نحوه نصب شیرآلات توکار شودر

نحوه نصب شیرآلات توکار شودر

در دهه اخیر خرید شیرآلات توکار بسیار رشد داشته است و بسیاری از افراد تمایل دارند از شیرآلات توکار در منزل و محل کار خود استفاده کنند. نحوه نصب شیرآلات توکار شودر نسبت به نصب شیرآلات قدیمی و روکار آن بسیار متفاوت است و پیچیدگی نصب بیشتری دارد؛ در این مقاله آموزشی از عمرانیاز قصد داریم نحوه نصب شیر توکار شودر را بیان کنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید.

آموزش نصب شیرآلات توکار شودر

شیرآلات توکار شودر شامل شیر روشویی، شیر توالت، شیر حمام، دوش و آشپزخانه می‌شود. نحوه نصب شیرآلات توکار شودر در تمامی مدل‌ها مشابه است و تفاوت آنها به ارتفاع نصب برمی‌گردد؛ بنابراین لازم است در اولین قدم محل نصب را مشخص کنید. ارتفاع نصب با توجه به مدل شیر تفاوت می‌باشد و در ادامه به آن اشاره شده است.

ارتفاع نصب شیرآلات توکار شودر

ارتفاع نصب شیر توالت توکار شودر

در مورد شیر توالت نکته‌ای که باید به آن توجه شود ارتفاع نصب شیرآلات برای راحتی دسترسی در زمان استفاده از توالت است. همچنین ارتفاع نصب شیر توالت برای توالت ایرانی و فرنگی متفاوت می‌باشد. در توالت ایرانی ارتفاع نصب ۳۰ سانتی‌متر از کف کار شده و در توالت فرنگی ارتفاع نصب ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر از کف کار شده است. آویز شلنگ نیز حدود ۲۰ سانتی‌متر بالاتر از اهرم قرار می‌گیرد.   

ارتفاع نصب شیر روشویی توکار شودر

ارتفاع نصب شیر روشویی با لبه بالایی روشویی مشخص می‌شود. کابینت روشویی‌ها به صورت معمول در ارتفاع ۸۰ تا ۸۵ سانتی‌متری از کف قرار می‌گیرند و شیر روشویی ۱۵ سانتی‌متر بالاتر از لبه بالایی نصب می‌شود.

ارتفاع نصب شیر حمام و دوش

برای نصب شیر حمام باید به مدل آن توجه کرد. در مدل‌های ساده شیر حمام شامل یک شیر و دوش می‌شود. برای نصب شیر دوش توکار شده باید فاصله ۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متری را مشخص و شیر را نصب نمایید. ارتفاع مناسب برای دوش نیز حدود ۲ متر می‌باشد.

اگر افراد استفاده کننده قد بلند هستند می‌توانید دوش را بالاتر نیز نصب کنید. به بیان دیگر نصب دوش توکار شودر بسته به ارتفاع قد افراد استفاده کننده می‌تواند تغییر کند.

لوله کشی شیرآلات توکار

مراحل نصب شیرآلات توکار شودر

در اینجا طریقه نصب شیر توالت توکار شودر و دوش را بیان می‌کنیم و فرایند نصب دیگر مدل‌های شیر توکار شودر نیز به همین صورت است.

  • در ابتدا لازم است فرایند لوله کشی انجام شود که این کار توسط افراد ماهر صورت می‌گیرد.
  • بعد از پایان لوله کشی محل قرارگیری اهرم آب مشخص است.
  • مغزی را به لوله‌ها متصل کرده و قاب روی آن را نیز نصب کنید.
  •  سپس دیوارکشی انجام می‌شود.
  • بعد از دیوارکشی قاب خارجی روی قاب زیرین نصب شده و با کمک پیچ متصل و محکم می‌شود.
  • بعد از آن اهرم را در جای خود قرار دهید و پوشش رویی آن را محکم نمایید.
  • با استفاده از چسب آکواریوم دور تا دور پوشش اولیه را بپوشانید تا کاملا آب بند شود.

قرار دادن مغزی شیرآلات توکار

مراحل نصب دوش توکار شودر

برای نصب شیر دوش توکار شودر، لازم است باکس اصلی را در داخل دیوار قرار دهید؛ برای این کار اطراف لوله‌های ورودی آب سرد و گرم را با نوار تفلون بپوشانید و باکس آب بندی شده توسط کارخانه را در جای خود (ارتفاع مشخص شده) قرار دهید.

لوله های شیر حمام توکار شودر

سپس با کمک دریل دیوار را سوراخ کنید.

باکس اصلی را با پیچ‌های موجود به داخل دیوار محکم کنید. حتماً تراز بودن باکس را مورد بررسی قرار دهید؛ باکس باید کاملا تراز باشد.

نحوه نصب شیرآلات توکار شودر

مراحل نصب شیرآلات توکار شودر

بعد از اتصال لوله‌ها جریان آب را باز کرده و بررسی کنید که هیچگونه نشتی وجود نداشته باشد.

بعد از ارزیابی و اطمینان از عدم نشتی فرایند دیوارکشی را انجام دهید.

بعد از اتمام دیوارکشی لازم است قاب محافظ را با کاتر جدا کنید.

چگونگی نصب شیرآلات توکار شودر

حال با استفاده از چسب آکواریوم دور تا دور قاب را آب بندی کنید.

تمام مراحل نصب شیرآلات توکار شودر

بعد از اطمینان از آب بندی قاب رویی را نصب کرده و پوشش خارجی شیر توکار شودر را در جای خود قرار دهید. با استفاده از آلن اهرم کنترل آب را نصب نمایید.

آموزش نصب شیرآلات توکار شودر

همچنین آبریز را در جای خود قرار دهید و اتصالات آن را محکم کنید.

در زمان لوله کشی لوله انتقال دهنده آب به دوش نیز کشیده شده است.

بسته به اینکه سردوش شما از نوع سقف یا دیواری است نحوه نظم متفاوت می‌باشد.

سردوش‌های سقفی توکار به سقف کاذب متصل می‌شوند؛ نهایتاً ارتفاع ۲ متر و ۸۰ سانتی‌متری دارند. سردوش دیواری توکار بر روی دیوار نصب می‌شود و می‌توان ارتفاع نصب آن را تغییر داد در زمان نصب سردوش دیواری توکار لوله انتقال دهنده آب به دوش در زمان لوله کشی کشیده شده و با یک اتصال زانویی حل قرارگیری پولک سقفی سردوش مشخص می‌شود. سپس دیوارکشی انجام شده و بعد از آن قاب روی سردوش نصب می‌گردد.

نحوه نصب شیر توکار شودر

نصب را به افراد کاربلد بسپارید!

نصب شیر توکار شودر باید با مهارت بالایی انجام شود. در نصب شیرآلات توکار شده تمامی مراحل باید با دقت و ظرافت انجام گیرد. کوچک‌ترین اشتباهی باعث می‌شود نتواند به راحتی از شیرآلات استفاده کنید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که نصب شیر توکار شودر را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید.

نکات مهم برای انتخاب شیرآلات توکار

انتخاب شیرآلات توکار حساسیت بالایی دارد و باید محصولی با کیفیت مناسب را انتخاب نمایید. علت اهمیت این امر عدم امکان تعمیر و تعویض شیرآلات توکار بدون خرابی دیوار است. از آنجایی که این شیرآلات در داخل دیوار نصب می‌شوند باید در زمان انتخاب محصول برندی معتبر را انتخاب نمایید تا بتوانید زمان طولانی از آن استفاده کنید. برند شودر یکی از برندهای معتبر شیرآلات در ایران است و شیرآلات توکار با کیفیتی را تولید می‌کند.        

نکته دیگری که در انتخاب نوع شیرآلات باید به آن توجه شود، متناسب بودن سیستم لوله کشی برای نصب این گروه از شیرآلات است. که این موضوع در زمان نصب مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای نصب شیرآلات توکار شودر حتماً سیستم لوله کشی خود را ارزیابی نمایید و در صورت وجود مشکل آن را به بهترین شکل رفع کنید؛ زیرا اگر بعد از نصب مشکلی ایجاد شود تعمیر آن زمانبر و هزینه بر است.

شاید برای تان مفید باشد:

کلام پایانی

برند شودر یک برند درجه یک ایرانی است و شیرآلات توکار آن کیفیت بسیار بالایی دارد. برای نصب شیرآلات توکار شودر بهتر است از افراد خبره در این زمینه استفاده کنید تا تمامی مراحل به درستی طی شود و در کنار داشتن شیرآلات با کیفیت فرایند نصب نیز با کیفیت انجام گردد به این صورت شما می‌توانید بدون مشکل سال‌ها از شیرآلات توکار خود استفاده نمایید. در صورتی که فرایند نصب شیر توکار شودر به درستی طی نشود امکان نشتی وجود دارد. همچنین ضخامت دیوارکشی باید متناسب با ضخامت تایید شده توسط کارخانه باشد که بر روی محصولات شودر درج شده است. اگر ضخامت کاشی‌کاری بیشتر یا کمتر باشد، شیر به راحتی به باکس اصلی متصل نمی‌شود و امکان استفاده از آن وجود ندارد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)