بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

به طور معمول دیوارهای سرویس بهداشتی در منازل ایرانی کاشی می‌شود و از این رو تنوع بسیار زیادی از کاشی برای انتخاب و خرید در بازار موجود است. یکی از سوالاتی که برای افرادی که در حال بازسازی یا ساخت سرویس بهداشتی خانه هستند پیش می‌آید این است که بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی چه رنگی است؟ انتخاب رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارد. سرویس بهداشتی باید زیبا، تمیز و آرامش بخش باشد و همچنین تمامی عوامل انتخابی برای این محیط مناسب باشد. اما بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی کدام است؟ برای پاسخ به این سوال با عمرانیاز همراه باشید.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی: 6 رنگ فوق العاده

وقتی برای خرید کاشی مراجعه می‌کنید، انبوهی از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف توجه شما را به خودش جلب می‌کند؛ اما در میان این همه طرح و رنگ مناسب‌ترین‌ها کدام‌ها هستند؟

۶ رنگ مناسب برای کاشی سرویس بهداشتی عبارتند از:

  • کاشی سفید
  • کاشی سبز
  • کاشی آبی
  • کاشی مشکی
  • کاشی طلایی
  • کاشی قهوه‌ای

در ادامه هر مورد را توضیح می دهیم.

کاشی سفید

یکی از بهترین و محبوب‌ترین رنگ‌ها برای کاشی سرویس بهداشتی رنگ سفید است. این رنگ به راحتی می‌تواند فضای مورد نظر را روشن‌تر و بزرگتر نشان دهد و در کنار سایر رنگ‌ها و المان‌های موجود در سرویس بهداشتی نیز همخوانی کاملی دارد.

کاشی سبز

یکی دیگر از رنگ‌های پرطرفدار برای کاشی سرویس بهداشتی رنگ سبز است که دارای تناژهای رنگی بسیار متنوعی است و در ترکیب با کاشی‌های طلایی و نقره‌ای بسیار زیبا جلوه می‌کند.

کاشی‌هایی با طرح چوب و به رنگ‌های کرم تا قهوه‌ای نیز این روزها بسیار باب شده است و افراد زیادی از این کاشی‌ها استفاده می‌کنند و آن‌ها را به صورت ترکیب با یک رنگ ساده و خنثی برای سرویس بهداشتی اجرا می‌کنند.

کاشی آبی

 از دیگر رنگ‌های پرطرفدار و زیبا برای سرویس بهداشتی رنگ آبی است که می‌تواند در کنار رنگ سفید به کار رود. همچنین تناژهای مختلفی از رنگ آبی نیز موجود است که ترکیب این رنگ‌ها نیز می‌تواند بسیار زیبا شود.

کاشی مشکی

رنگ مشکی یکی دیگر از رنگ‌هایی است که احساس شیک بودن و لوکس بودن را به فضا القا می‌کند البته در هنگام استفاده از رنگ مشکی باید به این نکته توجه کنید که استفاده از رنگ مشکی به تنهایی باعث می‌شود تا سرویس بهداشتی بسیار کوچک دیده شود و می‌تواند نتیجه بدی در طراحی نهایی شما ایجاد کند. اما ترکیب کاشی مشکی  با سایر رنگ‌ها می‌تواند یک سرویس بهداشتی لوکس را برای شما به ارمغان آورد.

کاشی طلایی رنگ

یکی از رنگ‌های بسیار لوکس و سلطنتی رنگ طلایی است که معمولا در سرویس‌های بهداشتی به کار می‌رود و ظارهری شیک و مجلل به سرویس بهداشتی می‌بخشد. البته از رنگ طلایی به صورت ترکیب با رنگ‌های دیگر به کار می‌رود و استفاده از کاشی طلایی به تنهایی جذابیت زیادی ندارد.

کاشی با رنگ قهوه‌ای

 استفاده از ترکیب کرم و قهوه‌ای نیز برای سرویس بهداشتی بسیار رایج است و معمولا از طرح چوب برای این منظور استفاده می‌شود.

شادترین ‌رنگ کاشی سرویس بهداشتی کدام است؟

استفاده از رنگ صورتی برای سرویس بهداشتی باعث می‌شود فضایی شاد و زنده ایجاد شود. رنگ صورتی طیف بسیار گسترده‌ای دارد و معمولا این رنگ را به عنوان یک رنگ دخترانه و کودکانه می‌شناسند، اما اینگونه نیست و رنگ صورتی در سرویس بهداشتی بسیار زیبا است. البته لازم نیست تمام سرویس بهداشتی به طور یکدست صورتی شود، بلکه شما می‌توانید این رنگ را در ترکیب با رنگ سفید استفاده کنید.

آیا می‌توان با استفاده از کاشی فضای حمام را بزرگتر یا کوچکتر نشان داد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. انتخاب رنگ مناسب برای کاشی سرویس بهداشتی می‌تواند باعث شود تا مخاطب در تخمین متراژ واقعی سرویس بهداشتی دچار اشتباه شود. رنگ به راحتی می‌تواند فضایی را بزرگتر و روشن‌تر از آنچه واقعا هست نشان دهد. رنگ‌هایی مانند عاجی یا خامه‌ای، خاکستری روشن و پاستلی روشن می‌تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی بزرگ چیست؟

یکی دیگر از رنگ‌هایی که در بین بهترین ‌رنگ کاشی سرویس بهداشتی قرار می‌گیرد، قهوه ای است. این رنگ برای سرویس‌ بهداشتی بزرگ مناسب است و علت آن هم کوچک‌تر نشان دادن فضا به علت استفاده از رنگ تیره است. این رنگ در کنار رنگ کرم بسیار هماهنگ و زیبا می‌شود.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک چیست؟

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک سفید است. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد هنگام انتخاب کاشی با آن مواجه می‌شوند، اندازه سرویس بهداشتی است. با توجه به آنکه امروزه متراژ‌خانه‌ها کوچک‌تر شده، سرویس‌های بهداشتی هم کوچک شده‌اند و در هنگام انتخاب رنگ باید به این موضوع دقت کرد. رنگ سفید یکی از بهترین رنگ‌ها برای سرویس بهداشتی کوچک است و می‌تواند فضا را دلبازتر از آنچه هست نشان دهد.

رنگ سفید نماد پاکی و تمیزی نیز هست و هرگز از مد نمی‌افتد. همچنین این رنگ را می‌توان با هر رنگ دیگری ترکیب کرد.

تاثیر رنگ کاشی در تمیز دیده شدن سرویس بهداشتی

یکی از مواردی که در سرویس بهداشتی بسیار مهم است بحث نظافت و تمیزی آن است. معمولا افراد این مورد را رعایت می‌کنند. اما در بعضی مواقع علی‌رغم تمیز کردن کاشی‌ها احساس تمیزی به شما منتقل نمی‌شود. باید بدانید که جنس و رنگ کاشی‌هایی که برای سرویس بهداشتی انتخاب می‌کنید در این زمینه بسیار مهم است. بعضی از کاشی‌ها ظاهری مات دارند و بعضی از کاشی‌ها نیز براق هستند. به طور کلی تمیز کردن کاشی‌های براق بسیار راحت‌تر از کاشی‌های مات است و علاوه بر این موارد وقتی نور به سطح کاشی‌های براق می‌تابد بازتاب می‌کند.

این موضوع باعث می‌شود تا نظافت این کاشی‌ها راحت‌تر انجام شود و بعد از تمیزی نیز کاملا براق و درخشان دیده شوند که باعث القای احساس تمیزی به مخاطب می‌شود. البته باید دقت کنید که برای کف سرویس بهداشتی از کاشی‌های براق استفاده نکنید. زیرا لغزنده هستند و برای کف بهتر است از کاشی‌های مات استفاده کنید.

چه رنگ کاشی سرویس بهداشتی را تمیز‌تر نشان می‌دهد؟

همان طور که گفته شد تمیز بودن سرویس بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارد و برخی از کاشی‌ها هر لکه‌‌ای را نشان می‌دهند و برخی دیرتر کثیفی را نشان می‌دهند. البته این موضوع تا حد زیادی به کیفیت کاشی هم برمی‌گردد و بهتر است کاشی‌هایی با کیفیت بالا را انتخاب کنید. به طور کلی کاشی‌هایی با رنگ‌های تیره لکه‌ آب را بیشتر نشان می‌دهند و بهتر است برای کف استفاده نشوند.

کاشی‌هایی با رنگ‌های بژ، آجری و کرم بهترین رنگ کاشی برای پنهان کردن لکه و گرد و خاک است و تمیزتر به نظر می‌رسند.

کاشی‌های ساده هم هر لکه‌ای را روی خود نشان می‌دهند، در صورتی که کاشی‌های طرح‌دار می‌توانند لکه‌ها را در دل طرح‌های خود پنهان کنند. انتخاب کاشی طرح‌دار ترفندی برای تمیزتر نشان دادن سرویس بهداشتی است.

ترکیب رنگ کاشی سرویس بهداشتی

برای انتخاب بهترین ‌رنگ کاشی سرویس بهداشتی لازم است تا حدی با رنگ‌ها و دکوراسیون‌های روز دنیا آشنا شوید. رنگ‌های گرم فضا را زنده و شاد می‌کنند و رنگ‌های سرد به فضا آرامش می‌دهند. ترکیب رنگ‌های گرم و رنگ‌های خنثی می‌تواند انرژی رنگ‌ها را متعادل کند. شما هم می‌توانید با استفاده از رنگ‌های گرم و خنثی مانند سفید، کرم و طوسی تعادل را در طراحی سرویس بهداشتی خود حفظ کنید.

انتخاب رنگ‌های متضاد برای سرویس بهداشتی

بعضی از افراد فکر می‌کنند که هنگام انتخاب رنگ مناسب برای کاشی سرویس بهداشتی باید سعی کنند تمام رنگ‌ها را در یک طیف رنگی انتخاب کنند. اما این کار درست نیست. زیرا باعث ایجاد احساس یکنواختی و خستگی می‌شود. در عوض شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌های کاملا متضاد مانند سفید و مشکی در کنار هم ظاهری بسیار زیبا به سرویس بهداشتی خود ببخشید.

همچنین استفاده از رنگ‌های مکمل نیز گزینه بسیار خوبی است و می‌تواند ظاهر بسیار زیبا و شکیلی به سرویس بهداشتی بدهد.

هماهنگی رنگ دوغاب با کاشی‌ها نیز گزینه‌ای بسیار مهم است که معمولا نصاب‌ها به آن توجه می‌کنند. اما بهتر است شما هم به این موضوع توجه کافی داشته باشید و به رنگ دوغاب هنگام نصب کاشی دقت کنید. برای مثال اگر کاشی شما کرم یا نخودی است بهتر است از دوغابی با همین رنگ استفاده شود و برای کاشی‌های سفید نیز دوغاب سفید مناسب خواهد بود.

استفاده از دوغاب‌هایی با رنگهای ویژه برای کاشی سرویس بهداشتی

برای اینکه کار نهایی نصب کاشی سرویس بهداشتی به بهترین و زیباترین شکل ممکن انجام شود شما باید به تمام جزئیات دقت کنید. یکی از این موارد رنگ دوغاب کاشی است که به راحتی می‌توانید با استفاده از پودرهای رنگی موجود در بازار دوغاب را به رنگ دلخواه خود درآورید. برای مثال استفاده از پودر طلایی در دوغاب می‌تواند باعث شود رنگی بسیار زیبا بسازید. به ویژه اگر کاشی انتخابی شما رگه‌های طلایی دارد این دوغاب برای شما بسیار عالی است.

نکات مهم هنگام انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

رنگ‌های بسیاری را می‌توان به عنوان بهترین رنگ کاشی سرویس بهداشتی معرفی کرد، اما هر رنگ برای فضایی مناسب است.

در ابتدای امر شما باید به برخی از نکات توجه کنید و با در نظر گرفتن آنها به سراغ انتخاب رنگ کاشی بروید:

اولین نکته مهم سبک دکوراسیون خانه شما است. دکوراسیون کلی خانه‌ یا محل کارتان به چه سبکی است؟ نوع دکوراسیون و طراحی سرویس بهداشتی باید هماهنگ با سبک دکوراسیون کلی خانه در نظر گرفته شود. به عنوان مثال اگر دکوراسیون کلی فضا کلاسیک است سرویس بهداشتی نیز باید در این سبک طراحی شود. اگر خانه شما دکوراسیونی مدرن دارد باید طراحی داخلی سرویس بهداشتی هم مدرن باشد.

دومین نکته مهم اندازه سرویس بهداشتی است. فضاهای بزرگ دامنه انتخاب را باز می‌گذارند اما فضاهای کوچک‌تر کار را پیچیده‌تر می‌کنند. اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به بزرگ‌تر دیده شدن و دلباز شدن فضا کمک کند. انتخاب رنگ‌های تیره یا کاشی‌هایی با طرح‌های شلوغ فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

تمیز بودن فضای سرویس بهداشتی هم اهمیت بسیاری دارد. افراد تمایل ندارند وارد سرویس بهداشتی‌ای که کثیف است و کف آن پر از لکه است بروند. برخی از طرح‌ها و رنگ‌های کاشی‌ها به شکلی است که شما باید هر روز آن را تمیز کنید و هر قطره آبی را از روی آن خشک کنید.

برخی دیگر از رنگ‌ها اما کار را راحت‌تر می‌کند و به اصطلاح گفته می‌شود چرک تاب هستند. استفاده از این رنگ و طرح کاشی‌ها کار نظافت را راحت‌تر می‌کند. البته علاوه بر رنگ کاشی، کیفیت و لعاب کاشی هم در این موضوع تاثیر گذار است و بهتر است کاشی با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

یکی دیگر از مواردی که لازم است به آن توجه کنید، طرح و ابعاد کاشی و سرامیک است. امروزه استفاده از سرامیک‌هایی با سایز بزرگ بسیار باب شده است و زیبایی منحصر به فردی هم دارند. لازم است بررسی کنید که این مدل سرامیک در این ابعاد برای فضای شما مناسب است یا خیر!

همچنین هنگام انتخاب کاشی سرویس بهداشتی بهتر است آن را در کنار روشویی، توالت و شیر آلات قرار دهید تا انتخاب بهتری داشته باشید. طرح روشویی و شیرآلات باید در هماهنگی کامل با کاشی باشند به همین جهت معمولا در فروشگاه‌های کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی یک طرح کوچک ساخته شده تا شما هماهنگی کاشی‌ها با هم و با روشویی را مشاهده کنید.

آشنایی با قانون انتخاب رنگ برای رنگ کاشی ها

یکی دیگر از مواردی که برای انتخاب رنگ کاشی سرویس بهداشتی بهتر است بدانید، قانون انتخاب رنگ‌ها است. این قانون در تمامی موارد یکسان است. این قانون به قانون ۱۰-۳۰-۶۰ شناخته می‌شود. طبق این قانون ۶۰ درصد از فضا با رنگ اصلی تکمیل می‌شود. ۳۰ درصد رنگ دوم اصلی که رنگ مکمل هم هست. ۱۰ درصد هم رنگ اکسنت اصلی است که با دو رنگ دیگر تضاد کامل دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم مطالبی را برای انتخاب رنگ مناسب برای کاشی سرویس بهداشتی با شما در میان بگذاریم. البته در تمام موارد سلیقه و نظر شخصی در انتخاب رنگ حرف اول و آخر را می‌زند. اما اگر برای انتخاب رنگ نیاز به راهنمایی دارید و یا دوست دارید با طرح‌های روز دنیا بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقالات ما را از دست ندهید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)