کامل ترین راهنمای نصب شیرآلات توکار

کامل ترین راهنمای نصب شیرآلات توکار

شیرآلات توکار از جمله شیرآلات مدرن و جدید هستند و با زیبایی فوق‌العاده خود فضا را چشم نواز می‌کنند. نحوه نصب شیرآلات توکار بسیار متفاوت از شیرآلات روکار می‌باشد و باید بر اساس قواعد و استانداردهای تعیین شده نصب شود. بنابراین بهتر است این کار را به افراد اهل فن و حرفه‌ای بسپارید تا بعد از نصب مشکلی ایجاد نشود. در این مقاله سعی کرده‌ایم به طور کامل مراحل نصب شیرآلات توکار را توضیح دهیم و یک راهنمای جامع را در اختیار شما بگذاریم. با عمرانیاز همراه باشید.

نکات مهم که قبل از نصب شیرالات توکار باید آن را بدانید!

شاید در ابتدای امر نصب شیرآلات توکار ساده به نظر برسد اما این کار پیچیدگی‌ها و نکات زیادی را دارد و باید دقیقاً مطابق با استانداردها پیش رود.

  • شیرآلات توکار در داخل دیوار قرار گرفتن و تنها خروجی آب و اهرم کنترل مشخص است. بنابراین نوع سیستم لوله‌کشی باید به درستی و به بهترین شکل انجام شود، زیرا در صورت بروز مشکل باید دیوار تخریب و مجدد کاشی کاری شود.
  • لوله کشی شیرآلات توکار بر اساس استانداردهای خاص خود انجام می‌شود و امکان نصب شیرآلات توکار با لوله کشی روکار وجود ندارد.
  • بهتر است قبل از نصب کامل شیرآلات توکار و کاشی‌کاری، مغزی شیرآلات مورد بررسی قرار گیرد و از درستی عملکرد آن اطمینان داشته باشید.
  • ضخامت کاشی کاری هم در نصب شیرآلات توکار اهمیت زیادی دارد؛ میزان ضخامت روی بدنه مغزی درج شده در صورتی که از محدوده مینیموم و ماکسیموم ضخامت نوشته شده خارج شوید، مشکلات بعدی ایجاد می‌شود. اگر ضخامت دیوار کم باشد رویه شیر در جای خود درست خود قرار نمی‌گیرد و اگر ضخامت زیاد باشد هندل به کارتریج نمی‌رسد.

به یاد داشته باشید که تمامی مراحل نصب شیرآلات توکار باید با دقت بالایی انجام شود و با استفاده از شاقول تراز بودن آن چک شود.

قبل از خرید شیرآلات توکار، راهنمای خرید شیرآلات توکار را مطالعه کنید.

بررسی ارتفاع نصب

برای نصب شیرآلات توکار باید ارتفاع و محل نصب (مقاله ارتفاع نصب شیرآلات را مطالعه کنید.) را مشخص کنید؛ ارتفاع نصب هر یک از شیرآلات بسته به کارایی آن متفاوت است به عنوان مثال شیر توالت ایرانی در ارتفاع ۳۰ سانتی‌متر، شیر توالت فرنگی در ارتفاع ۶۰ سانتی متر و شیر روشویی در ارتفاع ۱۰۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متری بسته به ارتفاع روشویی قرار می‌گیرد. البته لازم است به این موضوع توجه کنید که باید ارتفاع کاشی کاری کف را نیز در نظر بگیرید. زیرا بعد از لوله کشی و نصب شیرآلات توکار کاشی کاری و کف سازی انجام می‌شود.

لوله کشی و ایجاد چهارچوب

شیرالات توکار در داخل دیوار قرار می‌گیرند و به این منظور باید لوله کشی آنها به درستی انجام شود؛ فرایند لوله کشی متفاوت است و بعد از آن لازم است یک چهارچوب برای نصب حکام مغزی در نظر گرفته شود.

راهنمای نصب شیرآلات توکار

در ابتدای امر بعد از لوله کشی باید مغزی یا جعبه کنترل را نصب کنید.

برای نصب مغزی لازم از یک برش به اندازه مغزی و در مسیر لوله آب روی دیوار ایجاد کنید. نیازی به گود کردن بیش از حد دیوار نیست بلکه کافیست به اندازه قطر مغزی حفره‌ای در دیوار ایجاد شود. سپس مغزی را در جای خود قرار داده و با استفاده از رولپلاک و پیچ آن را به دیوار محکم کنید. به این منظور نیاز به دریل مخصوص است. شما می‌توانید محل پیچ‌ها را با مداد علامت زده و آنها را سوراخ کنید و بعد نصب را کامل کنید. بعد از نصب باکس مغزی حتما از شاقول استفاده کنید و از تراز بودن شیر مطمئن شوید. بر روی مغزی یک کاور محافظ سیاه رنگ قرار گرفته که بعد از نصب می‌توانید آن را بردارید.

راهنمای نصب شیرآلات توکار

نصب شیرآلات توکار

نصب شیرآلات توکار

یکی از مراحل مهم در این بخش از کار که طول عمر استفاده از شیرآلات توکار را افزایش می‌دهد آب‌بندی آن است. به منظور لازم است از یک نوار تفلون استفاده کنید و تمام اتصالات مغزی را با نوار تفلون بپوشانید؛ سپس اتصالات را وصل کنید. مغزی دارای چهار اتصال ورودی آب سرد، ورودی آب گرم، خروجی آب سرد و خروجی آب گرم است. محل قرارگیری آب سرد در سمت راست و آب گرم در سمت چپ است و لازم است زانوهای شیر آب سرد و گرم را سمت مغزی وصل کنید.

چگونگی نصب شیرآلات توکار

نصب شیرآلات توکار به چه صورت است؟

چک کردن شیرآلات از نظر نشتی آب در شیرآلات توکار اهمیت بالایی دارد. از آنجایی که نمی‌توان بعد از نصب تغییری در لوله کشی انجام داد، لازم است بعد از نصب مغزی، سه روز لوله و باکس را تحت فشار آب قرار دهید. اگر نشتی آب مشاهده شد جهت رفع مشکل اقدام کنید و اگر نشتی دیده نشد، وارد مرحله بعدی شده و برای کاشی کاری آمده شوید.

مراحل نصب شیرآلات توکار

در این مرحله لازم است، قطعه هلال شکل که برای شیرآلات توکار در نظر گرفته‌شده روی مغزی اصلی نصب شود. بعد از قرار دادن آن روی مغزی، قطعی پلاستیکی که در ابتدا برداشته بودید را در جای اولیه بگذارید. در اینجا لازم است عملکرد مغز مورد بررسی قرار گیرد تا از درستی آن اطمینان حاصل کنید. بعد از اطمینان از درستی عملکرد مغزی به سراغ مراحل بعد بروید. مرحله بعدی مرحله کاشی کاری است اندازه ضخامت کاشی کاری بر روی مغز شیرآلات توکار درج شده است. هنگام نصب شیرآلات توکار حتماً باید به این اندازه توجه کنید. بر روی مغز شیرآلات توکار ۲ عدد نوشته شده که محدوده ضخامت استاندارد کاشی‌کاری را نشان می‌دهد.

نصب شیرآلات توکار مرحله به مرحله

بعد از انجام کاشی کاری نوبت به نصب رویه شیرآلات می‌رسد. این مرحله همیشه قابل مشاهده است بنابراین در انجام دادن آن باید ظرافت و دقت داشته باشید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید و لازم است تبحر کافی در انجام آن داشته باشید برش زدن و بریدن کاشی است در زمان نصب رویه نباید آسیب به کاشی وارد شود.

نصب شیرآلات توکار گام به گام

بسته به مدل شیرآلات توکار یک راهنمای نصب شیرآلات توکار وجود دارد؛ بعضی از شیرآلات با اهرم بر روی یک صفحه قرار گرفتند و برخی دو صفحه مجزا دارند. در اینجا لازم است صفحه پشتی رویه شیر را روی دیوار فیکس کنید. بعد از فیکس کردن آن رویه اصلی به راحتی در جای خود قرار می‌گیرد سپس مجرای خروجی آب و اهرم کنترل نصب می‌شود.

نصب شیرآلات توکار تصویری

برای نصب اهرم و مجرای خروج آب لازم است از آلن مخصوص استفاده کنید و به خوبی آنها را محکم کنید.

آموزش نصب شیرآلات توکار

نکات مهم برای نصب دوش توکار

در بالا مراحل نصب شیرآلات توکار برای شیرهای حمام، توالت و روشویی بیان شد. نحوه نصب شیرها مشابه هم می‌باشد و تنها تفاوت در ارتفاع نصب است. اما نصب دوش متفاوت است برای نصب دوش توکار لازم است یک میله نگهدارنده دوش در سقف کار شود. سپس لوله دوش از یک طرف به لوله آب وصل شده و از روی میله نگهدارنده عبور می‌کند. در نهایت بعد از اتمام دیوارکشی و سقف کاری سردوش به آن متصل می‌شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)