آموزش نصب روشویی سنگی

آموزش نصب روشویی سنگی

یکی از مدل‌های محبوب روشویی، روشویی سنگی است که زیبایی فوق العاده‌ای دارد و بسیاری از افراد دوست دار این سبک مدرن و شیک روشویی هستند. نصب روشوی سنگی نیاز به تبحر دارد و باید کاملا به درستی مراحل نصب انجام شود. اگر در زمان نصب روشویی سنگی عجله کنید و یا کار را به درستی انجام ندهید هم روشویی به درستی کار نمی‌کند و تخلیه به خوبی انجام نمی‌شود و هم از نظر ظاهری نامرتب و زشت به نظر می‌رسد. به همین دلیل لازم است در زمان نصب روشویی سنگی تمامی موارد را رعایت نمایید. بهترین کار سپردن فرایند نصب به افراد متخصص در این زمینه است اما در ادامه این مقاله از فروشگاه عمرانیاز تمامی مراحل نصب را توضیح داده پس برای آشنایی و آموزش نصب روشویی سنگی با ما همراه باشید.

آموزش ویدئویی نصب روشویی سنگی

آموزش نصب روشویی سنگی

انواع روشویی سنگی و تفاوت در نصب آنها

روشویی سنگی خود انواع مختلفی دارد که بسته به شکل ظاهری و مدل آن نحوه نصب متفاوت است.

انواع روشویی‌ سنگی را می‌توان در دسته‌های زیر تقسیم بندی کرد:

  • روشویی سنگی پایه‌دار
  • روشویی سنگی دیواری
  • روشویی برجسته
  • روشویی فرو رفته

تنوع شکل ظاهری روشویی سنگی بسیار زیاد است اما در نحوه نصب روشویی سنگی باید به پایه‌دار بودن و بدون پایه بودن آن دقت کرد زیرا نحوه نصب بدون پایه و پایه‌دار متفاوت است.

نحوه نصب روشویی سنگی

نکات مهم قبل از نصب روشویی سنگی

در روشویی‌های پایه‌دار ارتفاع نظم مشخص است و کاسه روشویی دقیقاً روی پایه آن قرار می‌گیرد اما در مورد روشویی‌های بدون پایه لازم است قبل از نصب ارتفاع روشویی محاسبه و مشخص شود. همچنین برای در نظر گرفتن ارتفاع باید بدانید که روشویی روی سطح قرار می‌گیرد یا در داخل حفره کار می‌شود.

نکته مهم دیگر که برای تعیین ارتفاع باید به آن توجه شود افرادی است که می‌خواهند از روشویی استفاده کنند؛ هرچند که یک ارتفاع استانداردی برای نصب روشویی وجود دارد و معمولاً روشویی‌ها در ارتفاع ۸۰ تا ۸۵ سانتی متر نصب می‌شود، اما اگر برای افرادی با دامنه قدی متفاوت به عنوان مثال افراد قد بلند یا کودکان قصد نصب روشویی را دارید، باید ارتفاع و محل نصب را مطابق با قد آنها در نظر بگیرید.

لوازم لازم برای نصب روشویی سنگی

اطلاع از لوازم لازم برای نصب نیز از جمله مواردی است که قبل از آنکه اقدام به نصب روشوی سنگی کنید، باید مورد توجه قرار دهید و آنها را تهیه نمایید.

لوازم لازم برای نصب روشویی سنگی عبارتند از:

  • آچار
  • چسب آکواریوم
  • دستمال پارچه‌ای
  • گرد برد
  • دریل
  • پیچ
  • مهره
  •  رولپلاک

نصب روشویی سنگی

آموزش نصب روشویی سنگی

مراحل نصب روشویی سنگی پایه‌ دار

انتخاب محل نصب

برای نصب روشویی سنگی پایه‌دار اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید شکل نهایی روشویی است. اگر امکان تغییر محل نصب کاسه روی پایه وجود دارد در ابتدا با توجه به محل نصب و موقعیت کاسه را مشخص نمایید.

به عنوان مثال می‌توانید روشویی را در سمت راست پایه، سمت چپ یا وسط نصب کنید. اگر کاسه را در یک طرف بگذارید سمت دیگر فضایی خالی برای قرار دادن لوازم دکوری و صابون دارید. البته این موضوع به نوع روشویی، محل نصب و شرایط نصب هم بستگی دارد. همچنین اگر محل اتصال کاسه به پایه روشویی از قبل مشخص شده و سوراخ هایی برای اتصال در نظر گرفته شده امکان جابجایی آن وجود ندارد. روشویی‌های سنگی پایه‌دار یک تکه را هم باید تنها به همان شکل در جای خود قرار داد.

نصب پایه

بعد از آنکه محل و موقعیت نصب را مشخص گردید ابتدا لازم است پایه روشویی را در جای خود فیکس کنید. برای این کار پایه را در جای درست قرار داده و به محل لوله کشی آب هم توجه کنید تا در بهترین حالت ممکن لوله کشی آب پوشانده شود. سپس لازم است پایه را کاملاً به کف محکم نمایید. به تراز بودن پایه توجه کنید.

نصب سنگ

بعد از آنکه پایه روشویی را در محله درست قرار دادید لازم است تا سنگ روشویی را روی کابینت نصب کنید. ابتدا محل نصب را بار دیگر مشخص کنید و با استفاده از چسب مناسب محل را کاملاً با چسب بپوشانید سپس سنگ را روی چسب قرار داده مطمئن شوید چسب تمام ناحیه‌ای که کاسه با روشویی در تماس است را پوشانده است. اگر کوچک‌ترین محل نفوذ وجود داشته باشد آب از طریق آن به زیر روشویی می‌رود.

سنگ روشویی را کاملاً محکم کنید. برای این کار می‌تواند از چند سنگ کوچک هم کمک بگیرید تا روشویی کاملاً فیکس شود.

اتصال شیرهای آب

آخرین مرحله از نصب متصل کردن شیر آب است. اگر روشویی کابینتی محل عبور شیرآلات را ندارد باید آن را سوراخ کنید که این موضوع به نوع مدل پایه برمی‌گردد. بعد از آن لازم است لوله کشی شیرهای آب سرد و گرم را انجام دهید و آنها را به شیر روشویی متصل کنید. در حین کار را می‌توانید شیر آب روشویی را هم نصب نمایید.

نصب روشویی سنگی بدون پایه

سبک جدیدتر روشویی سنگی روشویی بدون پایه است. مراحل نصب روشویی سنگی بدون پایه متفاوت از مدل پایه ‌دار آن می‌باشد و نسبت به آن سخت‌تر و پیچیده‌تر هم است. برای این کار بهتر است از افراد با تجربه و ماهر کمک بگیرید تا مراحل نصب درستی انجام شود و بعد از آن مشکلی برای تان پیش نیاید.

مراحل نصب روشویی سنگی بدون پایه:

  • در اولین مرحله باید ارتفاع نصب را تعیین کنید؛ ارتفاع ۸۰ تا ۸۵ سانتی‌متری از کف ارتفاع استاندارد است.
  • ارتفاع روشویی را روی دیوار با مداد علامت بزنید.
  • سپس محل سوراخ‌های نصب را هم مشخص کنید تا بتوانید دیوار را سوراخ کنید.
  • محل پیچ‌ها را با مته سوراخ کنید.
  • با کمک پیچ و رولپلاک سینک را در محل خود ثابت کنید.

در زمان نصب روشویی سنگی بدون پایه حتماً باید به تراز بودن آن توجه شود بنابراین در هر لحظه تراز بودن روشویی را ارزیابی کنید.

در برخی از روشویی‌های سنگی لازم است کاسه را به طور مجزا روی سطح روشویی نصب کرد. برای این کار ابتدا محل کاسه را مشخص کرده سپس فضای خروجی آن را برش داده و با کمک چسب کاسه را روی سطح روشویی نصب نمایید. توجه داشته باشید که بعد از نصب روشویی سنگی تا ۲۴ ساعت نباید از آن استفاده شود تا چسب‌ آن به طور کامل خشک شود.

شاید برای تان مفید باشد:

کلام آخر

همانطور که در بالا نیز گفته شد نصب روشویی سنگی یک کار آسان نیست و نیاز به تخصص و تبحر دارد، به خصوص درباره روشویی‌های بدون پایه که فرایند نصب پیچیده‌تری دارند. بنابراین بهتر است برای نصب از افراد متخصص کمک بگیرید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)