راهنمای خرید وان جکوزی

راهنمای خرید وان جکوزی

در دکوراسیون خانه باید همه قسمت‌های خانه رو در نظر گرفت و میتوان گفت یکی از قسمت‌های مهم که نباید از آن غافل شد، سرویس بهداشتی و حمام است. حمام‌ فضایی است که فقط خودتان از آن استفاده می‌کنید و امروزه محلی برای ریلکس کردن، استراحت و تجدید انرژی هم هست. با خرید وان جکوزی حمام، هم حمام شما به یک فضای شیک و آرامش بخش تبدیل می‌شود و هم می‌توانید با ماساژ آبی وان جکوزی خستگی خود را از بین ببرید. قبل از انکه نکات مهمی که باید هنگام خرید وان جکوزی به آن توجه کنید را بگوییم، نگاهی به تفاوت وان و وان جکوزی می‌اندازیم.

تفاوت وان و وان جکوزی

وان معمولی دارای اندازه‌ای استاندارد و معادل قد انسان بالغ را دارند و می‌توان در آنها آب را نگه داشت و مانند یک استخر کوچک از آن استفاده کرد. وان جکوزی‌ نسل جدید و با قابلیت‌های بیشتر وان‌ها هستند. در وان جکوزی شاهد چند پمپ فشار هستیم و به موجب آن آب با فشار از پمپ‌ها خارج می‌شود و حالتی مشابه ماساژ را ایجاد میکند. اندازه وان جکوزی نیز می‌تواند متفاوت باشد.

راهنمای خرید وان جکوزی

هنگام انتخاب و خرید وان جکوزی لازم است به موارد زیر دقت کنیم. انتخاب شکل، ابعاد و تعداد و مدل ماساژورها عواملی هستند که در هربار استفاده با آنها در ارتباط هستیم ودر میزان رضایت و آرامش بخشی نقش بزرگی دارند.

ابعاد وان جکوزی

وان جکوزی‌ها در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می‌شوند و بسته به فضای خود می‌توانید اندازه مناسب را انتخاب کنید. ابعاد وان جکوزی‌های مستطیلی را به طور کلی می‌توان به کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم کرد. علاوه این وان جکوزی‌های مستطیل شکل، وان جکوزی به شکل گوشه و گرد نیز تولید می‌شود. وان جکوزی گرد لوکس‌تر بوده و فضای بیشتری را نیاز دارد.

علاوه بر تفاوت در شکل، وان جکوزی‌ها به صورت تک نفره و دونفره در بازار وجود دارند. به حتم وان جکوزی دو نفره دارای اندازه‌ای بزرگ تر بوده و فضای بیشتری را نیاز دارد. طول وان جکوزی‌ها از ۱۲۰ تا بیش از ۲۰۰ سانتی متر متفاوت می‌باشد و عرض آنها نیز حداقل برابر ۷۰ سانت می‌باشد. علاوه بر وان جکوزی‌های تک و دو نفره، وان جکوزی‌های چند نفره نیز با طراحی و سایزهای مختلف موجود است و در صورت تمایل می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برای انتخاب اندازه وان جکوزی، به فضای حمام خود نگاه کنید و متناسب با نقشه حمام خانه‌تان، وان جکوزی مناسب را انتخاب کنید. اگر قصد دارید وان جکوزی را در گوشه قرار دهید نیز می‌توانید از مدل وان جکوزی گوشه استفاده کنید و فضای کمتری را اشغال کنید.

جنس بدنه

مورد دیگری که باید هنگام انتخاب وان جکوزی به آن دقت کنید، جنس و کیفیت بدنه می‌باشد. وان جکوزی‌ها اکثرا دارای کیفیت مطلوبی هستند. در ساخت آنها از ورق‌های آکرولیک استفاده می‌شود که ضد آب و مقاوم در برابر خط و خش هستند و رویه‌ای نرم دارند که هنگام تماس با پوست حس دلنشینی ایجاد میکند. هرچه خلوص ورقه آکریلیک بیشتر باشد مقاومت آن در برابر آب و خوردگی بیشتر است. البته جنس شاسی وان می‌تواند متفاوت باشد. معمولا از استیل ضد زنگ در ساخت آنها استفاده می‌شود.

پمپ و تجهیزات جکوزی

پمپ یا موتور جکوزی که وسیله به گردش درآوردن آب را دارد، اصلی‌ترین قسمت جکوزی است. به طور کلی پمپ‌های جکوزی صدای کم و قدرت زیادی دارند و آب را به جت‌های ماساژور می‌رسانند. علاوه بر پمپ، لوله‌های هدایت کننده، نازل خروجی، ماساژورها، پمپ هوا ده و زیر سری دیگر اجزای جکوزی به حساب می‌آیند.

سیتم تصفیه آب

برخی از جکوزی‌ها به سیستم تصفیه آب مجهز هستند و بیشتر برای باشگاه‌ها و استخرهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرند. اما می‌توانید از آنها به عنوان جکوزی خانگی نیز استفاده کنید.

جت‌ و ماساژورها

کیفیت و تعداد جت‌های پاشش آب، کیفیت استفاده و رضایت را به همراه دارد. این ماساژورها که محل خروج آب هستند در بدنه و در برخی از مدل‌ها در کف قرار گرفته‌اند. اگر میزان فشار آنها زیاد باشد برای فرد آزار دهنده می‌شود. در برخی مدل‌ها دمنده هوا به جت‌ها اضافه شده و آب همراه با هوا خارج می‌شود و موجب ایجاد تلاطم آب شده و رضایت بیشتری را به همراه دارد. در برخی از مدل‌ها نیز شما می‌توانید میزان فشار آب را تنظیم کنید. بنابراین در هنگام انتخاب جکوزی خانگی خود به تعداد و نوع ماساژورها، که به آن جت یا بلوئر نیز گفته می‌شود، دقت کنید.

گرم کن آب

برخی از مدل وان جکوزی‌ها به هیتر یا گرم کن مجهز هستند و با ترموستات و سنسورهای خود دمای آب را تنظیم می‌کنند. در برخی از مدل‌ها هیتر وجود ندارد و جکوزی تنها از آب گرم مصرفی گرم می‌شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)