آموزش کامل نحوه نصب روشویی کابینتی

آموزش کامل نحوه نصب روشویی کابینتی

نصب روشویی کابینتی کاری ساده و آسان است، اما انجام دادن آن نیاز به داشتن مهارت دارد. این کار تخصصی است و باید به درستی انجام شود و در صورتی که این عمل به درستی انجام نشود، احتمالا آسیب دیدن، افتادن و شکستن روشویی و کابینت آن وجود دارد. با آشنایی با تکنیک‌ها و نکات لازم با این مهارت بیشتر آشنا شوید. طریقه نصب روشویی کابینتی بسته به مدل هم متفاوت است و باید براساس مدل روشویی نصب انجام شود.

چگونه روشویی کابینتی را نصب کنیم؟

نصب روشویی کابینتی باید با دقت انجام شود تا بتوان با خیال راحت سال‌ها از آن استفاده کرد و در صورت وارد آمدن فشار جزیی به مشکل برنخورد. به یاد داشته باشید که کابینت روشویی انواع مختلفی دارد و نحوه نصب کابینت روشویی و روشویی کابینتی در هر مدل متفاوت است. بنابراین اگر می‌خواهید با نحوه نصب روشویی کابینتی آشنا شوید، ابتدا مدل آن را مشخص کنید و آموزش نصب آن را مطالعه کنید.

وسایل لازم برای نصب روشویی کابینتی

وسایل لازم برای نصب روشویی کابینتی

قبل از آنکه فرایند نصب را آغاز کنید بهتر است وسایل لازم را تهیه کنید. وسایل لازم عبارت‌اند از:

  • دریل
  • متر
  • پیچ گوشتی برق
  • چکش
  • مداد یا ماژیک
  • پیچ
  • رولپلاک
  • تراز

بعد از تهیه و آماده سازی وسایل می‌توانید با کمک آموزش نصب روشویی کابینتی در ادامه مقاله جهت نصب اقدام کنید.

نحوه نصب کابینت روشویی دیواری (بدون پایه)

نحوه نصب کابینت روشویی دیواری (بدون پایه)

کابینت روشویی دیواری به مدل‌هایی گفته می‌شود که فاقد پایه هستند و به دیوار متصل می‌شوند. نحوه نصب کابینت روشویی دیواری کمی سخت‌تر از مدل‌های پایه دار است و این امر به دلیل نبود پایه می‌باشد. ما در مقاله ی نصب روشویی کابینتی بدون پایه به صورت کامل تر مراحل نصب را توضیح داده ایم و در اینجا هم به صورت خلاصه توضیح می دهیم.

در مدل دیواری شما باید ارتفاع محل نصب را هم محاسبه کنید. همچنین لازم است روشویی را در محل نصب نگه‌دارید و آن را به دیوار محکم کنید.

ارتفاع مناسب برای نصب روشویی کابینتی دیواری ۸۰ تا ۸۵ سانتی متر از کف است. بنابراین در زمان نصب باید با دقت از زمین ارتفاع ۸۰ تا ۸۵ سانتی متری را مشخص کنید و خطی فرضی را برای آن در نظر بگیرید. البته بسته به نیاز می‌توانید ارتفاع را تغییر دهید. به عنوان مثال اگر میانگین قدی افراد خانواده کمتر از نرمال است می‌توانید روشویی را در ارتفاع پایین‌تری نصب کنید.

مراحل نصب روشویی کابینتی

در داخل کابینت روشویی محلی برای پیچ شدن به دیوار وجود دارد. کابینت را جلوی دیوار نگه دارید و محل پیچ‌ها را با مداد علامت بزنید. بعد از آن باید با دریل دیوار را سوراخ کنید و پیچ‌ها را از آن عبور دهید. از محکم بودن پیچ‌ها به دیوار اطمینان حاصل کنید.

مراحل نصب روشویی کابینتی

در برخی از مدل‌ها لازم است سنگ روشویی را نیز جداگانه وصل کنید. به این منظور از اتصالات اصلی یا چسب آکواریوم استفاده کنید.

مراحل نصب روشویی کابینتی

در مرحله بعد نصب روشویی کابینتی دیواری لازم است از چسب آکواریوم استفاده کنید. لبه چسبیده به دیوار روشویی را با چسب آکواریوم به دیوار بچسبانید. دقت کنید تا تمام قسمت‌ها با چسب آکواریوم پوشانده شود. چسب آکواریوم هم مانع از نفوذ آب به پشت روشویی می‌شود و هم روشویی را به دیوار محکم می‌کند.

مراحل نصب روشویی کابینتی

نصب روشویی کابینتی پایه دار

نصب روشویی کابینتی پایه دار

نحوه نصب روشویی کابینتی پایه دار از مدل دیواری ساده‌تر است. در روشویی پایه دار، ۴ پایه در زیر کابینت‌ قرار گرفته است. این پایه‌ها این امکان را فراهم کرده‌است تا بتوانید روشویی را تراز کنید. به یاد داشته باشید که پایه‌ها توانایی تحمل وزن و  نگهداشتن روشویی را به تنهایی ندارند و هدف اصلی آنها تراز بودن روشویی است. حمام و سرویس بهداشتی کمی شیب دار دارد و با استفاده از پایه‌ها و تنظیم آنها باید روشویی را در حالت کاملا تراز قرار دهید.

مراحل نصب روشویی کابینتی

طریقه نصب روشویی کابینتی شامل چند مرحله می‌شود:

در ابتدا اگر روشویی و سنگ آن از کابینت جدا می‌شود، آنها را جدا کنید تا کار راحت‌تر شود. کابینت را در محل خود قرار دهید. ارتفاع این مدل روشویی قابل تنظیم نیست و ثابت است.

بعد از قرار دادن در جای مناسب پایه‌ها را تراز کنید. پایه‌های جلو را محکم کنید تا فرایند نصب راحت‌تر انجام شود.

در داخل کابینت روشویی محلی برای پیچ شدن به دیوار وجود دارد. به طور معمول این قسمت با ورق پوشانده شده و نیازی به برش دادن نیست. اما اگر محل پیچ‌ها مشخص نباشد لازم است با استفاده از گردبر، محل پیچ را مشخص کنید.

مراحل نصب روشویی کابینتی

در قسمت پشتی کابینت‌ها دو قطعه ورق pvc قرار گرفته و به آن قید نصب گفته می‌شود. این قطعه شامل یک بخش فلزی و یک سرپوش پلاستیکی است. محل نصب پیچ‌ها و اتصال به دیوار در زیر سرپوش‌های پلاستیکی است.

با مداد یا ماژیک محل پیچ را روی دیوار مشخص کنید. دیوار را سوراخ کرده و با استفاده از رول‌پلاک اتصال را کامل کنید. روشویی کابینتی نصب شده است. اما اگر سنگ و روشویی را در ابتدا جدا کرده‌اید باید آنها را هم وصل کنید.

مراحل نصب روشویی کابینتی

اتصال سنگ روشویی

در نحوه نصب روشویی کابینتی بیشتر توجه به نصب کابینت به دیوار است، زیرا کابینت وزن سنگ روشویی را تحمل می‌کند. در برخی از مدل‌ها سنگ نیز باید به دیوار متصل شود و محل‌هایی برای پیچ شدن آن به دیوار در نظر گرفته شده است.

به صورت کلی نیازی به پیچ کردن سنگ به دیوار نیست و برای اتصال آن از چسب آکواریوم استفاده می‌شود. لازم است با چسب آکواریوم به طور کامل لبه پشتی سنگ را به دیوار بچسبانید. این کار با دو هدف عدم نفوذ آب به پشت روشویی و اتصال محکم‌تر به دیوار انجام می‌شود.

مراحل نصب روشویی کابینتی

مراحل نصب روشویی کابینتی

مراحل نصب روشویی کابینتی

نصب روشویی کابینتی مهارتی تخصصی

در این مطلب سعی شده آموزش نصب روشویی کابینتی دیواری بدون پایه و پایه دار به طور کامل ارايه شود. البته به یاد داشته باشید نصب روشویی نیاز به مهارت و تخصص دارد و بهتر است برای این کار از افراد ماهر استفاده کنید. نصب اگر کامل انجام نشود و روشویی محکم نباشد ممکن است از دیوار جدا شود. همچنین در صورت تراز نبودن آب به راحتی وارد سیفون نمی‌شود و مشکلات متعددی پیش می‌آید.

سخن آخر

روشویی کابینتی یکی از مدل‌های ترند و محبوب سال‌های اخیر است و برای فضاهای کوچیک بسیار مناسب است. آزاد بودن فضای پایینی آن این امکان را به افراد می‌دهد تا آزادی فضای بیشتری را حس کنند. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید به راحتی روشویی کابینتی خود را نصب کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)