راه های برق انداختن ظروف استیل و مسی

راه های برق انداختن ظروف استیل و مسی

تمیز بودن خانه و وسایل آن یکی از مسائل مهمی است که بسیاری از افراد به آن توجه ویژه ای دارند. تمیز بودن خانه و تمام وسایل آن علاوه بر آنکه فضا را زیبا، تمیز و دلنشین میکند، حس خوب سرزندگی و نشاط را نیز با خود همراه می‌آورد. در علم فنگ شویی نیز به این اصل توجه ویژه ای شده و بیان شده که خاک، گرد و غبار و کثیفی انرژی منفی محیط را بیشتر میکند و انرژی مثبت را از محیط دور میکند. در علم فنگ شویی نیز اولین اصل نظافت و تمیز کردن محیط و وسایل زندگی است. در بین تمام وسایل خانه و آشپزخانه، تمیز کردن ظروف استیل و مسی از جمله کارهای سختی به حساب می‌آید که افراد را با چالش روبرو میکند. اما شما میتوانید به راحتی و با درنظر گرفتن چند نکته و ترفند کاربردی، ظروف استیل و مسی خود را برق بیندازید و این ظروف ارزشمند و قدیمی را به مانند روز اول درخشان کنید. در ادامه روش‌های برق انداختن ظروف استیل و مسی را بیان کرده ایم.

نحوه تمیز کردن ظروف استیل

ظروف استیل یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه هستند و بخش عظیمی از وسایل آشپزخانه را به خود اختصاص داده‌اند.. وقتی ظروف استیل تمیز هستند و برق می‌زنند، بسیار زیبا هستند و حس و حال آشپزخانه را نیز تغییر میدهند. قبل از برانداختن ظروف استیل و یا سینک استیل، لازم هست لکه های آن را از بین ببرید. البته میتوانید هر وقت که لکه هایی روی آن مشاهده می‌کنید این کار را تکرار کنید.

یک پارچه نرم یا حوله آشپزخانه را با آب گرم خیس کنید و روی ظروف استیل بکشید. اگر لکه‌ها پاک نشدند، چند قطره مایع ظرفشویی نیز روی پارچه بریزید و دوباره ظروف استیل را دستمال بکشید و بعد با آب کف را از بین ببرید و با دستمال دیگری ظرف را خشک کنید. توجه داشته باشید خشک کردن ظروف استیل بعد از هربار شستشو از ایجاد لکه روی آنها جلوگیری میکند.

برق انداختن ظروف استیل با آرد

بعد از تمیز کردن ظروف استیل نوبت به برق انداختن ظروف استیل میرسد. یکی از روش های برق انداختن ظروف استیل و سینک استیل استفاده از آرد هست. برای کار روی سطح کاملا خشک ظرف استیل خود یک لایه آرد بپاشید تا کاملا سطح را بپوشاند. یک پارچه تمیز و خشک را برداشته و با فشار و به حالت دورانی آرد را روی سطح مالش دهید. برای مالش آرد روی سطح استیل میتوانید از یک مسواک نیز کمک بگیرید. این کار را برای چند دقیقه تکرار کنید تا سطح استیل کاملا براق شود.

 

برق انداختن ظروف استیل با روغن زیتون

یکی دیگر از موادی که میتوانید برای برق انداختن ظروف استیل از آن استفاده کنید روغن زیتون هست. در این روش نیز ظرف شما باید کاملا خشک باشد. چند قطره روغن زیتون را برروی دستمال پارچه ای تمیزی بریزید، حدود ۲ تا ۳ قطره، و با کمک پارچه روغن را روی تمام سطح پخش کنید. پس از چند دقیقه انجام اینکار متوجه درخشش استیل خواهید شد. اگر روغن اضافی روی ظرف یا سینک استیل شما باقی مانده آن را با دستمال دیگری پاک کنید. توجه داشته باشید از این روش به مدت زمان طولانی استفاده نکنید زیرا باید کدر شدن سطح استیل می‌شود.

برق انداختن ظروف استیل با سرکه

از سرکه به عنوان یک ماده تمیز کننده طبیعی در آشپزخانه و خانه بسیار استفاده می‌شود. برای برق انداختن ظروف استیل نیز میتوان از سرکه استفاده کرد. اگر استیل شما ضد زنگ هست میتوانید برای برق انداختن آن از سرکه استفاده کنید. به این منظور سرکه را بر روی سطح استیل اسپری کنید و با یک پارچه در جهت خطوط استیل سرکه را پخش و پاک کنید. به جای سرکه میتوانید از آبلیمو نیز استفاده کنید. خاصیت اسیدی آب لیمو همان کار سرکه را انجام میدهد.

برق انداختن ظروف مسی

اگر به یاد داشته باشید در گذشته از قابلمه های مسی برای پخت غذا استفاده میشد. برخی معتقداند استفاده از قابلمه های مسی برای پخت موجب بهبود سلامتی، رفع مشکلات کم خونی و بهتر شدن طعم و عطر و رنگ غذا می‌شود. شاید هنوز هم مادربزرگتان در ظروف مسی به پخت و پز بپردازد.

ظروف مسی نیز بعد از مدت زمانی تغییر رنگ می‌دهند و لازم است آنها را تمیز کرد و با ترفندهایی آنها را به شکل اول برگرداند. به کمک روش های زیر میتوانید ظروف مسی خود را برق بیندازید.

برق انداختن ظروف مسی با لیمو

لیمو ترش یکی از مواد طبیعی و موجود در هر خانه است که میتوان از خاصیت اسیدی آن در تمیز کردن ظروف استیل و مسی استفاده کرد. برای برق انداختن ظروف مسی یک لیمو را از وسط ببرید و آن را بر روی ظرف مسی خود مالش دهید. با حرکات دورانی و کمی فشار لکه های سیاهی از بین میروند. سپس با یک دستمال سطح ظرف را پاک کنید و آن را با آب بشورید.

اگر ظرف مسی شما نیاز به تمیز کاری بیشتری دارد، آب نصف لیمو را بگیرید و به آن نمک اضافه کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس با کمک یک دستمال خمیر حاصله را به بروی ظرف مسی بمالید. کمی صبر کنید و آن را با آب گرم بشورید.

 برق انداختن ظروف مسی با سرکه

سرکه نیز به مانند آبلیمو خاصیت اسیدی دارد و از آن نیز میتوانید برای برق انداختن مس استفاده کنید. یک قاشق نمک را با یک فنجان سرکه مخلوط کنید و کمی آرد به آن اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرید. خمیر را روی ظرف مسی برای ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از آن ظرف را با آب گرم بشورید.

برق انداختن ظروف مسی با سس قرمز

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما سس قرمز میتواند ظروف مسی را برق بیندازد و آنها را نو کند. برای این کار تمام سطح مس را با سس قرمز بپوشانید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس یک دستمال نرم و خشک را با کمی فشار روی سطح سسی بکشید. ظرف را با آب و مایع شوینده بشورید و خشک کنید.  

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)