نحوه نصب توالت فرنگی بیده دار

نحوه نصب توالت فرنگی بیده دار

یکی از مدل‌های توالت فرنگی که امروزه بسیار محبوب شده است، توالت فرنگی خودشور دار است. نصب توالت فرنگی بیده دار تفاوت زیادی با مدل‌های معمولی ندارد و تنها تفاوت آن در نصب خود شور می‌باشد. خورشور یا بیده وسیله‌ای است که در داخل توالت فرنگی نصب می‌شود و افراد می‌توانند برای شستشو از آن استفاده کنند. امکان نصب بیده بر روی برخی از مدل‌های توالت فرنگی به صورت جداگانه نیز وجود دارد. با عمرانیاز همراه باشید تا نحوه نصب توالت فرنگی بیده دار را توضیح دهیم.

خودشور چیست؟

شاید این سوال در ذهن تان آمده است که اصلا بیده توالت فرنگی چیست؟ در پاسخ باید گفت که خودشور یک وسیله کوچک است که در لبه داخلی توالت فرنگی نصب می‌شود و می‌توان از آن برای شستشو استفاده کرد. این وسیله دارای یک سری بوده و آب را با فشار می‌پاشاند. بیده یا خود شورها خود انواع مختلفی دارند و در دو گروه مکانیکی و دیجیتال قرار می‌گیرند. نصب هر یک تفاوت اندکی با دیگری دارد.

نصب بیده توالت فرنگی

در مدل‌های دیجیتال بسته به نوع خودشور امکانات آن نیز متفاوت است. برخی از مدل‌ها تنها قابلیت پاشش آب را دارند و برخی مجهز به خشک کن نیز هستند. برخی ثابت می‌باشند و برخی به عقب و جلو حرکت می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس نیاز و بودجه در نظر گرفته شده یکی از مدل‌های خودشور را انتخاب کنید.

ما در مقاله ای دیگر، به معرفی بهترین توالت فرنگی خودشور پرداخته ایم.

نکات مهم برای نصب توالت فرنگی خودشور

قبل از آنکه جهت نصب توالت فرنگی بیده دار اقدام کنید، لازم است نکاتی را در نظر بگیرید. یکی از این نکات بررسی اندازه آکس (مقاله آکس توالت فرنگی چیست؟ را مطالعه کنید!) در زمان خرید می‌باشد. اگر از توالت فرنگی‌های زمینی (غیر دیواری) استفاده می‌کنید، حتماً باید به اندازه آکس توجه کنید. اما اگر توالت فرنگی دیواری (وال هنگ) را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که نحوه نصب توالت فرنگی بیده دار وال هنگ کاملاً متفاوت است و نیاز به افراد متخصص و قرار دادن استراکچر و چهارچوب در دیوار پشتی دارد.

ما در مقالات دیگر، در مورد نحوه نصب توالت فرنگی، نصب توالت فرنگی وال هنگ و همچنین نحوه تعویض توالت فرنگی پرداخته ایم.

وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی بیده دار

قبل از آنکه برای نصب توالت فرنگی بیده دار اقدام کنید، لازم است ابزار و وسایل لازم را آماده کنید. عینک محافظ و دستکش به حفظ ایمنی و سلامت شما در زمان نصب کمک می‌کند و بهتر است از آن غافل نشوید. همچنین به یاد داشته باشید که نکات بسیاری در طریقه نصب توالت فرنگی خودشوردار وجود دارد و تنها براثر تجربه به دست می‌آید. بنابراین برای نصب دقیق و درست بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

  • عینک محافظ
  • دستکش
  • متر
  • مداد
  • مته
  • شلنگ
  • آچار فرانسه
  • چسب آکواریوم
  • دستمال پارچه‌ای

نحوه نصب توالت فرنگی بیده دار

برای نصب توالت فرنگی بیده‌ دار شما ابتدا باید خود توالت فرنگی را نصب کنید. به این منظور بعد از اتمام کف سازی لازم است توالت فرنگی را در محل خود قرار دهید. توجه داشته باشید که لوله فاضلاب با پارچه یا درپوش پوشیده شده است و زمان نصب باید آن را بردارید.

نحوه نصب توالت فرنگی بیده دار

بعد از برداشتن سرپوش فاضلاب، لازم است حلقه بوگیر توالت، که یک حلقه مومی شکل می‌باشد، را در لوله فاضلاب داخل فلنج قرار دهید. آن را محکم کنید. برای این کار لازم است پیچ‌های آن را به خوبی محکم کنید.

سپس با دقت کامل توالت فرنگی را طوری قرار دهید که خروجی آن به لوله فاضلاب متصل شود. توالت‌های فرنگی دارای چند پیچ در قسمت پایه می‌باشند و باید آنها را محکم به کف متصل کنید تا اتصال کامل انجام شود. توجه داشته باشید که هنگام سفت کردن مهره‌ها فشار زیاد وارد نکنید. زیرا جنس توالت چینی است و امکان ترک برداشتن در فشار زیاد وجود دارد.

سپس لازم است اتصالات توالت فرنگی را نصب کنید؛ شلنگ ورودی مخزن آب یا سیفون یکی از این موارد است؛ لازم است یک سر شلنگ را به لوله آب و سر دیگر را به ورودی مخزن متصل کنید. منبع آب خودشور یا بیده معمولاً با منبع آب سیفون یا شیر توالت یکسان است و باید از یک رابط یا شیر دو ورودی استفاده کنید. یه این صورت شما می‌توانید هر دو شلنگ را به یک منبع آب ورودی وصل کنید.

توجه داشته باشید که نصب توالت فرنگی بیده دار نیاز به تخصص دارد و باید با دقت بالایی انجام شود. وجود یک اشتباه در نصب توالت فرنگی می‌تواند باعث نشتی و مشکلات دیگر شود، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. همچنین در زمان کف سازی و نصب باید شیب کف را هم در نظر بگیرید. کف سرویس بهداشتی دارای یک شیب کم می‌باشد و معمولا این شیب مشکلی را ایجاد نمی‌کند، اما اگر شیب کف زیاد باشد مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

چسب زدن و آب بندی

بعد از آنکه توالت فرنگی در محل خود قرار گرفت باید آن را آب بندی کنید. به منظور لازم است با چسب آکواریوم دور تا دور پایه توالت فرنگی را به کف بچسبانید. بعد از چسب زدن تا ۲۴ ساعت نباید از سرویس بهداشتی استفاده شود. توجه داشته باشید که فرایند استفاده از چسب آکواریوم در تمامی مدل‌های توالت فرنگی زمینی استفاده می‌شود، و نحوه کار نیز یکسان است.

نحوه نصب توالت فرنگی بیده دار

تامین آب بیده

برای کار کردن خودشور باید آن را به یک منبع آب وصل کرد. همان طور که گفته شد نیاز به شیر دو ورودی دارید. شلنگ خودشور را به یکی از ورودی های رابط وصل کنید و سمت دیگر آن را به خودشور وصل کنید. بسته به مدل بیده محل نصب شلنگ متفاوت است و می‌توانید به راهنمای آن نگاه کنید. در برخی از مدل‌ها در زیر توالت فرنگی لوله آب بیده در نظر گرفته شده است.

نحوه نصب توالت فرنگی بیده دار

نصب بیده توالت فرنگی

مرحله بعدی نصب توالت فرنگی بیده دار که مرحله‌ای متفاوت نسبت به نصب توالت فرنگی معمولی است، نصب خودشور توالت فرنگی است. لازم است بدانید امکان نصب بیده توالت فرنگی روی توالت‌ فرنگی های معمولی نصب شده نیز وجود دارد و شما می‌توانید فقط اقدام به نصب بیده کنید.

اگر فقط قصد دارید بیده را نصب کنید، لازم است بررسی کنید امکان نصب آن روی مدل توالت فرنگی شما وجود دارد یا خیر. در برخی از مدل‌ها با نصب بیده یا خودشور درب توالت فرنگی دیگر بسته نمی‌شود. اما در اکثر مدلها امکان نصب بیده فراهم است.

نصب بیده توالت فرنگی روی توالت‌ فرنگی های معمولی

برای این کار باید:

  • بیده و نشیمن جدید را تهیه کنید. حتما از نشیمن مناسب استفاده کنید زیرا بیده زیر نشیمن نصب می‌شود.
  • به این منظور نشیمن را باز کنید و بیده را وصل کنید.
  • سپس نشیمن را روی لبه بیده وصل کنید.
  • شلنگ ورودی آب بیده را به منبع آب متصل کنید؛ برای این کار باید از رابط شیر دو ورودی استفاده کنید و آن را به زیر شیر توالت وصل کنید.
  • اگر بیده نیاز به اتصال به برق دارد، آن را متصل کنید و یک بار درستی کارکرد آن را امتحان کنید.

نصب بیده توالت فرنگی

بیده یا خود شور در زیر درب نشیمن توالت فرنگی نصب می‌شود و در مدل توالت فرنگی بیده دار درب نشیمن کمی متفاوت از مدل‌های معمولی است. معمولا بیده به درب نشیمن متصل شده و نیازی به اقدامات بیشتر نیست و تنها باید درب و نشیمن را روی توالت فرنگی نصب کنید.

به این منظور شما باید محل پیچ‌ها را بررسی کنید و نشیمن را به درستی در جای خود قرار دهید. سپس با پیچ یا بست، بسته به مدل، نشیمن و درب را به بدنه توالت فرنگی وصل کنید. هنگام محکم کردن پیچ‌ها دقت کنید تا دو طرف یکسان سفت شوند و کشیدگی در یک طرف وجود نداشته باشد. بعد از آن بسته به نوع بیده، مرحله نصب بیده آغاز میشود.

نصب بیده مکانیکی

نصب بیده مکانیکی

اهرم کنترل آب بیده مکانیکی در کنار توالت فرنگی نصب می‌شود و شما می‌توانید جای دقیق قرار گرفتن آن را با مداد علامت بزنید و سپس نصب را کامل کنید. بیده مکانیکی یک شیر اهرمی دارد و دما و فشار آب را می‌توانید به صورت دستی تنظیم کنید. بیده مکانیکی نیازی به منبع برق ندارد و تنها لازم است شلنگ آب را وصل کنید.

بیده دیجیتال

برای نصب توالت فرنگی بیده دار دیجیتال، لازم است اداپتور الکتریکی بیده را به پریز وصل کنید. این دستگاه دارای دکمه شروع و پایان است. بنابراین لازم است اتصالات و سیم کشی برقی را هم انجام دهید. بیده الکترونیکی یا دیجیتال دارای صفحه کنترل است و به راحتی می‌توانید فشار و دمای آب را کنترل کنید و با زدن دکمه start و stop کار شستشو را انجام دهید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)