راهنمای خرید روشویی کابینتی

راهنمای خرید روشویی کابینتی

دکوراسیون و زیبایی حمام و سرویس بهداشتی نقش بسیار مهم و پر رنگی در زیبایی و شیک بودن خانه دارد و از این رو باید در هنگام انتخاب و تهیه وسایل سرویس بهداشتی دقت به خرج دهیم و نوع دکوراسیون و سبک مورد نظرمان را انتخاب کنیم. یکی از وسایل اصلی که نقش کلیدی دکوراسیون را در سرویس بهداشتی برعهده دارد، روشویی کابینتی است. روشویی کابینتی علاوه بر زیبایی و رعایت اصول بهداشتی، نقش مهمی را در فضاسازی سرویس بهداشتی بر عهده دارد. شما می‌توانید در کابینت روشویی وسایلی را که ممکن است کل فضا را به هم ریخته کند، قرار دهید و نظم بیشتری را در محیط برقرار کنید.

اگر قصد خرید روشویی کابینتی را دارید، لازم است مواردی را در نظر بگیرید تا بعد از خرید و استفاده، دقیقا همان چیزی که می‌خواستید را داشته باشید.

سبک کابینت روشویی

روشویی‌های کابینت دار در انواع مختلفی طراحی می‌شوند و هر مدل برای سبکی از طراحی مناسب است. به عنوان مثال میتوان به طراحی مدرن، سلطنتی، کلاسیک، طرح چوب و سنگی اشاره کرد. در اولین قدم ببینید چه سبکی را برای سرویس بهداشتی خود در نظر دارید. دوستدار سبک کلاسیک و سلطنتی هستید و یا به سبک دکوراسیون مدرن علاقه‌مند هستید؟ بسته به نوع نیاز و سلیقه خود سبک طراحی روشویی کابینتی خود را انتخاب کنید.

روشویی کابینتی کلاسیک

سبک طراحی کلاسیک، سبکی تجملی و مجلل می‌باشد و فضا را شلوغ و پر رنگ می‌کند. اگر فضای سرویس بهداشتی شما بزرگ است و به این سبک دکوراسیون علاقه‌مند هستید می‌توانید یک روشویی کابینتی با آینه‌های مجلل ابزار خورده را انتخاب کنید.

روشویی کابینتی مدرن

دکوراسیون مدرن دامنه وسیعی را در بر میگیرد. از طرح‌های ساده تا طرح چوب و استفاده از المان‌های طبیعی، و این شما هستید که طرح و مدل را انتخاب میکنید. در طراحی مدرن فضا خلوت، ساده و مرتب است و شلوغی طرح کلاسیک را ندارد.

محل نصب روشویی کابینتی

روشویی کابینت دار در دو حالت ایستاده و دیواری در بازار وجود دارد. روشویی‌های ایستاده دارای پایه هستند و دیواری ها به دیوار وصل می‌شوند و فضای پایین آنها خالی است. شما کدام یک را می‌پسندید؟

روشویی کابینتی ایستاده

روشویی کابینتی ایستاده مدلی است که از گذشته تا به امروز شاهد آن بوده‌ایم و البته لازم است بگوییم قدیمی هم نشده و هنوز جذابیت خود را دارد. در این مدل روشویی با پایه‌هایی روی زمین قرار می‌گیرد. این نوع روشویی‌ها فضای کابینتی بیشتری به نسبت روشویی کابینتی دیواری دارند و فضای کافی برای قرار گرفتن لوازم بهداشتی و شوینده‌ها را به شما می‌دهند. روشویی کابینتی زمینی نصب بسیار آسانی دارد و انتخابی مناسب برای سرویس‌های بزرگ و بدون محدودیت فضا می‌باشد.

روشویی کابینتی دیواری

روشویی کابینتی دیواری جلوه‌ای زیبا به سرویس بهداشتی می‌دهند و فضا را نیز بزرگتر نشان می‌دهند. از طرفی دیگر فضای زیر آنها خالی است و روند نظافت را آسان‌تر می‌کند. روشویی کابینتی دیواری فضای کابینتی کمتری را به نسبت روشویی‌های زمینی برای شما ایجاد میکند. البته این امر تا حدی بستگی به مدل انتخابی شما دارد.

اندازه روشویی کابینتی

انتخاب اندازه کابینت روشویی امری بسیار مهم و ضروری است و در ظاهر کلی فضای سرویس بهداشتی شما اثر گذار است. اندازه روشویی کابینتی باید متناسب با اندازه سرویس شما باشد. انتخاب روشویی بزرگ برای سرویس کوچک فضا را از بین میبرد و اگر روشویی کوچکی برای سرویس بزرگ انتخاب شود، روشویی در فضا گم شده و به چشم نمی‌آید. اگر فضای کوچکی دارید تمام فضا را به خاطر داشتن یک روشویی کابیت دار بزرگتر از بین نبرید.

جنس روشویی کابینتی

جنس روشویی کابینتی بسیار مهم هست زیرا در فضایی مرطوب بوده و با آب سروکار دارد. اگر در انتخاب جنس توجه کافی را نداشته باشید بعد از مدتی با کابینتی باد کرده و ورم کرده مواجه می‌شوید. پس به ضد آب بودن جنس روشویی کابینتی دقت کنید. جنس روشویی کابینتی در گذشته بیشتر چوب و فلز بوده و هر دو جنس در برابر آب آسیب میبینند و طول عمر زیادی ندارند. در مدل‌های جدید ام دی اف و پی وی سی‌ها جایگزین چوب و فلز شده‌اند و در برابر آب مقاوم هستند.

روشویی کابینتی PVC

جنس روشویی کابینتی PVC به نحوه‌ی است که جذب رطوبت و بخار در آن بسیار پایین است و دارای ماهیت آب گریز می‌باشد. همین موضوع باعث می‌شود طول عمر بالایی داشته باشد. روشویی کابینتی PVC هم کیفیتی مناسب و هم قیمتی مناسب دارند. روشویی های کابینتی PVC مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته‌ است، که یکی از این دلایل استقبال تنوع زیاد این جنس در طرح و رنگ است.

جنس کانتر روشویی کابینتی

جنس کانتر روشویی کابینتی می تواند از سرامیک،کورین، کوارتز و سنگ طبیعی باشد.

کاسه یا سنگ روشویی

کاسه یا سنگ روشویی همان فضایی است که برای شستن دست استفاده می‌شود و به دو صورت روکار و توکار وجود دارد. این دو مدل تفاوت چندانی با هم ندارند.

سنگ روشویی توکار

این مدل هنگامی که روشویی کابینتی خود را انتخاب و تهیه می‌کنید، سنگ روشویی نیز به آن متصل است. در مدل توکار، سنگ روشویی کاملا به کابینت روشویی متصل بوده و با هم نصب می‌شوند. سنگ روشویی توکار معمولا با شیرآلات پایه کوتاه استفاده می‌شود.

سنگ روشویی روکار

در مدل روکار، سنگ روشویی از کابینت جداست. در این مدل سنگ روکار بر روی باکس کابینتی قرار میگیرد و لازم است از شیرآلات پایه بلند استفاده شود.

قیمت روشویی کابینتی چند است؟

قیمت کابینت روشویی با توجه به متریالی که در ساخت آن به کار رفته و ابعاد آن متناسب است. اما به طور کلی قیمت روشویی کابینتی ارزان از حدود ۵۰۰ هزار تومان شروع شده و قیمت روشویی کابینتی سلطنتی و لوکس تا حدود ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)