کدام مدل روشویی مناسب خانه شماست؟

کدام مدل روشویی مناسب خانه شماست؟

سرویس بهداشتی یکی از قسمت‌های مهم خانه به حساب می‌آیدکه در گذشته اهمیت کمتری به دکوراسیون آن میدادند اما امروزه همه این اصل را پذیرفته اند که نحوه دکوراسیون سرویس بهداشتی بسیار مهم و تاثیر گذار بر دکوراسیون کل خانه می‌باشد. البته تنوع روشویی و توالت‌ها در گذشته بسیار محدود بوده، اما امروزه در مدل‌های مختلف و با متریال مختلفی تولید می‌شوند و میتوان با انتخاب درست بر زیبایی سرویس بهداشتی افزود. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع مدل‌های روشویی آشنا کنیم و یک معرفی کلی و کاربردی پیرامون انواع شیرآلات توکار داشته باشیم، تا شما بتوانید بهترین و مناسبترین جنس روشویی را برای خانه خود انتخاب کنید.

روشویی‌ها امروزه براساس جنس و نحوه نصب و قرار گیری به مد‌ل‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. نحوه نصب روشویی‌ها به دو صورت پایه و دیواری است. اما دسته بندی آنها براساس جنس ساختشان متفاوتتر می‌باشد، که در ادامه به آن می‌پردازیم.

روشویی پایه دار

روشویی پایه دار یکی از قدیمی ترین مدل‌های روشویی است و به آن روشویی چینی نیز گفته میشد. در اکثر خانه ها این مدل روشویی کار میشد و همه ما نیز آن را دیده‌ایم. یکی از مزایای روشویی پایه دار امکان مخفی کردن لوله‌ها میباشد. زمانی که سیستم لوله کشی به صورت روکار انجام می‌شود انتخاب روشویی پایه دار انتخابی مناسب هست و میتوان لوله‌ها را در داخل پایه مخفی کرد.

روشویی پایه دار سرامیکی

روشویی‌های پایه دار چینی قیمت مناسبی دارند و لوله های روکار را نیز در خود جای میدهند. اما فضایی برای نگهداری وسایل ندارند، فضای زیادی را اشغال می‌کنند و تمیز کردن پشت پایه آنها کار دشواری است.

روشویی پایه دار کابینتی

علاوه بر روشویی‌ چینی پایه دار، روشویی دیگر با عنوان روشویی پایه دار کابینتی نیز طراحی شده که در این مدل به جای پایه ساده روشویی، شاهد یک کابینت جادار و بزرگ هستیم که از زیر روشویی تا نزدیکی کف آمده است.این نوع از روشویی نیز میتواند تمامی لوله‌های روکار و اتصالات را در خود مخفی کند و در کنار آن فضایی برای قرار گیری وسایل و لوازم را در اختیارتان قرار دهد. این سبک از روشویی کابینتی بیشتر برای سرویس‌های بهداشتی بزرگ مناسب است و فضای زیادی را اشغال میکند.

روشویی دیواری

یکی دیگر از مدل‌های نصب روشویی، اتصال به دیوار هست. روشویی دیواری پایه ندارد و فضای پایین آن کاملا آزاد و باز هست. خالی بودن فضای پایین روشویی مزایای زیادی دارد، از جمله: نظافت راحت، دلباز بودن فضا، امکان تغییر ارتفاع و تنظیم آن متناسب با قد افراد. روشویی‌های دیواری انتخابی مناسب برای سرویس های کوچک هست و البته به دلیل مدرن و لوکس بودن در سرویس‌های بزرگ نیز استفاده می‌شوند. روشویی‌های دیواری بسته به جنس خود به چند دسته تقسیم می‌شوند.

روشویی چینی

همان طور که گفتیم روشویی چینی قدیمی ترین مدل روشوی است که از گذشته تا به امروز تولید و عرض شده است. علاوه بر روشویی چینی پایه دار، روشویی چینی نیم پایه و بدون پایه نیز وجود دارد. این مدل روشویی ها در امکان عمومی بیشتر به چشم می‌خورند.

روشویی سنگی

روشویی سنگی یکی از مدل‌های روشویی مدرن و جدید می‌باشد و نمایی بسیار زیبا دارد. در روشویی سنگی مدرن، کاسه روشویی از جنس سنگ هست و در سایز و اشکال مختلف تولید می‌شود. متریال های مختلفی برایساخت روشویی سنگی جدید مورد استفاده رار می‌گیرد که از جمله آنها میتوان به کورین، گرانتی و مرمر اشاره کرد. طرح و تراش‌های داخلی سنگ زیبایی فوق‌العاده ای به روشویی سنگی میدهد و طرح آن نیز به طرح سنگ بستگی دارد. سنگ های روشویی برروی یک پیشخوان و یا کانتر قرار میگرد که جنس آن نیز میتواند متفاوت باشد.

روشویی سنگی مرمر

روشویی سنگی مرمر در بین روشویی‌های سنگی محبوبیت بیشتری دارد و دلیل آن هم زیبایی منحصر به فرد سنگ مرمر می‌باشد. هرچند امروزه روشویی سنگی مرمر در طرح و رنگ های مختلفی تولید می‌شود و میتوان آن را متناسب با طرح و رنگ دستشویی انتخاب کرد.

روشویی مدرن

امروزه سرعت تغییر و پیشرفت بسیار بالا رفته و صنعت سرویس بهداشتی نیز از این امر مستثنی نیست. امروزه شاهد روشویی های مدرنی هستیم که در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. یکی از این روشویی مدرن، روشویی صفحه ‌ای است. همچنین به روشویی ترکیبی که از ترکیب چند متریال مختلف در کنار هم نیز تولید شده روشویی مدرن گفته می‌شود. با روشویی مدرن بیشتر آشنا شوید.

روشویی صفحه ‌ای

روشویی صفحه ای یک روشویی مدرن به حساب می‌آيد و در هتل‌ها و رستورانها بسیار دیده میشود. سینک روشویی صفحه ای مانند یک صفحه باریک میباشد و سیستم لوله کشی و شیر روشویی آن نیز توکار بوده و در نمای بیرون تنها صفحه روشویی و شیر آب دیده می‌شود. روشویی صفحه ای برای فضاهای کوچک و سرویس‌های لوکس مناسب هست و از جنس گرانیت، مرمر ، کورین، کوراتز، سرامیک ساخته میشود. البته لازم است به این موضوع توجه کنید که در این مدل روشویی مدرن، به دلیل صفحه ای بودن عمق روشویی بسیار کم هست و آب پخش و به اطراف پرتاب می‌شود.

روشویی pvc

یکی دیگر از مدل های روشویی دستشویی، روشویی pvc یا روشویی ترکیبی است. متریال اصلی روشویی ترکیبی، pvc هست که در کنار متریال دیگری مانند سنگ، مرمر، کورین، کوارتز، سرامیک و چوب قرار میگرد. استحکام بالا و زیبایی از ویژگی‌های بارز این سبک می‌باشد. روشویی pvc که به آن روشویی مدرن نیز گفته میشود در اشکال و طرح های مختلف به صورت پایه دار و دیواری ساخته میشود و در دکوراسیون مدرن و لوکس به کار میرود. قیمت روشویی ترکیبی بسته به آنکه در کنار چه متریالی قرار گرفته و شکل و سایز آن متفاوت است. به طور کلی ترکیب pvc و سرامیک از مدلهای دیگر ارزانتر میباشد.

روشویی سه کنج

روشویی سه کنجی یا روشویی کنجی نیز یکی دیگر از مدل های روشویی است که در گوشه سرویس بهداشتی جای میگیرد. این مدل روشویی برای سرویس های کوچک مناسب هست و میتوان با استفاده از گوشه های فضا، بیشترین استفاده را از فضای سرویس بهداشتی کرد.

نتیجه گیری کلی

حال شما با تمام انواع روشویی آشنا شدید، میتوانید سبک و مدل مناسب خود را انتخاب کنید. به طور کلی انتخاب روشویی کابینتی به دلیل امکان استفاده از فضای کابینتی آن رایجتر هست و میتوانید بسته به طراحی داخلی و فضای خود کابینتی پایه دار و یا دیواری را انتخاب کنید.

روشویی pvc و ترکیبی نیز امروزه بسیار محبوب شده و ظاهر زیبا و شیک و قیمت مناسبی دارند و طرح های آن نیز بسیار متفاوت می‌باشد. مدل دیگری از روشویی های کابینتی هستند که کاسه روشویی بر روی کابینت فیکس شده و به صورت ست همراه با آیینه به فروش میرسند.  

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)