نحوه نصب شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان

نحوه نصب شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان

شیر ظرفشویی شلنگ‌دار یا شاوری یکی از انواع شیر ظرفشویی است که با توجه به کارایی راحت امکان شستشوی تمام سینک و قیمت مناسب طرفداران بالایی دارد. برند قهرمان هم یکی از تولید کنندگان مطرح این مدل شیرآلات است. از این رو قصد داریم در این مطلب از عمرانیاز، شما را با نحوه نصب شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان آشنا کنیم تا بتوانید بعد از تهیه شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان آن را به راحتی نصب نمایید.

آموزش نحوه نصب شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان

برای نصب شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان ابتدا جعبه محصول را باز کنید و قطعات موجود در آن را مشاهده نمایید. در در جعبه شیرآلات یک برگه راهنمای نصب نیز قرار دارد که می‌توانید آن را مطالعه نمایید. در این راهنما مراحل نصب کاملاً متناسب با مدل ظرفشویی شلنگ‌دار خریداری شده بیان شده است. البته روش نصب این مدل از شیرآلات یکسان است و در انواع مختلف مدل‌ها تفاوت‌های بسیار جزئی که مربوط به شکل قطعه می‌شود، با هم دارند.

در جعبه شلنگ‌های آب گرم و سرد یا همان شلنگ‌های پیسوار، تنه شیر، سردوش، مهره و وزنه قرار دارد. در کنار این قطعات شما باید لوازم مورد نیاز را هم تهیه نمایید.

اجزای  شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان

ابزار لازم برای نصب شیر ظرفشویی شلنگدار

بسیاری از قطعات و لوازم لازم برای نصب در جعبه محصول قرار دارد؛ علاوه بر آنها لازم است موارد زیر را نیز به همراه داشته باشید:

  • نوار تفلون
  • آچار فرانسه
  • پیچ گوشتی
  • دستکش
  • لباس راحت

مراحل نصب شیر ظرفشویی شلنگ‌دار قهرمان

مراحل نصب در روی سینک و زیر سینک انجام می‌شود؛ اما بهتر است یک بار در فضای آزادتری اتصالات که شامل شلنگ‌های آب سرد و گرم و پیچ و مهره‌های اتصال است را در جای خود قرار دهید تا نحوه و مراحل کار را بدانید و در فضای کوچک زیر سینک راحت‌تر این کار را انجام دهید.

ابتدا شلنگ‌های آب سرد و گرم را به زیر شیر ظرفشویی متصل کنید؛ در برخی از مدل‌ها شلنگ‌ها به بدنه شیر متصل هستند اما اگر خودتان باید آنها را نصب کنید حتماً توجه کنید که شلنگ آب سرد و گرم در سمت درست خود نصب شده باشند. در برخی از مدل‌های شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان ۴ شلنگ در جعبه قرار دارد که دو شلنگ، شلنگ‌های شاوری با انتهای قابل نصب به شیر پیسوار هستند و دو شلنگ دیگر کوتاه‌تر بوده و فاقد مهره اتصال هستند؛ این دو شلنگ به همدیگر متصل می‌شوند.

در واقع در این مدل طراحی هنگامی که می‌خواهید دمای آب را تنظیم کنید حجم مشخصی از آب سرد و گرم از طریق شلنگ‌های پیسوار جریان یافته و به شلنگ دیگر وارد می‌شوند با هم ترکیب شده و آب با دمای مشخص از سرشیر جاری می‌شود.

اتصال این دو شلنگ را در آخرین مرحله انجام می‌دهیم.

مراحل نصب شیر ظرفشویی شلنگ‌دار قهرمان

آماده سازی نصب

بعد از اتصال شلنگ‌ها به انتهای بدنه شیر ظرفشویی حلقه و مهره‌ها را از داخل شلنگ‌ها رد کنید. شما باید ۳ یا ۴ شلنگ را از داخل مهره رد کنید و رد کردن آنها کمی دشوار است. بنابراین در فضای آزاد آنها را از داخل مهره و حلقه رد کرده تا بدانید کدام شلنگ را باید ابتدا وارد حلقه کنید و کدام شلنگ را باید آخر از همه از حلقه عبور دهید.

به طور معمول شلنگی که به سردوش متصل شده در آخرین مرحله از حلقه عبور می‌کند و اگر آن را ابتدا وارد حلقه کنید، نمی‌توانید شلنگ‌های پیسوار را از داخل حلقه عبور دهید. بعد از عبور دادن حلقه‌ها را بیرون آورده و ترتیب آنها را به یاد بسپارید.

نصب شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان روی سینک

برای این کار شلنگ‌های پیسوار متصل شده به بدنه شیر را از حلقه روی سینک عبور دهید و محل قرار گرفتن شیر ظرفشویی روی سینک را کاملاً مشخص کنید؛ می‌توانید با قرار دادن جسمی در کنار شیر، آن را ثابت کنید یا از فردی بخواهید که آن را در محل خود نگه دارد. سپس از زیر سینک مهره پیچ واشر حلقه پلاستیکی بزرگ موجود در بسته‌بندی را به ترتیب نوشته شده در برگه راهنما روی هم قرار داده و شلنگ‌ها را از داخل آنها عبور دهید.

مهره مثلثی بزرگ، واشر پلاستیکی و واشر استیل را طبق ترتیب گفته شده در جای خود محکم کنید. برای این کار می‌توانید از یک آچار استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که بعد از محکم کردن مهره که به آن پیچ حلقه‌ای نیز گفته می‌شود امکان جابجا کردن شیر و چرخاندن آن به چپ و راست وجود ندارد، پس قبل از محکم کردن از قرار گرفتن شیر در جای درست اطمینان حاصل کنید.

چگونگی نصب شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان

حال لازم است تا شلنگ‌ها را به شیر پیسوار متصل کنید. به طور معمول شلنگ آب گرم دارای خطوط قرمز رنگ و شلنگ آب سرد دارای خطوط آبی می‌باشد. شیرهای پیسوار هم با رنگ آبی و قرمز مشخص شده‌اند. بنابراین لازم است تا شلنگ آب گرم را به شیر پیسوار آب گرم و شلنگ آب سرد را به شیر پیسوار آب سرد متصل کنید

اگر اتصالات شما جدید می‌باشد نیازی به استفاده از نوار تفلون نیست اما اگر شلنگ به شیر پیسوار به خوبی متصل نمی‌شود و نشتی دارد می‌توانید از نوار تفلون استفاده کنید. برای اطمینان از اتصال شلنگ را با دست تکان دهید هیچ لغزشی نباید در مهره دیده شود.

نصب شیر ظرفشویی شاوری قهرمان

روش نصب شیر ظرفشویی شاوری قهرمان

در آخرین مرحله نوبت به نصب شلنگ شاوری می‌باشد؛ شلنگ شاوری معمولاً به صورت فشاری در زیر شیر نصب می‌شود. ابتدا لازم است سردوش را در جای درست خود روی بدنه قرار دهید و شلنگ را در زیر سینک محکم نمایید.

نصب شیر ظرفشویی شاوری برند قهرمان

شلنگ شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان به صورت آویزان در زیر سینک دیده می‌شود. آن را باید به نحوی قرار دهید که در میان لوله و یا اجسام دیگر قرار نگیرد و امکان حرکت داشته باشد. برای آنکه شیر شاوری بعد از استفاده در جای درست خود قرار بگیرد یک وزنه به آن متصل می‌شود. این وزنه در بسته‌بندی محصول قرار دارد. محل قرارگیری وزن بسته به مدل شیر کمی متفاوت است اما معمولاً در میانه شلنگ قرار می‌گیرد.

این وزنه توپی دو نیم دایره است که می‌توانید آن را در میانه شلنگ قرار دهید و با حکم کردن پیچ‌ها دو نیم دایره را به هم متصل کنید. بعد از اتصال شلنگ را بیرون آورده و آن را رها کنید؛ اگر در جای درست خود قرار گرفت محل نصب درست است؛ اما اگر با فاصله از جای درست خود قرار گرفت باید کمی جای وزنه را تغییر دهید تا بعد از رها کردن سردوش، سردوش در جای درست خود قرار گیرد.

در این مرحله نصب پایان رسیده و می‌توانید با باز کردن جریان آب مراحل نصب را چک نمایید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه کافی در این زمینه را ندارید از افراد متخصص کمک بگیرید تا در زمان نصب با مشکل مواجه نشوید.

معرفی شیر ظرفشویی شلنگدار قهرمان

لازم به ذکر است که شیر ظرفشویی شاوری نام دیگر شیر ظرفشویی شلنگدار است و این دو تفاوتی با هم ندارند. در شیر ظرفشویی شاوری یا شلنگ‌دار، سرشیر (سردوش) متحرک است و این امکان را به افراد می‌دهد تا با کشیدن آن بتوانند سردوش را به تمامی قسمت‌های اطراف سینک برساند و بعد از استفاده با رها کردن سردوش به جای اولیه خود برمی‌گردد. این امکان برای شستن ظروف بزرگ مثل قابلمه و شستن سینک بسیار کاربردی است.

شاید برای تان مفید باشد:

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)