لوازم نصب توالت فرنگی

لوازم نصب توالت فرنگی

توالت فرنگی یکی از اجزای مهم خانه است و امروز بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در خانه و محل کار خود از توالت فرنگی استفاده کنند. نصب توالت فرنگی کار پیچیده‌ای نیست اما نیاز به تخصص دارد و افرادی که با مسائل فنی آشنایی ندارند نمی‌توانند اقدام به این کار کنند. در اینجا وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی معرفی شده تا قبل از آنکه اقدام به نصب آن کنید بتوانید لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. هرچند شما می‌توانید با مطالعه نحوه نصب توالت فرنگی اقدام به نصب آن کنید، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای نصب توالت فرنگی از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. با عمرانیاز همراه باشید تا به معرفی لوازم نصب توالت فرنگی بپردازیم.

وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی

قبل از هرکه اقدام به نصب توالت فرنگی کنید، حتماً تمامی لوازم نصب توالت فرنگی را آماده کرده و در دسترس خود قرار دهید.

لوازم نصب توالت فرنگی:

  • دستکش
  • شلنگ رابطه توالت فرنگی
  • پیچ گوشتی
  • آچار فرانسه
  • چسب آکواریوم یا درزگیر
  • انبر دست
  • تراز
  • حلقه مومی شکل یا بوگیر توالت فرنگی

دستکش و لباس کار

شاید لزوم استفاده از دستکش و لباس کار را حس نکنید، اما استفاده از آن اهمیت بالایی دارد. لباسی که برای کار به تن کرده‌اید باید راحت باشد و آزادی عمل کافی به شما بدهد. از طرف دیگر از آنجایی که سرویس بهداشتی یک فضای آلوده است، لباس تان باید از شما در برابر آلودگی‌ها محافظت کند. دستکش نیز بسیار مهم است. اولین دلیل بر اهمیت آن حفاظت از دستان شما است تا هنگام کار بریده نشود و آسیب نبیند. مورد دیگر عدم تماس آلودگی با سطح دست و راحتی کارکرد می‌باشد.

شلنگ رابط توالت فرنگی

شلنگ رابط یکی از اجزای نصب توالت فرنگی است که حتماً باید در زمان نصب در اختیار داشته باشید. معمولا در زمان خرید توالت فرنگی شلنگ رابط در داخل بسته ‌بندی آن وجود دارد اما اگر شلنگ را به در کنار توالت فرنگی نبود باید آن را جداگانه تهیه کنید. طول شلنگ هم به فاصله مخزن تا دیوار وابسته است. در کنار لنگ رابط شیر آب نیز وجود دارد تا بتوانید جریان آب مخزن را باز و بسته کنید.

پیچ گوشتی و آچار فرانسه

پیچ گوشتی دو سو و چهارسو و آچار فرانسه از مهم ترین ابزارها و لوازم در نصب توالت فرنگی هستند. از پیچ گوشتی برای نصب نشیمنگاه و سفت کردن پیچ‌ها در زمان نصب توالت فرنگی استفاده می‌شود. با آچار فرانسه نیز شما می‌توانید انواع پیچ و مهره‌ها را به راحتی باز کرده و ببندید. این دو ابزار از جمله ابزارهای عمومی هستند و همه افراد طرز کار آنها را می‌دانند.

انبر دست و لزوم آن در نصب توالت فرنگی

از انبر دست می‌توان برای نگه داشتن بخش‌های مختلف و کوچک در هنگام نصب استفاده کرد.

حلقه مومی شکل یا بوگیر

یکی دیگر از لوازمی که هنگام نصب توالت فرنگی باید در اختیار داشته باشید حلقه مومی شکل یا همان بوگیر است. حلقه‌های بوگیر انواع مختلفی دارد و از جمله آن می توان به بوگیر ژله‌ای اشاره کرد؛ این قطعه در لبه فاضلاب قرار گرفته و مانع از ورود گازهای فاضلاب به توالت فرنگی و سرویس بهداشتی می‌شود. استفاده از این حلقه اجباری نیست اما در صورت عدم نصب، بو فاضلاب از توالت فرنگی خارج می‌شود و همواره با آن درگیر خواهید بود.

تراز

یکی از مواردی که در زمان نصب توالت فرنگی باید به آن دقت کنید، نداشتن شیب است. اگر توالت فرنگی به سمتی شیب داشته باشد مشکلات متععدی مانند عدم قطع شدن آب و چکه کردن پیش می‌آید. به این منظور شما می‌توانید از تراز استفاده کنید تا از هم سطح بودن دو لبه توالت فرنگی اطمینان حاصل کنید.

وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی

درزگیر

استفاده از درزگیر عمومیت ندارد اما برای برخی از مدل‌های توالت فرنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از درزگیر برای پر کردن فضای بین توالت فرنگی و زمین استفاده می‌شود تا فضا کاملاً آب بندی شده و درزی باقی نماند. درزگیر شبیه به چسب آکواریوم می‌باشد و دارای خاصیت آنتی باکتریال نیز است. بنابراین شما می‌توانید به جای درزگیر از چسب اکواریوم استفاده کنید.

چسب آکواریوم

جذب آکواریوم هم مانند درزگیر برای پر کردن فضای بین توالت فرنگی و زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از چسب آکواریوم در هنگام نصب بسیار رایج است و بعد از نصب توالت فرنگی لبه پایینی آن با چسب آکواریوم پوشانده می‌شود.

دریل، رولپلاک و پیچ

برای نصب برخی از مدل‌های بوگیر یا حلقه مومی شکل به این تجهیزات نیز نیاز است. بوگیرهای پیچ‌دار را باید در داخل زمین با پیچ محکم کرد و به این منظور لازم است سوراخ‌هایی با دریل ایجاد شود و با استفاده از رولپلاک و پیچ لبه بوگیر به سطح زمین متصل شود.

لوازم نصب توالت فرنگی

آیا لوازم نصب برای مدل‌های توالت فرنگی متفاوت است؟

امروز انواع مختلفی از توالت‌های فرنگی در بازار موجود است و خریداران می‌توانند مدل مناسب خود را انتخاب نمایند. بسته به تنوع مدل اختلاف جزئی در بین لوازم نصب توالت فرنگی وجود دارد. لازم به ذکر است که نصب توالت‌های وال هنگ یا توالت فرنگی دیواری کاملاً متفاوت است و در اینجا به آن پرداخته نمی‌شود زیرا نحوه نصب آن کاملا متفاوت می‌باشد و لازم است چهارچوب اولیه در داخل دیوار قرار گیرد. نصب وال هنگ فقط باید توسط افراد حرفه‌ای در این زمینه انجام شود.

لوازم نصب توالت فرنگی که در بالا به آنها اشاره شد برای تمامی مدل‌ها مورد استفاده است. در اختیار داشتن ابزار و تجهیزات لازم باعث می‌شود به راحتی و با سرعت بیشتری توالت فرنگی را نصب کنید. همچنین شما باید تجربه و اطلاعات کامل درباره نحوه نصب توالت فرنگی و استفاده از تجهیزات را داشته باشید. اگر تازه کار و کم تجربه هستید حتماً از افراد دیگر کمک بگیرید تا هم نصب توالت فرنگی به درستی انجام شود و هم آسیبی به خودتان وارد نشود. در ادامه توضیحات لازم درباره هر یک از لوازم نصب توالت فرنگی گفته شده است.

برای اطلاعات بیشتر مقالات زیر را مطالعه کنید:

وسایل نصب توالت فرنگی

استفاده از درزگیر بهتره یا چسب آکواریوم؟

در معرفی لوازم نصب توالت فرنگی گفته شد که می‌توانید از درزگیر های آنتی باکتریال یا چسب آکواریوم برای پر کردن فضای بین توالت فرنگی و کف استفاده کنید. انتخاب یکی از این دو وصله به خود شما و نحوه کارکردتان بستگی دارد. به طور کلی درزگیر آنتی باکتریال عملکرد بهتری دارد؛ اما اگر چسب آکواریوم را برای اتصال انتخاب می‌کنید باید از برندهای برتر و چسب‌های با کیفیت بالا استفاده کنید. همچنین باید داشته باشید که تا ۲۴ ساعت بعد از استفاده از چسب آکواریوم نباید از سرویس بهداشتی استفاده شود.

آیا نصب توالت فرنگی نیاز به تخصص دارند؟

یکی از سوالات رایج این است که آیا خودمان با تماشای فیلم آموزشی می‌توانیم توالت فرنگی را نصب کنیم؟ نصب توالت فرنگی کار پیچیده‌ای نیست و شما با کمی دانش فنی می‌توانید خودتان آن را نصب کنید. اما اگر دانش و تجربه‌ای در این زمینه ندارید بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید تا نصب به درستی انجام شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)