معرفی انواع کفشور

معرفی انواع کفشور

همه ما از ضرورت وجود کف شور در فضاهایی که نیاز به شستشو دارد مثل حمام و برخی از آشپزخانه‌ها مطلع هستیم. کفشور ها وظیفه جمع آوری آب و هدایت آن به فاضلاب را بر عهده دارند.  امروزه کف شورها انواع مختلفی دارند و هر کدام ظاهر، عملکرد و کیفیتی متفاوت دارند. در اینجا انواع کفشور را معرفی و کارکرد هرکدام را نیز بررسی کرده‌ایم.

کفشور چیست؟

کفشور وسیله‌ای است دریچه مانند و کوچک که در مکان‌هایی که مورد شستشو قرار میگیرند، نصب می‌شود تا آب روی زمین را به سمت چاه ساختمان هدایت کند. به عبارتی دیگر کفشور یک رابط بین کف ساختمان و لوله‌ فاضلاب است و آب کف را تخلیه می‌کند. کف شورها انواع مختلفی دارند که در ادامه آنها را معرفی میکنیم.

انواع کفشور

کفشور‌ها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع دکوراسیون و ظاهر کف میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در گذشته تنها عملکرد کفشورها مهم بوده اما امروزه علاوه بر عملکرد و کارایی آنها، زیبایی و هماهنگی آن با دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی نیز مهم است. انواع کفشور عبارت‌اند از :

  • کفشور مربعی
  • کفشور دایره‌ای
  • کفشور خطی
  • کفشور سرامیک خور (کفشور مربعی و خطی به صورت ساده و سرامیک خور وجود دارد)

کفشور مربعی

کفشور مربعی از قدیم تا به امروز در کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی به چشم خورده است. کفشور مربعی، دارای ظاهری مربع شکل است. کفشور مربعی از سایز ۱۰ تا ۲۰ سانت تولید شده و سایز ۱۰ در ۱۰ آن متداول‌ترین سایز این مدل میباشد. کفشور مربعی در جنس‌های مختلفی مانند سرامیکی، استیل ضد خش، برنجی و پلاستیکی تولید می‌شود.  

کفشور خطی

کفشور خطی نسل جدید کفشورهاست و به عنوان کفشور مدرن نیز از آن یاد می‌شود. کفشور خطی در ابتدا تنها به صورت فلزی تولید میشد و رفته رفته در جنس‌های دیگر نیز مانند سرامیکی و پلاستیکی عرضه شد. به کفشور خطی سرامیکی کفشور مخفی نیز گفته می‌شود و در بخش کفشور سرامیکی آن را معرفی خواهیم کرد. کفشور خطی در مقایسه با کفشور مربعی و دایره‌ای حجم بیشتری از آب را تخلیه می‌کند و در سایزهای مختلفی نیز تولید می‌شود. این کفشور برای جمع آوری آب در قسمت‌های مختلف ساختمان با حجم بالای آب بکار میرود، از جمله فضاهایی که از کفشور خطی استفاده می‌شود میتوان به استخرها، حیاط، سالن، حمام‌های لوکس و فضاهای عمومی اشاره کرد. کفشور خطی ظاهری شیکتر و زیباتر نسبت به کفشور مربعی دارد.

کفشور سرامیکی

بر روی انواع کفشورهای ساده، توری مشبک قرار میگیرد، اما بر روی کفشور سرامیک خور به جای توری مشبک، سرامیک نصب می‌شود تا با طراحی کف هماهنگی بیشتری پیدا کند. آب از کناره کفشور سرامیک خور عبور میکند و به محفظه زیرین آن و لوله فاضلاب هدایت می‌شود.

کفشور سرامیک خور، ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز دارد و در نگاه اول اصلا به چشم نمیآید و در بین سرامیک‌ها کاملا پنهان شده‌است. به همین دلیل در بسیاری از سازه‌ها و حمام‌های لوکس و مدرن از این مدل کف شور استفاده می‌شود. کفشور سرامیکی دارای چهار چوبی فلزی مثل برنج، استیل، فولاد و غیره است و طرح سرامیکی که در کف کار شده بر روی آن نصب میگردد و میتوان آن را با انواع مختلف سرامیک هماهنگ کرد. به دلیل نصب سرامیک روی کفشور و هماهنگی کامل آن با سرامیک کف محیط به این مدل کفشور، کفشور مخفی نیز می‌گویند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)