طریقه نصب روشویی کابینتی بدون پایه

طریقه نصب روشویی کابینتی بدون پایه

امروزه روشویی کابینتی بدون پایه بسیار باب شده است و می‌تواند فضای سرویس بهداشتی را مدرن و زیبا نشان دهد. برای قرار دادن این کابینت در سرویس بهداشتی باید با طریقه نصب روشویی کابینتی بدون پایه آشنا باشید. ما قبلا در مقاله نصب روشویی کابینتی، طریقه نصب کابینت روشویی بدون پایه را به صورت کلی توضیح داده ایم ولی در این مقاله به صورت کامل تر به آن خواهیم پرداخت چرا که به دلیل عدم وجود پایه در صورت نصب اشتباه می‌تواند از جای خود خارج شود و بشکند. با عمرانیاز همراه باشید.

مزایای نصب کابینت روشویی بدون پایه

کابینت روشویی بدون پایه یک مدل روشویی کابینتی است که بسیار زیبا و شیک است و فضای سرویس بهداشتی را مدرن می‌کند. از مزایای نصب این مدل کابینت روشویی می‌توان به بزرگتر نشان دادن فضا اشاره کرد و به دلیل آزاد بودن فضای زیرین آن فرایند شستشو و نظافت را آسان تر می‌کند.

طریقه نصب کابینت روشویه بدون پایه

در ابتدای امر به شما توصیه می‌کنیم برای نصب کابینت روشویی بدون پایه از متخصصین این کار کمک بگیرید زیرا نصب این مدل روشویی‌ها قلق‌های خاص خود را دارد و باید به درستی انجام شود. اما اگر خودتان می‌خواهید اقدام به نصب روشویی کابینتی بدون پایه کنید، لازم است مراحل زیر را طی کنید.

تجهیزات لازم را آماده کنید!

ابتدا وسایل لازم برای نصب را آماده کنید.

وسایل زیر برای نصب بیشتر مدل‌های روشویی کابینتی بدون پایه نیاز است:

  • متر
  • پیچ گوشتی
  • دریل
  • مداد یا ماژیک
  • مته گردبر
  • رول پلاک

بعد از آماده کردن وسایل لازم است انشعابات را هم چک کنید تا مشکلی وجود نداشته باشد. حتما از درستی آب گرم و سرد اطمینان حاصل کنید.

بررسی اولیه

پس از آماده کردن تجهیزات لازم برای نصب روشویی کابینتی بدون پایه، مدل روشویی کابینتی بدون پایه خود را بررسی کنید. در برخی از مدل‌ها لازم است کاسه روشویی را خودتان نصب کنید و محل لوله‌ها را ببرید؛ اما در برخی دیگر از مدل‌ها این کار انجام شده و محل ورود لوله آب و سیفون روشویی از قبل در نظر گرفته شده است.

همچنین برخی از روشویی کابینتی‌های بدون پایه دارای سینک هستند و برخی سینک به طور مجزا ارسال می‌شود و در محل روی آن نصب می‌شود.

اگر روشویی شما فاقد فضایی برای عبور لوله‌های سیفون و ورودی آب است باید محل آنها را مشخص کنید و قبل از نصب با گردبر آن را ببرید. به این منظور ابتدا روشویی را روی کابینت قرار دهید و فضای لوله‌ها، سیفون و اتصال سینک را برای برش زدن با ماژیک علامت بزنید. سپس دقیقاً محل علامت گذاری شده را با مته گردبر ببرید.

بررسی اندازه روشویی

مرحله دوم اندازه‌گیری روشویی کابینتی است به این منظور لازم است اندازه دقیق روشویی را بگیرید و محل نصب آن را مشخص کنید. محل نصب را با مداد علامت بزنید تا دقیقاً بدانید کجا قرار است روشویی کابینتی را نصب کنید.

نصب روشویی کابینتی بدون پایه

اندازه‌گیری ارتفاع نصب روشویی کابینتی بدون پایه نیز اهمیت بالایی دارد و باید ارتفاع نصب به درستی محاسبه شود. به طور معمول روشویی کابینتی در ارتفاع ۸۰ تا ۸۵ سانتی متر نصب می‌شود اما بسته به محدوده قد افراد استفاده کننده، می‌توان آن را پایین‌تر یا بالاتر نیز نصب کرد.

اندازه مورد نیاز خود را در نظر بگیرید و با متر از کف سرویس بهداشتی آن اندازه بزنید. به عنوان مثال ارتفاع ۸۵ سانتی‌متری را مشخص کنید. به خاطر آنکه کاملاً روشویی را صاف و بدون شیب نصب کنید، این ارتفاع را در چند نقطه مشخص کنید. به این صورت از صاف و تراز بودن روشویی هم مطمئن می‌شوید.

سپس لازم است محل قرارگیری انشعابات لوله آب گرم و سرد و سیفون خروجی را هم بررسی کنید تا در جای درست قرار گرفته باشند. در کابینت روشویی محلی که برای اتصال به دیوار در نظر گرفته شده است و می‌توانید رولپلاک‌ها را از آن محل نصب کنید. برای مشخص کردن دقیق محل رولپلاک‌ها می‌توانید با اندازه‌گیری یا قرار دادن گرفتن کابینت روشویی در کنار دیوار محل سوراخ‌ها را مشخص کنید. این محل‌ها را دقیقاً با مداد علامت گذاری کنید و سپس با دریل آن را سوراخ کنید.

نصب روشویی کابینتی بدون پایه

بعد از آن باید کابینت روشویی را در محل خود بگیرید و با کمک پیچ و رولپلاک آن را به دیوار متصل کنید تا نصب روشویی کابینتی بدون پایه کامل شود. با کمک پیچ گوشتی شارژی به دقت پیچ‌ها را به دیوار محکم کنید.

نصب روشویی کابینتی بدون پایه

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید تراز بودن روشویی است! در روشویی بدون پایه نمی‌‌توان بعد از نصب آن را تراز کرد. بنابراین هنگام نصب باید به این موضوع دقت کنید. در صورت داشتن تراز از آن استفاده کنید تا مطمئن باشید روشویی بدون شیب نصب شده است.

اتصال سینک روشویی

در برخی از مدل‌ها، سینک روشویی از کابینت روشویی جدا است و باید به صورت مجزا آن را نصب کرد. اگر مدل روشویی انتخابی شما به این شکل است، جهت اتصال سینک روشویی هم اقدام کنید. در ابتدا محل قرار گیری آن را مشخص کنید. در برخی موارد محل سیفون و خروجی آب روی کابینت روشویی بدون پایه مشخص شده است و به این صورت تنها یکجا می‌توان سینک روشویی را نصب کرد. اما در برخی از مدل‌ها شما می‌توانید خودتان محل دقیق آن را مشخص کنید و محل سیفون را ببرید.

نصب روشویی کابینتی بدون پایه

بسته به مدل روشویی، اتصال از طریق پیچ یا چسب انجام می‌شود. نکته مهم در امتداد بودن پشت کابینت و سینک روشویی است. هر دو باید به دیوار متصل شوند. پشت سینک را با چسب آکواریوم بپوشانید و روی کابینت روشویی قرار دهید تا فیکس شوند.

نصب روشویی کابینتی بدون پایه

نصب شیرآلات

بعد از نصب روشویی کابینتی بدون پایه نوبت به نصب شیرآلات می‌رسد. به این منظور شیرآلات تهیه شده را در محل مناسب قرار دهید و لوله‌های ورودی آب را با عبور دادن از کابینت روشویی به آن متصل کنید. سیفون روشویی از طرف دیگر به لوله فاضلاب متصل می‌شود.

نصب روشویی کابینتی بدون پایه

بعد از آنکه مراحل نصب روشویی و شیرآلات به پایان رسید، لازم است اطراف روشویی را با چسب آکواریوم محکم کنید. به این منظور چسب آکواریوم را بین روشویی و دیوار پشتی آن بزنید تا کاملاً به هم متصل شوند. این کار باعث اتصال کامل روشویی به دیوار و آب بندی آن می‌شود و به این صورت آب به پشت کابینت روشویی منتقل نمی‌شود. بعد از نصب کامل و زدن چسب آکواریوم لازم است ۲۴ ساعت صبر کنید تا چسب کاملاً خشک شود سپس می‌توانید از روشویی جدید خود استفاده کنید.

نصب روشویی کابینتی بدون پایه

چک کردن نهایی نصب روشویی کابینتی بدون پایه

در آخرین مرحله نصب روشویی کابینتی بدون پایه، لازم است یکبار شیر آب را باز کنید و سرعت جریان آب و خروج آب را بررسی کنید. اگر آب به کندی پایین می‌رود، مشکلی در نصب لوله‌های سیفون وجود دارد. همچنین حتما چک کنید که اتصالات محکم باشند و در محلی خروج آب (چکه کردن) صورت نگیرد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)