راهنمای خرید سنگ روشویی

راهنمای خرید سنگ روشویی

طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی نقش بسیار پررنگی در زیبایی خانه شما دارد و در طراحی آن نباید کوتاهی کنید. یکی از مواردی که نقش کلیدی و مهمی در دکوراسیون سرویس بهداشتی دارد، سنگ روشویی است. سنگ روشویی یا کاسه روشویی، قسمتی از سرویس هست که کاملا به چشم می‌آید و بر زیبایی و لوکس بودن سرویس تاثیر گذار است. البته سنگ روشویی باید با سایر وسایل به خصوص کابینت روشویی هماهنگی داشته باشد.

بسیاری از کابینت‌های روشویی دارای سنگ روشویی نیز هستند و کاسه به کابینت متصل شده است. اما اگر کابینتی را انتخاب کرده‌اید که سنگ روشویی به آن متصل نیست ویا قصد خرید روشویی بدون کابینت را دارید، لازم است برای تهیه آن به طور جداگانه اقدام کنید. پس به آنچه بهتر است در هنگام خرید کاسه روشویی بدانید، میپردازیم.

انواع سنگ روشویی

اولین چیزی که در سنگ روشویی به چشم می‌آید طراحی و ظاهر آن است. سعی کنید کاسه روشویی‌ای را انتخاب کنید که با محیط و فضای سرویس بهداشتی شما هماهنگی کاملی داشته باشد. شکل و طرح‌های مختلفی از کاسه روشویی در بازار وجود دارد و انتخاب طرح آن به سلیقه و فضای شما بستگی دارد.

سنگ روشویی بیضی

سنگ روشویی بیضی یکی از مدل‌ها و طرح‌های جدید می‌باشد و در سبک مدرن از آن استفاده می‌شود. اگر سرویس بهداشتی شما با سبک مینیمال دکور شده می‌توانید از سنگ روشویی بیضی استفاده کنید.

سنگ روشویی دایره‌ای

سنگ روشویی گرد، مدور یا دایره‌ای یکی از مدلهای جدید و مدرن بوده و به یک مدل دلربای کاسه روشویی تبدیل شده است. این کاسه روشویی گرد با دیواره‌ای بلند فضا را نرم و زیبا کرده و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف عرضه میشود و می‌توان آن را با دکور فضا هماهنگ کرد. این مدل سنگ روشویی را بیشتر در هتل‌های لوکس و گران قیمت و مراکز  ماساژ و سالن‌های آرایشی و بهداشتی دیده‌اید و امروزه در خانه‌ها نیز به کار میرود و فضا را لوکس تر میکند.

سنگ روشویی مربع

کاسه روشویی به شکل مربع نیز تولید می‌شود که یک مدل زاویه دار و جمع و جور به حساب می‌آید. این مدل برای سرویس‌بهداشتی‌های کوچک با فضای محدود مناسب است و می‌توان آن را روی کابینتی کوچک نیز جای داد. اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید، سنگ روشویی مربع و سه گوش انتخاب مناسبی برای شماست و فضای کمتری را اشغال میکند.

سنگ روشویی مستطیل

سنگ روشویی مستطیل مدلی مدرن و بر گرفته از طرح‌های قدیمی است و ظاهری مدرن و شیک به سرویس بهداشتی میدهد. سنگ روشویی مستطیل فضای سرویس بهداشتی را بزرگتر و کشیده تر نشان میدهد و در سرویس‌هایی که اندازه متوسط و بزرگی دارند قابل استفاده است. سنگ روشویی مستطیل همچنین فضای کافی برای شستن دست و صورت را فراهم می‌کند.

جنس سنگ روشویی

سنگ روشویی با جنس‌های متفاوتی تولید و در بازار عرضه می‌شود. سنگ روشویی از سرامیک، شیشه، چوب، آلرلیک و استیل ساخته میشود هر جنس دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد است و تفاوت‌هایی نیز با هم دارند.

سنگ روشویی سرامیک

سنگ روشویی سرامیک از خشت خام حرارت دیده  ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی دارد. سنگ روشویی سرامیکی را می‌توان به راحتی با مواد شوینده تمیز کرد و مقاومت و زیبایی آن نسبت به سایر مواد بیشتر است. نوع دیگری از سنگ روشویی سرامیکی را چینی بهداشتی میگویند که از خشت پالایش شده ساخته می‌شود و زیر مجموعه سرامیک قرار میگیرد.

سنگ روشویی گرانیتی

استفاده از سنگ‌های طبیعی نیز در ساخت سنگ روشویی معمول است و سنگ را برش داده و طی فرایندهایی به کاسه روشویی تبدیل می‌کنند. یکی از سنگ‌های طبیعی که مورد استفاده قرار میگیرد، گرانیت هست. سنگ روشویی گرانیتی زیبایی و شیک بودن فوق‌العاده‌ای دارد و با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شود. روشویی‌های گرانیتی مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراش دارند.

سنگ روشویی کوارتز

کوارتز نیز برای تهیه سنگ روشویی مورد استفاده قرار میگیرد و استحکام بالایی برای این مصرف دارد. تمیز کردن سنگ روشویی کوارتز، کمی مشکل هست و اگر انواع بافت دار آن را انتخاب کنید، به مرور زمان لکه و کثیفی در لابلای بافت‌ها جای میگیرند اما مدل بدون بافت آن این مشکل را ندارد.

سنگ روشویی مرمر

روشویی سنگ مرمر یکی از مدل‌هایی است که از گذشته تا به امروز باب بوده و حس لوکس و شیک بودن را منتقل میکند. مرمر مات، براق، سفید و مشکی از انواع مرمر هستند و هر زیبایی خاص خود را دارند. سنگ مرمر مقاومت بالایی دارد و بسیار لوکس هست اما در برابر مواد شوینده اسیدی دچار خوردگی می‌شود. پس در صورت انتخاب روشویی سنگ مرمر از مواد اسیدی برای نظافت استفاده نکنید.

سنگ روشویی مصنوعی

نوع دیگری از سنگ‌های روشویی با مواد صنعتی در طرح سنگ‌های واقعی ساخته شده و به آن سنگ مصنوعی می‌گویند. سنگ‌های مصنوعی انواع و رنگ بندی متفاوتی دارند و دوام و کیفیت بالایی نیز دارند. سنگ روشویی مصنوعی وزن کمتری نسبت به سنگ‌های طبیعی دارد و نصب آن نیز آسانتر است.

سنگ روشویی چوبی

از چوب ساج نیز به دلیل مقاومت بالای آن در برابر رطوبت در سرویس بهداشتی استفاده میکنند و کاسه روشویی‌هایی از این جنس نیز در بازار وجود دارد. اگر دوست دارید در سرویس خود، حس آرامش طبیعت را تجربه کنید و از المان‌های طبیعی استفاده کنید، سنگ روشوی چوبی انتخابی مناسبی است.

سنگ روشویی شیشه‌ای

یکی دیگر از مدل‌های جدید، سنگ روشویی شیشه‌ای است که از شیشه‌های مقاوم و آبدیده برای ساخت آنها استفاده می‌شود. سنگ روشویی شیشه‌ای مقاومت به نسبت خوبی دارد اما مقاومت آن در برابر ضربه بسیار بالا نیست و امکان شکستن آن نیز وجود دارد.

خرید اینترنتی سنگ روشویی

اگر بخواهیم نگاهی کلی داشته باشیم، برای خرید سنگ روشویی لازم است اندازه فضای خود را در نظر بگیرید و شکل و اندازه روشویی را متناسب با آن انتخاب کنید. در نظر گرفتن دکوراسیون و سبک چیدمان شما نیز در انتخاب رنگ و جنس کاسه روشویی تاثیر گذار هست. همچنین شما میتوانید در اینترنت چرخی بزنید و یا به سایت عمرانیاز سری بزنید و انواع کاسه روشویی ها را ببینید و مدل مورد نظر خود را تهیه کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)