شوتینگ توالت فرنگی چیست؟

شوتینگ توالت فرنگی چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید شوتینگ توالت فرنگی چیست، باید معنی کلمه شوتینگ را در نظر بگیرید. شوتینگ به معنای پرتاب شدن است. از این اصطلاح برای سیستم تخلیه و سیفون کردن توالت فرنگی استفاده می‌شود. در حال حاضر ۴ مدل سیستم تخلیه توالت فرنگی وجود دارد و هر کدام از آنها برتری بر دیگری دارند هر فرد بسته به نوع نیاز و شرایط خود باید مدل مناسب را انتخاب کند. در ادامه بیشتر به این موضوع پراخته شده است. با عمرانیاز همراه باشید.

منظور از شوتینگ توالت فرنگی چیست؟

همانطور که گفته شد شوتینگ به معنای پرتاب شدن است. در توالت فرنگی این اصطلاح به زمانی گفته می‌شود که آب با سرعت وارد کاسه شده و دفعیات را به سمت کانال خروجی پرتاب می‌کند. شوتینگ در واقع کانال باریکی است که بر اساس قوانین فیزیک حاکم بر سیالات عمل می‌کند. طبق این قوانین قرارگیری آب در درون کانال‌ها و مجاری باریک باعث ایجاد مکش شده و این امر در سیستم سیفون توالت فرنگی به تخلیه بهتر کمک می‌کند.

علاوه بر دفعیات، لازم است بخشی از آب اضافی نیز خارج شود. در توالت فرنگی‌های موجود در ایران بیشتر مدل‌ها به صورت دو شووتینگ تولید می‌شوند و در کنار آن مدل‌های پیشرفته‌تر ۳ شوتینگ دارند.

در مدل‌های دو شوتینگی یک شوتینگ برای تخلیه مواد زائد و یک شوتینگ برای تخلیه آب اضافی در نظر گرفته شده است.

توالت فرنگی سه شوتیگ یعنی چه؟

در مدل سه شوتینگ، دو شوتینگ کارکرد فوق را دارند و یک شوتینگ دیگر برای شستشوی کاسه در نظر گرفته شده تا عملکرد سیفون کردن به شکل بهتری انجام شود. در توالت فرنگی سه شوتینگ از سیستم تخلیه توربوجت و واتر جت که از جدیدترین سیستم‌های تخلیه است استفاده می‌شود. در این مدل دو شوتینگ در بالای کاسه قرار گرفته‌اند و وظیفه تخلیه کاسه را بر عهده دارند. یک شوتینگ هم در انتهای کاسه قرار گرفته و وظیفه شستشوی کاسه را بر عهده دارد.

تفاوت مدل توربوجت و واتر جت به شکل خروج آب در زمان تخلیه برمی‌گردد.

آیا می دانید مزیت این سیستم شوتینگ توالت فرنگی چیست؟

در این سیستم تخلیه فرایند تخلیه در کوتاه‌ترین زمان انجام شده و دفعیات وارد مجرای فاضلاب می‌شوند همچنین در همان موقع کاسه توالت نیز شسته می‌شود. این روش بهترین و کامل‌ترین نتیجه را دارد. توالت فرنگی‌هایی که دارای سیستم سه شوتینگ هستند نسبت به مدل‌های دوشوتینگ قیمت بیشتری دارند. علت این تفاوت قیمت به سیستم مدرن و پیشرفته تخلیه آنها برمی‌گردد.

معرفی سیستم تخلیه واترجت

سیستم تخلیه واترجت یکی از مدل‌های سه شوتینگ توالت فرنگی است این سیستم از جدیدترین سیستم‌های تخلیه محسوب می‌شود. در سیستم تخلیه واترجت سوراخ‌های ریزی در لبه بالایی کاسه قرار گرفته‌اند و در زمان سیفون کردن آب با فشار زیادی از این سیستم‌ها به صورت ریزشی خارج شده و به سمت عمق کاسه حرکت می‌کند و تخلیه با فشار انجام می‌شود.

سیستم تخلیه توربوجت

سیستم تخلیه توربو جت نیز یکی دیگه از مدل‌های ۳ شوتینگ توالت فرنگی است. در این مدل دو کانال شوتینگ در بالا قرار گرفته که به صورت ریزشی طراحی شدند. هر دو کانال به صورت همزمان کار کرده و باعث تخلیه کامل می‌شوند. کانال دیگر نیز در پایین کاسه قرار گرفته و در جهت شستشوی کاسه کار می‌کند.

شوتینگ توالت فرنگی

مزیت سیستم شوتینگ توالت فرنگی چیست؟

سیستم شوتینگ توالت فرنگی یکی از پیچیده‌ترین و جدیدترین سیستم‌های تخلیه‌ای است و مزیت‌های بسیار نسبت به مدل های قبلی دارد. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم شوتینگ کاهش حجم مصرف آب و در عین حال تخلیه کامل می‌باشد. همچنین به علت فشار بیشتر آب سرعت تخلیه بالاتر از مدل‌های قبلی است. همچنین سیفون مجهز به شوتینگ صدای بسیار کمی در زمان تخلیه ایجاد می‌شود و این هم یکی دیگر از مزیت‌های این سیستم می‌باشد. به علت داشتن یک شوتینگ برای شستن کاسه، کاسه توالت به خوبی تمیز شده و این موضوع باعث حذف بوی بد می‌شود.

شوتینگ توالت فرنگی چیست

برای اطلاعات بیشتر، مقاله انواع توالت فرنگی رامطالعه کنید.

سخن پایانی

شما می‌توانید برای شناخت بیشتر و بهتر نگاهی به انواع سیفون توالت فرنگی نیز بیندازید. هر فرد بسته به نوع نیاز، شرایط، محل، هزینه در نظر گرفته، سلیقه شخصی و موارد دیگر یک مدل از توالت فرنگی را انتخاب می‌کند و این امر دلیلی بر برتری یک مدل بر دیگری نیست. بنابراین حال که می‌دانید شوتینگ توالت فرنگی چیست بهتر است با شناخت انواع سیفون و موارد مهم در زمان خرید، انتخاب درستی را انجام دهید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)