چگونه میز آشپزخانه خود را تمیز کنیم ؟

چگونه میز آشپزخانه خود را تمیز کنیم ؟

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که نحو تمیز کردن میز آشپزخانه می تواند روی عمر مفید میز شما تاثیر گذار باشد؟ در این مقاله قصد داریم راهکار هایی معرفی کنیم تا به بهترین نحو از میز آشپزخانه خود مراقبت کنید.

1.سنگ آشپزخانه را با اسفنج های سخت و زبر پاک نکنید


استفاده از سنگ (کوارتز) به عنوان میز کار آشپزخانه بسیار محبوب است. سنگ های آشپزخانه در طرح ها و مدل های مختلف وجود دارد و تمیز کردن آن ها بسیار ساده است. اما فریب سختی و محکمی این سنگ ها را نخورید. سیم ظرفشویی و اسفنج های سیمی سخت می تواند سطح صیقلی سنگ را از بین ببرد و از جلا و جذابیت آن بکاهد.

2. لمینت را با سفید کننده ها تمیز نکنید


لمینت ها در برابر زدگی، ساییدگی و خوردگی از چوب ها مستحکم تر هستند. لمینت و چوب به راحتی تمیز می شوند و کار نظافت را آسان تر می نمایند. اما مواد شیمیایی قوی موجود در سفید کننده ها می تواند به سطح رویی لمینت شما آسیب برساند. سعی کنید با پارچه نم دار میز های لمینتی خود را تمیز کنید تا از کیفیت میزتان کم نشود.
استفاده از پاک کننده ها، اسفنج های زبر و سخت، شوینده های اسیدی و سفید کننده ها منجر به آسیب شدید به لمینت می شود. در هنگام تمیز کردن لمینت از آب زیاد استفاده نکنید. زیرا قرار گرفتن آب روی درز های لمینت موجب تورم و ترک می شود.

3.مواد شوینده را روی میز آشپزخانه نگذارید

میز آشپزخانه شما مکانی مناسب برای نگه داری مواد شوینده نیست. برای این که این مواد شیمیایی دور از دسترس باشد داخل کابینت و زیر سینک ظرفشویی جایگاه مناسبی برای نگه داری از مواد شوینده است. مواد شیمیایی معمولا هم در موادغذایی و مواد تمیز کننده موجود است و مخلوط شدن این دو ماده منجر به خطرات ناگواری است. اگر محصولات شوینده را روی میز آشپزخانه خود نگه داری کنید؛ ممکن است کمی از این مواد روی میز بریزد و شما متوجه نشوید و در نهایت موجب مسمومیت یا آسیب به شما و خانواده عزیزتان شود.

4.مراقبت از گرانیت در برابر پاک کننده های اسیدی


گرانیت یک ماده سخت، با دوام با ظاهری براق اما دارای حفره های زیاد است.میز های گرانیتی با رنگ ، مدل و ضخامت های متنوع تولید می شود. پاک کننده های اسیدی مانند آهک، لیمو و سرکه ظاهر براق گرانیت را ازبین می برد و هرگونه تلاش برای تمیز کردن میز گرانیتی با این مواد در نهایت ضرر بیشتری به همراه دارد. مواد شوینده زیادی برای تمیز کردن گرانیت ساخته شده که در بازار موجود است. اگر نمی خواهید از شوینده های قوی و مضر استفاده کنید در ادامه ترکیبی معرفی می کنیم که بسیار کم خطرتر و در دسترس تر است. تنها چیزی که برای تمیز کردن گرانیت نیاز دارید؛ صابون، ظرف و یک پارچه نرم است. ترکیب پنجاه درصد آب و پنجاه درصد الکل پروپیل ( ضد عفونی کننده ) گزینه ای مناسب برای تمیز کردن است.

5. برق انداختن با سرکه


سرکه ماده اسیدی است که نه تنها در برخی از غذاها و خوراکی ها استفاده میشود بلکه در تمیز کردن منازل شما هم کاربرد دارد. سرکه گزینه ای مناسب برای تمیز کردن میزهای آشپزخانه است. فقط اجازه ندهید که سرکه زمان زیادی روی سطح میز باشد. اگر سرکه زمان زیادی رو چوب بماند موجب فرسایش و آسیب دیدگی آن میشود.

6. میز های چوبی را رها نکنید

اگر عادت دارید که ظرف غذایی خود را در کنار سینک ظرفشویی خشک کنید و برای جذب آب زیر ظروف حوله می گذارید، باید بدانید که این کار به دو دلیل اشتباه است :
1. رطوبت حاصل از حوله باعث بوجود آمدن منبع عظیمی از میکروب ها در آشپزخانه می شود.
2. رطوبت موجود باعث آسیب و متورم شدن به میز چوبی آشپزخانه می شود. به جای حوله از یک قفسه خشک کن استفاده کنید.
7. میز های سرامیکی را جلا دهید


میز های سرامیکی به دلیل قیمت مناسب، نصب ساده و تمیز کردن راحت یکی از گزینه های محبوب و مناسب برای آشپزخانه است. در هنگام تمیز کردن میزهای سرامیکی از برس مخصوص استفاده کنید. زیرا برس های زبر و سخت به راحتی سطح براق سرامیک را می خراشد و از بین می برد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)