معرفی انواع کابین دوش شیشه ای

معرفی انواع کابین دوش شیشه ای

امروزه استفاده از کابین شیر حمام توکار یا دور دوشی شیشه ای بسیار رایج شده و تا حدی جایگزین زیر دوشی و فضای دوش شده است. شاید بتوان یکی از دلایل تمایل به استفاده از کابین دوش را کوچکتر شدن فضا در نظر گرفت. با کوچتر شدن خانه ها و فضای سرویس بهداشتی نیز کم شده و نیاز به یک طراحی مناسب برای استفاده بهینه از فضاست. کابین دوش یا دور دوشی شیشه ای برای حمام های کوچک بهترین انتخاب برای استفاده بهینه از فضا می‌باشد. البته استفاده از کابین دوش در فضاهای بزرگ نیز رایج می‌باشد و می‌توان از آن برای بخش بندی فضای حمام استفاده کرد. البته این امر یکی از مهمترین ویژگی‌های کابین‌ دوش هست و به لطف کابین، سایر فضای حمام خیس نمی‌شود.

کابین دوش انواع مختلفی دارد که بسته به سلیقه و فضایی که دارید میتوانید آن را انتخاب کنید. در ادامه انواع مدل کابین دوش را معرفی میکنیم.

کابین دوش شیشه‌ای

کابین‌های دوش با متریال مختلفی تولید می‌شوند مثل ورق پلکسی گلاس و یا پروفیل‌های آلومینیومی اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن تجهیزات حرفه‌ای کابین‌های دوش شیشه‌ای فریم لس در کنار کابین‌های فریم دار قرار گرفته‌اند. کابین‌های فریم لس استحکام و استقامت بالایی دارند و طراحی آنها نیز شیک و زیباست.

کابین دوش شیشه‌ای به دلیل اشغال فضای کم و زیبا بودن خود بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند و طراحان داخلی سعی میکنند در دکوراسیون حمام از آنها استفاده کنند. اکثر کابین‌های موجود شیشه‌ای هستند. شیشه کابین دوش شیشه‌ای از شیشه سکوریت ۶، ۸ و ۱۰ میلی متری ساخته شده و کاملا مقاوم می‌باشد و از نظر ایمنی، مطمئن و امن هست. کابین دوش شیشه ای در انواع مدل‌ها طراحی می‌شود و بسته به سلیقه و نظر خود و حس راحتی می‌توانید شیشه آن را شفاف و یا مات انتخاب کنید و یا از شیشه‌های رنگی استفاده کنید. انتخاب نوع شیشه به نظر شما بستگی دارد. کابین دوش شیشه‌ای براساس شکل ظاهری و نحوه اتصال به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

کابین دوش شیشه‌ای لولایی

در کابین دوش شیشه‌ای لولایی شیشه سکوریت و مقاوم به وسیله اتصالاتی به دیوار متصل شده و به عنوان درب کابین مورد استفاده قرار میگیرد و باز و بسته می‌شود. بنابراین لازم است تا فضایی را برای باز کردن درب کابین دوش شیشه‌ای در نظر بگیرید. کابین دوش لولایی معمولا برای حمام های بزرگ با فضای کافی مورد استفاده قرار میگیرد و مناسب برای استفاده در حمام کوچک نیست.همچنین میتوانید برای خرید فلاش تانک نیز اقدام نمایید.

کابین دوش شیشه‌ای ریلی

نحوه باز شدن درب کابین دوش ریلی کاملا متفاوت از لولایی است. این مدل از یک شیشه ثابت و یک شیشه متحرک ساخته شده و نیمه از شیشه بر روی نیمی دیگر آن حرکت میکند و درب به صورت ریلی یا کشویی باز و بسته می‌شود. کابین دوش ریلی برای حمام های کوچک مناسب هست زیرا نیازی به در نظر گرفتن فضایی برای باز کردن درب آن نیست.

در مدل دیگری از کابین دوش شیشه ای هر دو شیشه به صورت متحرک بوده و بر روی هم قرار میگیرند و فضای بیشتری را در اختیار افراد میگذارند. در این مدل حتی میتوان هنگامی از حمام استفاده نمی‌شود با باز کردن دو درب شیشه ای و قرار دادن آنها کنار دیوار فضای حمام را بیشتر کرد.

کابین دوش پارتیشنی یا کابین دوش اتاق خواب

یکی از مواردی که امروزه بسیار باب شده و در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مورد استفاده قرار میگیرد، قرار گرفتن کابین دوش در اتاق می‌باشد که برای این مورد میتوانید از کابین دوش پارتیشنی استفاده کنید. کابین دوش پارتیشنی از دو شیشه دولایه ساخته شده و برای استفاده در فضاهای بزرگ مناسب می‌باشد. اگر از کابین دوش پارتیشنی برای اتاق خواب خود استفاده میکنید میتوانید با استفاده از شیشه های هوشمند شیشه کابین حمام را تغییر دهید و به حالت مات، شفاف و یا رنگی درآورید.

انواع کابین دوش از نظر ظاهر

شکل کابین دوش نیز از مواردی است که باید به آن توجه کنید. کابین دوش مستطیلی، مربع، دایره و سه گوش از انواع کابین دوش هستند و لازم است شکل آن با فضای شما هماهنگ باشد.

کابین دوش مستطیلی

کابین دوش مستطیلی برای فضاهای بزرگ مناسب می‌باشد و می‌توانید یک دیوار سرویس بهداشتی خود را به حمام اختصاص دهید و با کابین دوش مستطیل شکل آن را جدا کنید.

کابین دوش مربع

کابین دوش مربع شکل برای حمام های کوچک مناسب است. این کابین هیچ انحنایی ندارد و از نظر ظاهری شیک و مدرن می‌باشد.

کابین دوش گوشه

یکی دیگر از مدلهای کابین دوش، کابین دایره یا سه گوش می‌باشد. این مدل کابین مشابه یک مثلث میباشد که یکی از ضلع‌های آن به منحنی شده است. این مدل برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هست و در گوشه حمام بکار میرود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)