انواع توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی انواع مختلفی دارد و در زمان خرید لازم است با انواع توالت فرنگی آشنا باشید، تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را برای خود انتخاب کنید. توالت فرنگی را از نظر نوع نصب، تعداد قطعه، شکل ظاهری، نوع سیفون و سایز می‌توان تقسیم بندی کرد که در ادامه هر یک را معرفی کرده‌ایم. با عمرانیاز همراه باشید.

انواع توالت فرنگی بر اساس تعداد قطعه

توالت فرنگی‌ها بر اساس تعداد قطعه در دو نوع ساخته می شوند:

  • یک تکه
  • دوتکه

رایج‌ترین مدل توالت فرنگی در بازار ایران، مدل‌های یک تکه است. مدل‌های دوتکه بیشتر در کشورهای ژاپن، کره و فرانسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مدل‌های دوتکه مخزن سیفون از کاسه توالت جدا است و هنگام نصب روی همدیگر قرار می‌گیرند. از این رو در هنگام ساخت از دو قالب مجزا استفاده می‌شود و میزان دورریز مواد کاهش می‌یابد و قیمت نهایی نیز کمتر از مدل یک تکه می‌شود.

در مدل یک تکه یک قالب از شاختار کلی توالت فرنگی وجود دارد و مخزن به کاسه متصل است. این مدل به علت میزان مواد مصرفی و نوع کار ساخت قیمت بیشتری دارد.

انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی متحرک

نوع دیگری از انواع توالت فرنگی، مدل متحرک است. در این مدل توالت فرنگی روی توالت ایرانی قرار می‌گیرد و امکان جابجایی آن وجود دارد.

انواع توالت فرنگی متحرک:

  • توالت فرنگی متحرک چسبیده به دیوار یا تاشو
  • صندلی توالت فرنگی
  • توالت فرنگی سفری

انواع توالت فرنگی بر اساس سیستم تخلیه

توالت فرنگی را می‌توان بر اساس سیستم تخلیه نیز دسته‌بندی کرد. سیستم تخلیه در توالت فرنگی اهمیت بسیار بالایی دارد و هر مدل ویژگی‌های خاص خود را دارد.

انواع توالت فرنگی بر اساس سیستم تخلیه:

  • سیستم تخلیه ریزشی
  • سیستم تخلیه گردابی
  • سیستم تخلیه توربوجت
  • سیستم تخلیه واترجت

سیستم تخلیه ریزشی

یکی از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین سیستم‌های تخلیه است. در این مدل آب با فشار از لبه بالایی کاسه خارج شده و به سمت پایین ریزش پیدا می‌کند. فشار آب بالا در این مدل باعث می‌شود هیچ گرفتگی‌ای در خروجی ایجاد نشود. از معایب این مدل هم می‌توان به صدای زیاد سیفون اشاره کرد.

سیستم تخلیه گردابی

تمامی انواع توالت فرنگی‌هایی که دارای سیستم گردابی هستند، فرایند سیفون کردن یکسانی دارند. نحوه خروج آب زمان سیفون کردن به شکلی است که آب به صورت گردابی به سمت لوله فاضلاب حرکت می‌کند.

سیستم تخلیه توربوجت

سیستم توربوجت یکی از مدل‌های تخلیه پیشرفته است و می‌توان آن را بهترین مدل تخلیه در نظر گرفت.میزان صدا، مصرف آب و زمان تخلیه در این مدل از دیگر مدل‌ها کمتر است.

سیستم تخلیه واترجت

واتر جت نوع جدیدی از سیستم تخلیه می‌باشد و ترکیبی از دو نوع سیفون کردن است. در این روش تخلیه با حجم آب کمتر و در زمان کوتاه‌ترین انجام می‌شود.

انواع توالت فرنگی بر اساس نحوه نصب

انواع توالت فرنگی بر اساس نحوه نصب عبارتند از:

  • توالت فرنگی معمولی (نصب روی زمین)
  • توالت فرنگی دیواری

اگر بخواهیم انواع توالت فرنگی را بر اساس نحوه نصب تقسیم بندی کنیم می‌توانیم به دو شکل زمینی و دیواری اشاره کنیم (مقاله تفاوت توالت فرنگی و وال هنگ را مطالعه کنید!). توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ نوع جدیدی است طراحی توالت فرنگی است که در آن توالت به دیوار وصل شده و زیر آن خالی می‌باشد. توالت فرنگی معمولی دارای اتصال به زمین است و از مدل‌های رایج است. در این مدل پایه توالت فرنگی بر کف قرار گرفته و لوله فاضلاب نیز در کف قرار دارد.

برای اطلاعات بیشتر مقالات بهترین توالت فرنگی وال هنگ و بهترین توالت فرنگی خودشور را مطالعه کنید.

انواع توالت فرنگی بر اساس اندازه و سایز

در معرفی انواع توالت فرنگی می‌توان به دسته‌بندی آنها بر اساس اندازه و سایز نیز اشاره کرد. در این حالت توالت‌ها را می‌توان به مدل‌هایی با سایز بزرگ و مدل‌های ساز کوچک گروه بندی کرد. همچنین اندازه آکس (مقاله آکس تولت فرنگی چیست را بخوانید!) نیز یکی دیگر از مواردی است که در تقسیم‌بندی انواع توالت فرنگی باید به آن اشاره شود. اندازه اکس در زمان خرید توالت فرنگی اهمیت بسیاری دارد و باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که اندازه عکس آن مناسب فضای شما باشد.

سایر انواع توالت فرنگی

سایر انواع توالت فرنگی شامل:

  • توالت فرنگی رنگی
  • توالت فرنگی طبی
  • توالت فرنگی دیجیتال
  • توالت فرنگی لاکچری
  • توالت فرنگی کودک

توالت فرنگی رنگی

یکی از موارد ترند شده در زمینه توالت فرنگی استفاده از توالت فرنگی‌های رنگی است. توالت فرنگی در انواع مختلفی از رنگ‌ها تولید می‌شود اما رایج‌ترین آن رنگ طوسی و مشکی است. تنوع رنگی توالت فرنگی به برند تولید کننده آن و مدل آن بستگی دارد.

توالت فرنگی طبی

یکی دیگر از مدل‌های توالت فرنگی توالت فرنگی طبی است. در این مدل تلاش شده تا ساختار توالت فرنگی متناسب با ارگونومی بدن باشد و راحت‌ترین فرم استفاده را ایجاد کند. این مدل برای افراد با نیازهای خاص مناسب می‌باشد.

انواع دستشویی فرنگی

توالت فرنگی هوشمند

از انواع توالت فرنگی می‌توان به مدل‌های هوشمند و دیجیتال هم اشاره کرد. این مدل‌ها با امکانات مختلفی طراحی می‌شوند. ساده‌ترین آنها مجهز به سیستم بیده است و مدل‌های پیشرفته‌تر دارای گرمکن صندلی، تنظیم دمای آب، خوشبو کننده هوا و غیره می‌باشد.

توالت فرنگی لاکچری

یکی دیگر از انواع توالت فرنگی توالت فرنگی لاکچری است‌‌. توالت فرنگی لاکچری دارای شکل ظاهری لوکس‌تری می‌باشد. شکل ظاهری توالت فرنگی‌های لاکچری تفاوت‌های بسیاری با مدل‌های معمولی دارد و به راحتی از روی ظاهر می‌توان آنها را تشخیص داد اما نحوه عملکرد و کیفیت آنها با مدل‌های مختلف و استاندارد متفاوت نیست.

انواع توالت فرنگی ثابت

توالت فرنگی کودک

 یکی دیگر از انواع توالت فرنگی توالت فرنگی کودک است کودکان به دلیل سایز بدنی متفاوت نیاز به توالت فرنگی متفاوت و مناسب با سایز بدنی خود هستند. استفاده از توالت فرنگی کودک باعث می‌شود کودکان راحت‌تر از آن استفاده کنند و با مشکلی مواجه نشوند.

انواع توالت فرنگی بسته به برند

برند و نام کمپانی تولید کننده توالت فرنگی نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در این متن به آن اشاره شود. تولیدکنندگان بسیاری در سرار جهان اقدام به تولید توالت فرنگی و چینی بهداشتی می‌کنند و هر یک محصولات خود را با نام تجاری خود منتشر می‌کنند.

برندهای ایرانی را و خارجی امروزه در بازار ایران با هم در حال رقابت هستند و هر دو کیفیت مطلوبی دارند. البته لازم به ذکر است که برندهای خارجی دارای قیمت بالاتری هستند. همچنین توالت‌های فرنگی دیجیتال و لاکچری بیشتر وارداتی هستند و باید در بین برندهای برتر جهانی به دنبال آنها گشت.

برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید:

انواع توالت فرنگی

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)