بیده یا خودشور توالت فرنگی چیست و چه کاربردی دارد

بیده یا خودشور توالت فرنگی چیست و چه کاربردی دارد

استفاده توالت فرنگی امروزه در ایران بسیار بیشتر از دهه‌های گذشته شده است و اکثر افرادی که با مشکلات کمر درد و پادرد و سایر دردهای استخوانی و مفصلی درگیر هستند، باید از آن استفاده کنند و در کنار افراد بسیاری دیگر نیز برای راحتی بیشتر و جلوگیری از مشکلات دیگر از این مدل توالت اشتفاده می‌کنند. توالت فرنگی انواع مختلفی دارد و از جمله آنها می‌توان به توالت فرنگی والهنگ و یا بیده دار اشاره کرد. توالت فرنگی بیده دار یا دارای خودشور یکی از مدل‌های توالت فرنگی است که مشکل شستشو را از بین برده است. اگر این سوال برای شما پیش آمده که توالت فرنگی بیده دار چیست و چه کاربردی دارد باما تا انتهاب این مطلب همراه شوید.

بیده چیست

اگر نگاهی به سرویس بهداشتی کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکا انداخته باشید، سیستم بیده را مشاهده کرده‌اید. بیده یا خودشور به تازگی در ایران نیز وارد شده و استفاده از آن در حال گسترش است. در گذشته بیده کاسه‌ا‌ی‌ شبیه به توالت فرنگی بوده که برای شستن از آن استفاده می‌شده و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش طراحی و مهندسی بیده در داخل توالت فرنگی قرار گرفته است. بیده یا خودشور توالت فرنگی عمل شستن فرد را با تنظیم فشار آب انجام می‌دهد و دیگر نیازی به استفاده از شلنگ آب نیست.

نحوه استفاده از بیده

شاید به نظر برسد استفاده از خودشور توالت فرنگی سخت است، اما اینگونه نیست. خودشور توالت فرنگی در حالت معمولی جمع شده و در داخل کاسه قرار میگیرد و بسته به مدل توالت فرنگی محل قرار گیری آن و نحوه جمع شدن آن متفاوت است. هنگام نیاز به بیده جلو آمده و عملیات پاشش را انجام می‌دهد. ایجاد جریان آب در خودشور توالت فرنگی در اختیار شماست و می‌توانید آن را با استفاده از دسته‌ کنترلی تنظیم کنید.

انواع بیده

در حال حاضر دو مدل بیده توالت فرنگی در بازار موجود است. یک مدل مکانیکی و یکی دیگر مدل برقی است. در مدل مکانیکی، در انتهای بیده یک شیر یا دسته، بسته به مدل توالت فرنگی، وجود دارد که هنگام نیاز به استفاده میتوانید آن را باز کنید و فشار آب را نیز تنظیم کنید. در مدل بیده توالت فرنگی دیجیتال یک دسته دیجیتالی در کنار نشیمن توالت قرار گرفته و تعدادی دکمه روی آن وجود دارد که مدل پاشش، شدت و مواردی دیگر را میتوان با آن تنظیم کرد.

مزایای خرید توالت فرنگی بیده دار

توالت فرنگی بیده دار مزایایی دارد که توانسته جایگزین توالت‌های فرنگی معمولی شود. مزایای توالت فرنگی بیده‌دار عبارت است از:

  • عدم استفاده از دست برای شستشو
  • عدم نیاز به شلنگ
  • صرفه جویی در مصرف آب
  • سهولت استفاده
  • مناسب برای سالمندان و کودکان

ما در مقاله ای دیگر، بهترین توالت فرنگی خودشور را معرفی کرده ایم.

انواع توالت فرنگی بیده دار

شما از بیده یا خودشور به دو صورت می‌توانید استفاده کنید. در صورت اول خرید توالت فرنگی بیده دار است که در این صورت بیده بر روی آن نصب شده و کارکرد منظم و استانداری دارد. مدل دیگر هنگامی است که شما میخواهید به توالت فرنگی خود بیده را اضافه کنید. شما میتوانید تنها بیده را به توالت فرنگی اضافه کنید و نیازی به تعویض توالت نیست. البته در این حالت مدل توالت فرنگی شما باید قابلیت اضافه کردن خودشور را داشته باشد.

برخی از مدل‌هاب توالت فرنگی بیده دار، دارای خشک کن نیز هستند. خشک کن بعد از شستشو و بسته شدن درب توالت، با ایجاد حرارت و باد گرم فضای داخلی کاسه را خشک می‌کند و باعث عدم رشد باکتری و قارچ می‌شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)