مزایا و معایب شیرآلات توکار

مزایا و معایب شیرآلات توکار

شیرآلات توکار نسل جدیدی از شیرآلات هستند که در گروه شیرآلات مدرن قرار می‌گیرد و بسیار محبوب شده‌اند. برای آنکه از این مدل شیرآلات استفاده کنید، باید با مزایا و معایب شیرآلات توکار آشنا باشید. این شیرآلات در کنار زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارند برای تمام فضاها مناسب نیستند و برای استفاده از آنها باید چند مورد اساسی را مورد بررسی قرار دهید. با عمرانیاز همراه باشید.

نکات مهم در زمان استفاده از شیرآلات توکار

اگر قصد دارید از شیرآلات توکار استفاده کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بخش عمده‌ای از شیرآلات توکار در داخل دیوار قرار می‌گیرد و به همین دلیل حتماً باید استراکچر مناسبی برای نصب آنها وجود داشته باشد.
  • نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود، سیستم لوله کشی است. پیشنهاد می‌شود در زمان نصب شیرآلات توکار سیستم لوله کشی را نیز مورد بررسی قرار دهید و اگر نیاز به تعویض دارد آن را تعویض کنید. زیرا در صورتی که مشکل نشتی پیش آید به مانند شیرآلات روکار نمی‌توان با تعمیر ساده‌ای مشکل را برطرف کرد و باید عیب یابی انجام شود، دیوار تخریب و در نهایت تعمیر انجام شود. به همین دلیل باید تمام مراحل نصب با دقت و به درستی انجام گیرد. همین امر یکی از معایب شیرآلات توکار است که اگر مراحل نصب با دقت بالا و به درستی طی شود احتمال بروز آن بسیار کم است.

برای اطلاعات بیشتر، مقالات بهترین برند شیرآلات توکار و راهنمای خرید شیرآلات توکار را مطالعه کنید.

مزایای شیرآلات توکار

هر انتخابی یک سری مزایا و معایب دارد و درست‌ترین مسیر انتخاب، بررسی مزایا و معایب و تصمیم‌گیری نهایی بر اساس ارزیابی آنها است به همین دلیل در اینجا در کنار معایب شیرآلات توکار نگاهی به مزایای آن نیز می‌اندازیم.

از جمله بارزترین و مهم‌ترین مزیت‌های این نوع شیرآلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی چشم نواز
  • حذف اضافات و قسمت‌های غیر کاربردی شیرآلات
  • به حداقل رساندن فضای اشغال شده
  • سادگی در عین کاربردی بودن
  • عدم ایجاد رسوب روی شیرآلات
  • تمیزی راحت
  • هماهنگی با هر سبک دکوراسیون
  • مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و خرابی (احتمال آسیب دیدگی و پوسیدگی آنها کم است)
  • کاهش صدای جریان آب: از آنجایی که بخش‌های اصلی این مدل از شیرآلات در داخل دیوار قرار گرفته‌اند، صدای جریان آب هنگام باز بودن شیر آب به حداقل می‌رسد.

زیبایی ظاهری امروزه موضوع بسیار مهمی است و طراحان تلاش می‌کنند تا در تمامی بخش‌ها با به کارگیری مهندسی و تکنولوژی روز محصولات زیباتر را تولید کنند. شیرآلات توکار در همین دسته قرار می‌گیرد و محیط اطراف را به شدت زیبا می‌کند. در طراحی این شیرآلات ظرافت بسیاری به چشم می‌خورد و حذف بخش‌هایی از شیرالات فضا را مینیمال‌تر و مدرن‌تر نشان می‌دهد. همچنین امروزه شیرآلات توکار تنوع بسیار زیادی دارند و هر فرد می‌تواند متناسب با سلیقه فردی خود طرح و مدل مورد نظر خود را پیدا کند. هرچند که مزیت‌های این مدل از شیرآلات بسیار زیاد است اما نمی‌توان از معایب شیرآلات توکار چشم پوشی کرد و قبل از انتخاب این مدل از شیرآلات بهتر است معایب آن را هم بدانید.

معایب شیرآلات توکار

معایب شیرآلات توکار

امروزه بسیار زیاد شاهد استفاده از شیرآلات توکار هستیم و افراد نیز به استفاده از این نوع شیرآلات تمایل نشان می‌دهند. اما این امر به معنای نداشتن معایب شیرآلات توکار نیست.

معایب متعددی را می‌توان برای این نوع شیرآلات در نظر گرفت و در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

پیچیدگی و دشواری نصب

یکی از مهمترین معایب استفاده از شیرآلات توکار پیچیدگی و دشواری نصب آن است.

برای نصب این شیرآلات باید دیوار تخریب و لوله کشی داخل دیوار انجام شود. سپس استراکچر محکم برای نصب شیرالات در جایگاه خود قرار گیرد و در نهایت بعد از نصب بخش‌های داخل دیوار و ارزیابی درستی کارکرد لوله‌کشی و نبود ایراد، کاشی کاری انجام شود.

فاصله بین کاشی کاری تا استراکچر نیز اهمیت دارد زیرا اگر این فاصله کم یا زیاد شود میله هندل به بخش اصلی به درستی متصل نمی‌شود و مشکلات متعددی را پیش می‌آورد.

لازم به یادآوری است که اندازه مناسب فضای بین کارتریج و دیوار در شیرآلات اهرمی توکار بر روی قطعات هر مدل درج شده و باید فاصله تا دیوار در بین مقدار بهینه و کمینه درج شده باشد. به همین دلیل نصب شیرآلات توکار را حتماً باید افراد متخصص و با تجربه در این زمینه انجام دهند.

عدم امکان اجرا در هر دیوار

مورد دیگری که در گروه معایب شیرآلات توکار قرار می‌گیرد، عدم امکان اجرا در هر دیواری است. در واقع قبل از اجرای این مدل از شیرآلات حتما باید بررسی کنید که آیا امکان نصب آن روی دیوار مد نظر وجود دارد یا خیر!

هزینه شیرآلات توکار

هزینه خرید و نصب شیرآلات توکار نیز بیشتر از شیرآلات روکار است. به دلیل بیشتر بودن هزینه اولیه و سختی نصب در نهایت هزینه تمام شده برای افرادی که شیرآلات توکار را انتخاب کرده‌اند بالا می‌رود.

نصب زبان بر

نصب شیرالات روکار زمان بسیار کمی را نیاز دارد اما برای نصب شیرآلات توکار نیاز به زمان زیادی است. به این منظور باید زمانی را برای لوله کشی، ایجاد استراکچر، نصب اولیه، پمپاژ کردن آب و بررسی درستی مسیر، کاشی کاری و نصب نهایی بخش‌های خارجی شیرآلات در نظر گرفت.

تعمیر و عیب یابی

از جمله اصلی‌ترین معایب شیرآلات توکار تعمیر و عیب یابی آن است اگر برای این نوع شیرآلات مشکلی پیش آید برای تعمیر باید دیوار تخریب شده و لوله کشی مجدد مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر سختی فرایند، این امر هم هزینه بالایی را در بر می‌گیرد و هم زمان زیادی نیاز دارد.

مزایا و معایب شیرآلات توکار

نتیجه گیری نهایی

در این متن مزایا و معایب شیرآلات توکار را مورد بررسی قرار دادیم تا شما بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

در نهایت باید گفت اگر مراحل نصب و اجرای اولیه به درستی و با دقت بالایی انجام شود، لوله‌کشی به تازگی انجام شده باشد و یک فرد متخصص در این زمینه کار را به عهده گرفته‌باشد، احتمال بروز مشکلات بعدی و نیاز به تعمیر کاهش پیدا می‌کند؛ اما در ساختمان‌های قدیمی و لوله‌کشی‌های قدیمی نصب شیرالات توکار ریسک بیشتری دارد.

شما می‌توانید با بررسی شرایط و دیدگاه‌های خود یکی از مدل‌های شیرآلات روکار یا توکار را انتخاب نمایید. همچنین به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب شیرآلات توکار به دنبال بهترین آنها بروید و برندی را انتخاب کنید که استاندارد‌های لازم را داشته باشند. کیفیت و عملکرد مغزی یا کارتریج اهمیت بسیار زیادی دارد و باید قبل از دیوار کشی مورد ارزیابی و تست هم قرار گیرد. زیرا در صورت بروز مشکل نمی‌توان به راحتی آن را تعویض کرد.

معایب شیرآلات توکار به همراه مزایای آن

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)