام مدیترانه‌ای

اگر علاقه مند به مدیترانه و حال و هوای آن فضا هستید، طراحی حمام مدیترانه‌ای میتواند انتخابی مناسب برای شما باشد و در هر لحظه این حس و حال را برای شما زنده کند. در این سبک طراحی از المان‌های طبیعی مثل چوب و آجر و سنگ استفاده شده و تمرکزی بر سبک کلاسیک نیز دارد. نورپردازی روشن و سبک و منظم، کاشی‌های رنگارنگ، استفاده از فلزات و چوب، آیینه بزرگ و دیوارهای سفید از جمله ویژگی‌های این سبک طراحی است. بسیاری از مدل حمام جدیدی که امروزه میبینید در این سبک طراحی شده‌اند.

طراحی حمام به سبک هنر معاصر

سبک معاصر یکی از سبک‌های دکوراسیونی نزدیک به سبک مدرن هست و تفاوت آنها در مواد مصرفی و افراط و تفریط هاست. این سبک تا حدی به مینیمال نیز نزدیک است. در طراحی حمام به سبک معاصر شاهد استفاده از تکنولوژی‌های روز و جدیدترین مواد هستیم. خطوط تمیز و صاف و به دور از شلوغی و استفاده از حداقل وسایل نیز از دیگر ویژگی‌های آن هست. برای داشتن حمامی به سبک معاصر از شیرهای مینیمالیستی، کابین دوش شیشه‌ای، آیینه‌هایی با قاب باریک و وسایلی براق استفاده کنید. در کنار اینها استفاده از تکنولوژی روز را فراموش نکنید، آیینه‌های هوشمند، روشنایی کنترلی و هوشمند، وان جکوزی و دوش‌های جدید از تکنولوژی های روز حمام به حساب می‌آیند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)