بهترین جنس بدنه وان جکوزی

بهترین جنس بدنه وان جکوزی

وان جکوزی خانگی در چندسال اخیر محبوبیت بسیاری پیدا کرده و بسیاری از افراد تمایل دارند در داخل خانه خود، جکوزی شخصی داشته باشند. داشتن جکوزی شخصی مزایای بسیاری دارد که در مقاله مزایای خرید وان جکوزی به آن اشاره شده است. برای خرید جکوزی خانگی لازم است به برخی از موارد اشاره کرد که از جمله آنها می‌توان به کیفیت محصول، گارانتی و امکانات آن اشاره کرد. اما علاوه بر تمام امکانات و موارد گفته شده، جنس بدنه وان جکوزی نیز از مواردی است که در هنگام خرید حتما باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. برای اینکه بدانید این ارزیابی چگونه است و بهترین جنس بدنه وان جکوزی چیست، تا انتها با ما همراه شوید.

اهمیت جنس بدنه وان جکوزی

همان طور که گفته شده در خرید وان جکوزی باید به جنس بدنه و شاسی آن توجه کرد، اما چرا؟ وان جکوزی خانگی یک حوضچه آب است که مدت زمانی به نسبت طولانی آب داخل آن به چرخش درمی‌آید و باقی می‌ماند. افراد در داخل آن استراحت می‌کنند و فضایی گرم و مرطوب دارد. تمامی موارد شرایط ایده‌آل برای رشد باکتری‌هاست. از اینرو اگر هنگام خرید به جنس بدنه وان جکوزی توجه نکنید، ممکن است با مشکلات ناشی از حضور باکتری‌ها و جلبک مواجه شوید. البته بهترین برندهای تولید کننده جکوزی، بهترین جنس بدنه وان جکوزی را نیز دارا هستند و میتوان به آنها اعتماد کرد. توجه داشته باشید که جنس بدنه و امکانات جکوزی بر قیمت آن تاثیر گذار است.

جنس بدنه وان جکوزی

جنس بدنه وان جکوزی به جنس ورق استفاده شده در وان بستگی دارد. ورق‌های بکاررفته در جکوزی دارای ضخامت‌های متفاوتی هستند و دربرابر آب و خط و خش مقاوم‌اند. خارجی‌ترین لایه آنها دارای رویه‌ای نرم است تا در تماس با پوست آسیبی وارد نکند. در حال حاضر باکیفیت‌ترین و بهترین جنس بدنه وان جکوزی از جنس آکرولیک(آکریلیک) ساخته می‌شود که آنتی باکتریال نیز می‌باشد. در ورق‌های مختلف هرچه خلوص آکریلیک ورق بیشتر باشد، ورق مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد.

آکریلیک

وان جکوزی‌های آکریلیک دارای قیمت مناسب، طول عمر بالا و کیفیتی مطلوب هستند. شکل پذیری ورق آکریلیک نیز بالاست و می‌توان از آن در ساخت وان‌های گرد تا مربع استفاده کرد. جکوزی آکریلیک هدر رفت دمایی کمی دارد، زیرا این ورق در مقایسه با ورق‌های دیگر گرمای آب را طولانی مدت‌تر نگه‌ می‌دارد. از دیگر مزایای این جنس بدنه جکوزی می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی و آسیب‌پذیری مواد شیمیایی اشاره کرد. همچنین در برابر باکتری و کپک نیز مقاوم است و امکان رشد این موجودات ریز مضرر در آن وجود ندارد.

ABS

ورق ABS نسل جدیدی از ورق‌ها است و مزایای بسیاری دارد.  ABS مخفف کلمه acrylonitrile butadiene styrene هست و یک پلیمر وصنوعی است که برپایه نفت خام تولید می‌شود. ABS ماده‌ای پلیمری با مقاومت بالاست و از آن در ساخت وسایل مختلفی از جمله وسایل بهداشتی استفاده می‌شود.ورق ABS مزایای بسیاری دارد که میتوان به مقاومت بالا در برابر ضربه و خط خوردگی، استحکام بالا، پایداری در برابر دما، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و مقاومت در برابر خوردگی اشاره کرد.

فایبرگلاس

یکی دیگر از بهترین جنس بدنه وان جکوزی فایبرگلاس است که به مانند یک پوشش پلاستیکی است. فایبرگلاس دارای قیمتی پایینتر از آکرولیک هست و در مقابل عمر کوتاه‌تری نیز دارد. فایبرگلاس در برابر مواد شیمیایی حساس است و هنگام نظافت باید به این موضوع توجه شود.

ترکیب آکرولیک و فایبرگلاس

در وان جکوزی‌های امروزی، بدنه از ترکیب ورق آکرولیک و فایبرگلاس است. ورق آکرولیک با چند لایه پوشش مقاومتی فایبرگلاس که در بهترین حالت ۷ لایه و ۵ لایه است، پوشانده شده است. این ترکیب آنتی باکتریال بوده و در برابر خط و خش نیز مقاوم می‌باشد.

ترکیب آکرولیک و ABS

بهترین تولیدکنندگان وان جکوزی در ساخت بدنه جکوزی از ورق ABS-Acrylic استفاده می‌کنند. این ورق آنتی باکتریال است و در برابر ضربه، خوردگی و موادشیمیایی مقاوم می‌باشد و در یک کلام کیفیت بسیار مطلوبی دارد.

جنس شاسی

جنس و کیفیت شاسی نیز در جکوزی اهمیت دارد. بهترین جنس فلز برای ساخت شاسی استیل ضد زنگ است که در برندهای مطرح تمامی مدل‌ها از همین جنس ساخته شده‌اند. قیمت شاسی ضد زنگ از شاسی آهنی بیشتر است و این اختلاف قیمت، کیفیت و عملکرد بهتری را نیز به همراه دارد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)