توالت فرنگی دو زمانه چیست؟

توالت فرنگی دو زمانه چیست؟

توالت فرنگی دو زمانه نسل جدیدی از توالت فرنگی است که در آن از پیشرفته‌ترین مدل سیفون استفاده شده است. در واقع دو زمانه بودن توالت فرنگی به مکانیزم سیفون آن برمی‌گردد. مکانیزم سیفون توالت فرنگی دو زمانه بسیار متفاوت از سیفون توالت تک دکمه‌ای است. از آنجایی که انتخاب توالت فرنگی دو زمانه در حال افزایش است و محبوبیت بیشتر نسبت به مدل‌های قدیمی پیدا کرده بهتر است به خوبی آن را بشناسیم. در ادامه با عمرانیاز همراه باشید.

معرفی انواع فلاش تانک توالت فرنگی

فلش تانک‌های توالت فرنگی در حال حاضر در دو مدل دو زمانه و تک زمانه تولید می‌شوند. در مدل تک زمانه یک اهرم یا دکمه برای سیفون کردن وجود دارد که با فشار دادن آن حجم ثابتی از آب خارج می‌شود و آن برابر با تمام حجم فلاش تانک است

به علت مصرف بیش از حد آب و عدم نیاز به این حجم از آب در زمان تخلیه نوع جدیدی از فلاش تانک‌ها با عنوان فلاش تانک دو زمانه تولید شده که در آن دو دکمه برای سیفون کردن وجود دارد. هر دکمه حجم مشخصی از آب را وارد کاسه می‌کند

شاید برای تان مفید باشد:

توالت فرنگی دو زمانه چیست

فلاش تانک دو زمانه چیست؟

توالت فرنگی دو زمانه از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی سیفون و فلاش تانک برخوردار است. در این مدل از توالت فرنگی دو دکمه یا دسته برای سیفون کردن در نظر گرفته شده است. از آنجایی که حجم آب مورد نیاز برای شستن کاسه و خروج فاضلاب مایع و جامد متفاوت است مکانیزم سیفون توالت دو زمانه به شکلی طراحی شده که فرد بتواند بر اساس میزان نیاز آب فرایند سیفون کردن را انتخاب کند.

طراحی فلاش تانک دو زمانه به کشور ژاپن برمی‌گردد و اصلی‌ترین مشکلی که باعث شد تا مهندسین به سراغ طراحی و تولید توالت فرنگی دو زمانه بروند، اهمیت به حفظ محیط زیست و کاهش مصرف آب بوده است. خوشبختانه با تولید فلاش تانک دو زمانه امکان صرفه‌جویی بیشتر آب فراهم شده است و به همین دلیل با سرعت زیادی این مکانیزم سیفون در سراسر دنیا گسترش یافته است.

نحوه عملکرد توالت فرنگی دو زمانه

نحوه عملکرد توالت فرنگی دو زمانه

همانطور که گفته شد در توالت فرنگی دو زمانه دو دکمه یا حالت برای سیفون کردن قرار دارد. یک دکمه کوچک‌تر و یک دکمه بزرگتر است. اندازه دکمه‌ها بر اساس میزان مصرف آب طراحی شده بنابراین دکمه کوچکتر حجم آب کمتر و دکمه بزرگ حجم آب بیشتری را خارج می‌کند.

بسته به مدل و نوع مکانیزم سیفون توالت فرنگی میزان آب مصرفی برای دکمه کوچک بین ۳ تا ۴ لیتر و میزان آب مصرفی برای دکمه بزرگ بین ۶ تا ۸ لیتر است.

بنابراین برای خروج فضولات مایع از کاسه باید دکمه کوچک و برای خروج و فضولات جامد باید از دکمه بزرگ استفاده کرد.

نحوه عملکرد فلاش تانک دو زمانه

نحوه عملکرد فلاش تانک دو زمانه

اگر توالت فرنگی‌های قدیمی را دیده باشید یک اهرم و شناور در مخزن قرار گرفته است. با فشار دادن دکمه سیفون دریچه داخل مخزن یا فلاپر باز شده و باعث خروج آب از مخزن می‌شود. سپس شناور یا توپی حجم آب ورودی را تعیین می‌کند و بعد از رسیدن سطح آب به حد مشخص جریان ورودی آب را قطع می‌کند.

فلوتر دو زمانه جایگزین شناور و توپی شده است. در داخل این استوانه دو بخش قرار گرفته و هر بخش تحت تاثیر دکمه بالای آن کار می‌کند. هنگام فشردن دکمه کوچک فلوتر اجازه خروج حجم مشخصی از آب معادل نیمی از مخزن را می‌دهد و بعد از کاهش نیمی از آب مخزن دریچه را می‌بندد و جریان ورودی را باز می‌کند.

در زمان فشار دادن دکمه بزرگتر هم تمام سطح آب خارج شده و مخزن به طور کامل پر می‌شود.

مزایای استفاده از توالت فرنگی دو زمانه

مهم ترین مزیت استفاده از توالت فرنگی ۲ زمانه صرفه‌جویی در میزان مصرف آب است. همانطور که گفته شد با استفاده از این مکانیزم حجم مصرفی آب به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. در کنار کاهش مصرف آب تکنولوژی سیستم‌های تخلیه نیز بهبود پیدا کردن و می‌توانم با مصرف آب کمتر کاسه را به طور کامل خالی کنند. بنابراین با حجم آب کمتر کاسه به طور کامل تمیز می‌شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)