راهنمای خرید مایکروویو

راهنمای خرید مایکروویو

اگر قصد خرید مایکروویو را دارید، میبینید که مدل‌ها و سایزهای مختلفی وجود دارد و هر کدام ویژگی‌ها و امکاناتی را دارند، و خوب از طرفی قیمت آنها نیز متفاوت است. اما چگونه می‌توانیم مایکروویوی مناسب برای استفاده خودمان را پیدا کنیم؟

مایکروویو یا مایکروفر

گاهی ممکن است مایکروویو با مایکروفر اشتباه گرفته شود، اما تفاوت این دو در چیست؟‌ مایکروویو امواج الکترو مغناطیس با طول موج کوتاه را ساطع می‌کند و به موجب آن ماده غذایی پخته می‌شود. امروزه در مایکروویوها چند المنت برای گریل نیز در نظر گرفته شده و امکانات بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارد. در مقابل آن مایکروفر محفظه‌ای بسته است و موجب میشود غذا در فضایی بسته و با دمایی یکنواخت پخته شود و منبع تامین انرژی آن گاز یا برق است.

انواع مایکروویو

مایکروویو ها از لحاظ فضای مورد نیاز برای قرار گرفتن به دو دسته توکار و رومیزی تقسیم کرد. مایکروویو رومیزی رایج‌تر است و نیازی به جاسازی و طراحی کابینت و فضا برای آن نیست و روی میز یا کانتر قرار میگیرد. مایکروویوهای توکار اما مدرن‌تر و ظاهری شیک‌تر دارند و برای آنها باید فضایی را از قبل در نظر گرفت. آشپزخانه‌های که در حال بازسازی و یا ساخت هستند، و طراحی کابینت به نحوی است که برای وسایل برقی نیز فضایی در نظر گرفته و تجهیزات توکار هستند، مایکروویو توکار مناسب است.

 مایکروویو بر اساس عملکرد نیز در گروه‌های زیر قرار میگیرند. برای انتخاب مدل مایکروویو خود، به نوع مصرف و نیاز خود توجه کنید.

مایکروویو سولو

مایکروویو سولو  یا انفرادی ساده‌ترین و ارزان‌ترین مدل مایکروفرها است و از آن می‌توان برای گرم کردن غذا، پخت‌های ساده و معمول مثل درست کردن برنج  و پاپ کورن و یخ زدایی استفاده کرد.

مایکروویو گریل

مایکروویو گریل از مایکروویو سولو مجهزتر بوده و امکانات بیشتری دارد. در این مدل مش سیمی به نام کوره در داخل حفره قرار گرفته و به موجب آن گرمای بیشتری تولید می‌شود و می‌توان از آن برای کباب کردن، قهوه‌ای و ترد کردن استفاده کرد. این مدل از نظر قیمتی از سولو گران‌تر هست، اما در عین حال یک انتخاب مناسب و مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

مایکروویو کانوکشن

مایکروویو کانوکشن ببهترین عملکرد را دارند و از آنها می‌توان برای کباب کردن و ترد کردن غذا، پخپ و پز، تهیه پیتزا و کیک استفاده کرد. در مایکروویو کانوکشن علاوه بر منبع تامین گرمایش، از فن نیز استفاده شده است. وجود فن موجب ایجاد جریان هواشده و همین امر عملکرد بهتر و کارایی بیشتری را فراهم می‌کند و آن را به یک مدل ایده آل برای پخپ و پز، پخت کیک، کباب کردن، یخ زدایی و گرم کردن مجدد غذا تبدیل می‌کنید.

بهترین مایکروویو

اگر این سوال براتون ایجاد شده که مایکروویو خوب چی بخرم؟ باید گفت این بستگی به نیاز شما دارد. در اینجا چند ویژگی مهم در انتخاب مایکروویو را بیان می‌کنیم و سعی کنید هنگام انتخاب، به این نکات توجه کنید.

ابعاد و ظرفیت مایکروویو

ظرفیت یا حجم مایکروویو که بر مبنای لیتر محاسبه و بیان می‌شود، اولین موردی هست که باید به آن دقت کنید. ظرفیت مایکروویو بین ۱۷ تا ۴۰ لیتر متفاوت هست و انتخاب آن به میزان مصرف شما و فضایی که در اختیار دارید بستگی دارد. در این هنگام به ارتفاع محفظه داخلی مایکروویو نیز دقت کنید.

اگر قصد پخت غذا و کیک را دارید، مایکروویوهایی با اندازه بزرگ را انتخاب کنید و اگر یک یا دو نفر هستید و تنها برای گرم کردن غذا نیاز به مایکروویو دارید، ظرفیت‌های پایین‌تر هم می‌توانید انتخاب کنید. برای انتخاب مایکروویو با ظرفیت پایین دقت کنید حتما یک بشقاب غذاخوری، یا ظرفی که از آن استفاده میکنید، در آن جای گیرد.

قدرت مایکروویو

توان مایکروویوها بین ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ وات هست و هرچه پرقدرت‌تر باشند، گران‌تر نیز هستند. مایکروویوهای کوچک توان کمتری دارند و مایکروویوهای بزرگتر توان بیشتری دارند. هرچه توان بالاتر باشد، زمان پخت پایین‌تر می‌آید، اما چند وات پایین و بالا خیلی فرقی نمی‌کند.

برنامه پخت

اکثر مایکروویوها برنامه‌های از پیش تعیین شده و چند مرحله‌ای دارند و برخی نیز این امکان را دارند تا برنامه‌ای را برای آن تعریف کنید.

صفحه چرخان

اکثر مایکروویوها دارای صفحه چرخان هستند و این امر موجب پخت یکنواخت‌تر غذا می‌شود. در برخی از مدل‌های کوچکتر ممکن است صفحه چرخان وجود نداشته باشد.

طرح و ظاهر مایکروویو

دقت در طرح مایکروویو نیز اهمیت دارد و لازم است مایکروویوی را انتخاب کنید که طرح و ظاهر آن با سایر وسایل آشپزخانه شما هماهنگ باشد.

سایر ویژگی‌های مایکروویو

مایکروویوها ویژگی‌های دیگری نیز دارند که اهمیت آنها به نیاز و بودجه شما برمیگردد. اگر داشتن یک ویژگی خاص برای شما مهم هست حتما هنگام خرید با کارشناس فروش در میان بگذارید.

قفل کودک

اگر فرزند کوچکی در خانه دارید، این موضوع برای شما مهم به حساب می‌آید و باید مایکروویوی را انتخاب کنید که قفل کودک دارد تا سلامت کودک و دستگاه حفظ شود.

طبخ خودکار

طبخ خودکار غذا با مایکروویو، به مانند برنامه پخت است و تنها تفاوت در تعداد برنامه می‌باشد. با استفاده از برنامه پخپ خودکار، با زدن یک دکمه و تعیین وزن دستگاه خود برنامه ریزی کرده و شروع به پخت می‌کند.

مصرف برق

اگر توان مایکروویو انتخابی شما بالا باشد، مصرف برق بیشتری نیز دارد. از این رو هنگام انتخاب توان مصرفی مایکروویو به مصرف برق آن نیز توجه کنید.

ایمنی و آزادی استفاده از وسایل

حتما قبل از استفاده از مایکروویو، به این موضوع توجه داشته باشد که برخی از ظروف و مواد غذایی را نمیتوان داخل مایکروویو قرار داد. هرچند این موضوع برای تمام مدل‌ها یکسان هست، اما لازم است از آن اطلاع داشته باشید. به عنوان مثال ظروف فلزی، برخی از پلاستیکها، برخی از ظروف شیشه‌ای و چینی، کنسرو و تخم مرغ را نباید داخل مایکروویو گذاشت.

خرید اینترنتی و آسان مایکروویو

اگر نمی‌خواهید زمان خود را برای خرید مایکروویو بیش از حد صرف کنید و یا به دنبال خریدی سریع و مطمئن و آسان هستید، از خریدهای اینترنتی و آنلاین استفاده کنید. کارشناسان عمرانیاز به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان مدل مناسب و کارا برای خود را انتخاب کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)