راهنمای خرید فر و فر توکار

راهنمای خرید فر و فر توکار

انتخاب و خرید وسایل و تجهیزات آشپزخانه، اقدامی مهم هست و باید در آن بسیار دقیق و با دقت عمل کرد. انتخاب وسایل آشپزخانه باید متناسب با بودجه، فضا، دکوراسیون و نیاز شما باشد و برای انتخاب هر کدام باید کلیه موارد را در نظر بگیرید. آشپزخانه بدون فر، حتما چیزی کم دارد و نمی‌توان از خرید فر چشم پوشی کرد. فر نقش بسیار مهمی در طبخ بسیاری از غذاها و شیرینی‌ها دارد. فرها را می‌توان در دو گروه فر مبله و فر توکار یا کابینتی جای داد. فرهای توکار این روزها بیشتر مورد استفاده و استقبال قرار گرفته‌اند، و علت آن را می توان زیبایی در طراحی، لوکس بودن و اشغال کردن فضای کمتر در نظر گرفت. فرتوکار نیز در دو نوع گازی و برقی در بازار وجود دارد و هر کدام مزایا ومعایبی را به همراه دارند.

اجاق گاز فر دار یا فر مبله

فر مبله به اجاق گازی که فر نیز دارد، گفته می‌شود. در این مدل، فر شما بر روی گازی است که انتخاب می‌کنید و فضای زیر گاز را به خود اختصاص می‌دهد. بسته به نوع و توان گاز شما، فر شما نیز قوی و خوب عمل می‌کند.

فر توکار

فر توکار به فرهایی گفته می‌شود که در فضای بین کابینت‌ها قرار میگیرند و در داخل کابینت برای آنها فضای مخصوصی در نظر گرفته شده است. استفاده از فر توکار نمای آشپزخانه را شیک و لوکس می‌کند و با ایجاد دمایی بین محدوده ۱۰۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد امکان پخت غذاهای متنوع را برای شما فراهم می‌کند.

انواع فر توکار

فر تو کار را می‌توان از نظر منبع تامین انرژی در سه دسته بندی کلی جای داد.

  • فر توکار برقی
  • فر توکار گازی
  • فر توکار گازی و برقی

فر توکار گازی

فر توکار گازی، گزینه رایجی در بازار نیست و تولیدکنندگان کمی به تولید این مدل می‌پردازند. منبع تامین انرژی و ایجاد حرارت این مدل، گاز است. به حتم در ایران استفاده از گاز هزینه‌ای پایین‌تر از برق را دارد، اما در انتخاب فر فقط به این گزینه توجه نکنید. فرهای برقی عملکردی بسیار بهتر از فرهای گازی دارند. اکثر استفاده کنندگان از فرهای گازی، در هنگام پخت با مشکلاتی همراه می‌شوند و معمولا غذا ته میگیرد.

فر توکار برقی

منبع تامین انرژی و حرارت فر توکار برقی، برق هست و با گرم شدن المنت‌ها حرارت به صورت یکنواخت در فضای فر پخش می‌شود. در برخی از مدل‌ها المنت‌ها در قسمت بالا و پایین فر قرار گرفته‌اند و در برخی دیگر تنها قسمت پایینی المنت دارد. هنگام خرید فر توکار به نحوه قرار گیری المنت‌ها دقت کنید و در صورت تمایل مدلی را انتخاب کنید که المنت‌ها در بالا و پایین بکار رفته‌اند.

مزایای فر توکار برقی

فر توکار برقی، مدل رایج در بازار است و جواب خود را پس داده و استفاده کنندگان از آن راضی هستند. فر توکار برقی به نسبت فر توکار گازی، پخش دمای بهتری دارد و دمای یکنواخت‌تری را ایجاد می‌کند. از این رو طبخ غذا، کیک‌ و شیرینی به صورت انجام می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این فر سرعت بخشیدن به پخت غذاست. در مقایسه با فر گازی، فر برقی سرعت پخت بیشتری دارد و در زمان کوتاه‌تری غذای شما آماده است. دارای برنامه‌های مختلفی برای پخت غذا هست که کار را آسان‌تر میکند. در صورتی که کودک خردسالی دارید، می‌توانید از قفل کودک فر استفاده کنید تا از دسترس کودک شما خارج شود.

از آنجایی که منبع تامین انرژی فر برقی، برق هست، شاید احتمال دهید هزینه برق شما افزایش چشم‌گیری داشته باشد. اما این طور نیست. فر توکار برقی دارای کیفیت‌های مختلفی هستند و با مصرف انرژی سطح A میزان مصرف برق را پایین می‌اورند و از آنجایی که عملکرد بهتری نسبت به فر گازی دارند ارزش خرید را دارند.

فر توکار برقی و گازی

نوع دیگری از فرهای توکار هستند که از هر دو منبع برق و گاز استفاده می‌کنند. در این هم برق و هم گاز باید وجود داشته باشد، اما توجه داشته باشید امکان استفاده همزمان از هر دو حالت وجود ندارد. حرارت قسمت پایین به وسیله گاز تامین می‌شود و حرارت بخش بالایی فر را المنت‌های برق تامین می‌کنند.

نکات مهم در خرید فر توکار

هنگام خرید فر توکار علاوه بر انتخاب نوع فر باید به موارد دیگری نیز توجه کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اندازه فر توکار

در اگر حال بازسازی آشپزخانه خود هستید می‌توانید اندازه فر را خودتان انتخاب کنید و بر اساس اندازه مورد نظر و انتخاب شده، طراحی و ساخت کابینت‌ها را به اتمام برسانید. در غیر اینصورت شما باید فری اندازه کابینت خود ر انتخاب کنید. به این منظور ارتفاع و عمق فضایی که برای فر تعبیه شده را به خوبی و با دقت اندازه گیری کنید. فرهای توکار دارای ظرفیت‌های زیر هستند:

  • ۶۵ لیتری
  • ۶۷ لیتری
  • ۷۰ لیتری
  • ۷۵ لیتری
  • ۸۰ لیتری

برای انتخاب حجم فر به اندازه فضا و میزان مصرف‌ و نیازتان توجه کنید.

لعاب کاری و درب فر توکار

یکی از مواردی که در کیفیت فر توکار تاثیر گذار است و عمر مفید فر نیز به آن برمیگردد، کیفیت ساخت آن است. لعاب کاری اهمیت زیادی در کیفیت فر دارد، سعی کنید فری را انتخاب کنید که دارای سطح لعابی مضاعف است. نکته دیگر ساختار درب فر است. درب فر باید از شیشه دولایه طراحی شده باشد تا بتواند مانند عایق عمل کند و دما را داخل فر نگه دارد. این موضوع هم در پخت غذا تاثیر گذار است و هم فضای بیرونی فر گرم نمی‌شود.

ویژگی و قابلیت‌های فر توکار برقی

فرهای توکار بسته به مدل قابلیت‌های دیگری نیز دارند و می‌توانید بسته به نیاز و بودجه خود، هنگام انتخاب به این موارد نیز توجه کنید.

  • جوجه گردان
  • شروع خودکار
  • روشن کردن المنت بالا و پایین و فن همرفتی
  • المنت بالا و گریل
  • فن خنک کننده
  • ثبت و تنظیم برنامه پخت
  • یخ‌زدایی

خرید اینترنتی فر توکار

برای انتخاب و خرید فر توکار برقی، نیازی نیست از این مغازه به آن مغازه بروید. بلکه می‌توانید در اینترنت چرخی بزنید و فر مورد نظر خود را بسته به ویژگی‌ها و نیازهایتان انتخاب کنید و آن را خریداری نمایید. برای خرید اینترنتی فر توکار برقی می‌توانید به سایت عمرانیاز سری بزنید و از کارشناسان آن مشاوره بگیرید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)