راهنمای خرید زیر دوشی

راهنمای خرید زیر دوشی

حمام و سرویس بهداشتی قسمتی از خانه هستند که در هنگام انتخاب وسایل و تجهیزات آنها باید دقت کافی را داشت، دلیل این حساسیت هم به استفاده مکرر و در تماس با آب بودن بر میگردد. در دکوراسیون و آماده سازی حمام خود می‌توانید از وان، زیر دوشی و کابین دوش استفاده کنید. اگر قصد خرید زیر دوشی یا کابین دوش را دارید با ما همراه شوید. در این مطلب نکاتی که لازم است هنگام خرید زیردوشی به آن دقت کنید را آورده‌ایم.

انواع زیر دوشی

زیر دوشی در انواع روکار و توکار در فضای کابین دوش قرار میگیرد. برای خرید زیر دوشی اول از همه بررسی کنید که می‌خواهید زیر دوشی روکار داشته باشید و یا یک زیر دوشی توکار می‌خواهید.

زیردوشی روکار

همان طور که از نامش پیداست، زیر دوشی روکار، روی سطح قرار میگیرد و تفاوت ارتفاعی را با سطح کف حمام ایجاد میکند و فضای دوش را از سایر فضاهای حمام جداد می‌کند. در این مدل به دلیل جداشدن فضای دوش با لبه زیر دوشی، آب مصرف شده به کف حمام نمیریزد و تمام فضای حمام خیس نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های این مدل آن است که می‌توانید بعد از اتمام ساخت و ساز آن را کار بگذارید و نیازی به بازسایی کف حمام ندارید.

زیر دوشی توکار

در زیر دوشی توکار، سطح کف حمام و زیر دوش کاملا یکدست بوده و اختلاف ارتفاع و لبه جداکننده وجود ندارد. آب مصرفی به راحتی به سمت خروجی حمام هدایت می‌شود و فضای حمام به طور کامل خیس می‌شود. به دلیل نداشتن لبه و هم سطح بودن این مدل برای افرادی که از ویلچر استفاده میکنند و یا افراد مسن بهتر است. توجه داشته باشید که برای نصب زیر دوشی توکار باید هنگام بازسایی و یا ساخت، آن را جایگذاری کنید.

زیر دوشی کابین دار

زیردوشی کابین دار، علاو بر زیردوشی، دیواره‌ای دور فضای حمام را در برمیگیرد، که به آن کابین می‌گویند و فضای دوش و حمام را به طور کامل از هم جدا میکند.

شکل و اندازه زیر دوشی

در هنگام انتخاب به اندازه و شکل زیر دوشی نیز توجه کنید. زیرا در هر بار استفاده با آن روبرو می‌شوید و اگر اندازه کوچکی داشته باشد و یا شکل آن را دوست نداشته باشید، همیشه با آن درگیر خواهید بود. زیر دوشی در اشکال مربعی، مستطیل و سه گوش رایج است، البته اشکال دیگری نیز در بازار وجود دارد.

زیر دوشی مربعی

زیر دوشی مربعی در ابعاد ۷۰ در ۷۰ و یا ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی متر ساخته می‌شود و لبه‌های آن نیز زاویه‌دار شده‌اند تا لبه تیزی را به جا نگذارند. زیر دوشی مربعی از سایر مدل‌ها نیز مرسوم‌تر است. این مدل را می‌توانید در هر قسمتی از حمام قرار دهید و یک فضای مربعی را برای دوش در نظر بگیرید.

زیر دوشی سه گوش

زیر دوشی سه گوش فضای کمتری را اشغال می‌کند و در گوشه‌ای از حمام جای میگیرد. اگر حمام شما کوچک است بهتر است این مدل را انتخاب کنید تا فضای زیادی را به خود اختصاص ندهد. دو ضلع زیردوشی سه گوش که به دیواره ها میچسبند معمولا ۸۰ یا ۹۰ هستند و ضلع سوم نیز به حالت نیم دایره قرار میگیرد.

زیردوشی مستطیلی

زیر دوشی مستطیلی برای حمام‌های بزرگ مناسب است و یک فضای بزرگ و آزاد را در اختیارتان می‌گذارد. طول زیردوشی مستطیلی استاندارد ۱۰۰ ، ۱۲۰ و ۱۴۰ و عرض آن ۸۰ و ۹۰ می‌باشد. اگر حمام بزرگی دارید با انتخاب زیر دوشی مستطیلی هم از فضای حمام‌تان استفاده کافی را ببرید و هم آن را شیک‌تر کنید.

جنس زیردوشی

هنگام انتخاب به جنس و کیفیت زیردوشی توجه کنید زیرا اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، در زمان کوتاهی پس از استفاده شما را با مشکل مواجه می‌کند. همچنین جنس زیردوشی بر راحتی نظافت آن نیز تاثیر گذار است و اگر کیفیت خوبی داشته باشد با شستشوی مکرر درخشش خود را از دست نمیدهد، اما اگر لعاب کاری ضعیف یا کیفیت پایین داشته باشد بعد از مدتی مات و کدر می‌شود. البته توجه داشته باشید که مصرف مواد شوینده اسیدی موجب تخریب زیردوشی می‌شود.

زیردوشی فایبرگلاس

این نوع زیردوشی از جنس فایبرگلاس و سایر مواد کامپوزیتی است و استحکام و کیفیت بالایی دارد. مواد سازنده زیردوشی فایبرگلاس وزن آن را پایین آورده و در عین حال دارای یک لایه نفوذناپذیر بوده و کاملا ضد زنگ و ضد آب است و در برابر رطوبت و هوا نیز مقاوم می‌باشد.

زیردوشی چینی

زیردوشی چینی یا زیر دوشی سرامیکی نیز از استحکام بالایی برخوردار است و با یک پوشش لعابی پوشیده شده و طول عمر بالایی دارد. این مدل در برابر ترک و خراش مقاوم هست و نیاز به مراقبت ندارد. همیشه براق بوده و ظاهری شیک دارد.

زیردوشی پلاستیکی

زیردوشی پلاستیکی از ترکیب پلاستیک و پلیمر که به آن ورق‌های پلیمری ABS یا پلاستیک فشرده ABS نیز می‌گویند ساخته شده و در برخی مدل‌ها با یک روکش آکرولیک پوشیده شده است. به علت استفاده از پلاستیک ABS  سبک و ارزان قیمت بوده و به نسبت نیز استحکام مناسبی دارد. اگر اهل تغییر دکوراسیون سرویس خود هستید، این مدل برای شما مناسب است. زیرا نمی‌توان از آن طولانی مدت استفاده کرد و نیاز به تعویض دارد، همچنین قیمت آن نیز ارزان‌تر از سایر مدل‌هاست.

زیر دوشی سنگی

یکی از مدل‌های جدید زیر دوشی، زیر دوشی سنگی است. این مدل از کامپوزیت و پلیمر ساخته شده و بسیار محکم و مقاوم بوده و وزن کمی هم داد. طرح آن نیز درست به مانند سنگ‌های طبیعی است و حمامی لوکس با المان‌های طبیعی را برای شما ایجاد میکند. قیمت زیردوشی سنگی نیز مناسب است و از مدل‌های سرامیکی ارزان‌تر می‌باشد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)