تمیز کردن و شستن ماشین لباسشویی

تمیز کردن و شستن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از وسایل پرکاربرد هر خانه‌ای به حساب می‌آید و به خصوص با توجه به پاندمی ویروس کرونا و رسیدن ایام خانه تکانی، به دفعات ماشین لباسشویی روشن می‌شود. ماشین لباسشویی نیز به مانند هر وسیله دیگری نیاز به تمیز کردن دارد و میزان تمیزشدن لباس شما به میزان تمیزی ماشین لباسشویی مرتبط می‌شود.

شاید فکر کنید که ماشین لباسشویی مدام با آب و شوینده در ارتباط هست و به همین دلیل همیشه تمیز می‌ماند. اما قسمت‌هایی از اجزای درونی آن فضایی مناسب برای رشد باکتری‌ و قارچ‌ها هستند و گاه بوی بد ماشین لباسشویی نشان از حضور این موجودات زیر می‌دهد. بنابراین لازم است هر چند وقت یکبار، یا ماهانه ماشین لباسشویی تمیز شوند. در اینجا نحوه شستن ماشین لباسشویی را به سبکی ساده و با موادی که در دسترس همگی هست، بیان می‌کنیم.

 جرم گیری ماشین لباسشویی

رسوب و جرمی که در ماشین لباسشویی ایجاد میشود بوی نامطبوعی را ایجاد میکند و همچنین تمیز نکردن آن عمر ماشین لباسشویی را کم می‌کند. از طرفی دیگر این رسوبات ایجاد شده فضایی امن را برای رشد باکتری و قارچ‌ها ایجاد میکنند و اگر پوست حساس داشته باشید و یا لباس نوزادتان را داخل ماشین بیندازید، به دلیل خوب تمیز نشدن لباس‌ها حساسیت و آلرژی ایجاد میکنند.

رسوب زدایی ماشین لباسشویی

یکی از قسمت‌هایی که معمولا رسوب در آن جمع می‌شود، لاستیک ماشین لباسشویی هست. به شما پیشنهاد میکنیم برای کمتر شدن حجم رسوبات و تمیز ماندن طولانی مدت ماشین لباسشویی‌تان، بعد از هر بار استفاده، لابلای واشر چرمی ماشین لباسشویی را با یک پارچه نخی به خوبی خشک کنید و درب آن را برای مدتی باز بگذارید تا هوا داخل آن به جریان بیفتد.

شما می‌توانید با استفاده از یک اسفنج نرم، مایع سفید کننده و آب واشر چرمی و لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را به خوبی تمیز کنید. پس از تمیز کردن حتما آن را خشک کنید.

 

جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

ترکیب سرکه و جوش شیرین، یک ترکیب ارزان، طبیعی و مفید برای تمیز کردن و از بین بردن قارچ و باکتری‌ها میباشد و در بسیاری از موارد می‌توان از آن استفاده کرد. این ترکیب برای جرم گیری ماشین لباسشویی نیز مناسب و کاربردی است. برای جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه و جوش شیرین، دو پیمانه سرکه و یک چهارم پیمانه جوش شیرین را با یک چهارم پیمانه آب داغ مخلوط کنید. محلول را در داخل ماشین لباسشویی بریزید و آن را در حالت شستشوی نرمال با آب گرم قرار داده و روشن کنید. این ترکیب داخل ماشین را کاملا تمیز کرده و تمام قارچ و باکتری‌ها را از بین میبرد. پس از تمام شدن ماشین با کمک یک اسنفج نرم، رسوبات باقی مانده را جمع کنید و درب آن را باز بگذارید تا فضای داخلی کاملا خشک شود.

جرم گیری ماشین لباسشویی با پودر جرم گیر

امروزه قرص و پودرهایی با عنوان جرم گیر و ضدعفونی کننده ماشین لباسشویی در بازار به راحتی پیدا میشوند و می‌توانید برای حذف رسوب ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن از این پودر استفاده کنید. برای استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی، پودر جرم گیر را در جاپودری قرار دهید، دمای آب را بین ۷۰ تا ۶۰ گذاشته و ماشین را برای شستشوی ساده یا لباس کتان انتخاب و روشن کنید. توجه داشته باشید که ماشین لباس شویی باید کاملا خالی باشد.

استفاده از قرص و پودر جرم گیر ماشین لباسشویی، آسان بوده و در هر درجه سختی آب قابل استفاده هستند. از طرفی دیگر جرم و رسوبات را از تمام فضای فیلتر و لوله‌ها نیز پاک میکنند. در کنار تمام این مزایا، استفاده از پودر و قرص جرم گیر مقرون به صرفه نمی‌باشد.

جرم گیری ماشین لباسشویی با مایع سفید کننده

یکی دیگر از راه‌های تمیزکردن ماشین لباسشویی، استفاده از مایع سفید کننده می‌باشد. یک فنجان مایع سفید کننده و مقداری آب را داخل محفظه خالی، بدون لباس، ماشین لباسشویی بریزید و آن را روشن کنید. مایع سفید کننده به طور کامل داخل ماشین لبسشویی را تمیز میکند. بعد از تمام شدن شستشو، واشر چرمی و لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را نیز با محلول رقیق شده مایع سفید کننده و دستمال پارچه‌ای تمیز کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)