آپشن‌های جکوزی خانگی

آپشن‌های جکوزی خانگی

جکوزی خانگی یکی از امکانات لذتبخشی است که امروزه می‌توان در هر ساعت از شبانه روز در خانه از آن استفاده کرد و لذت برد. جکوزی یک حوضچه آب گرم است که در آن آب به گردش درمی‌آید و با فشار و گرمای مشخص وارد شده و از خروجی خارج می‌شود تا مجدد به چرخش درآید. در نتیجه در جکوزی شما علاوه بر لذت گرمای آب، ماساژ‌ آب نیز خواهید گرفت. در حال حاضر برندهای مختلفی اقدام به تولید جکوزی می‌کنند و کیفیت و قیمت آنها نیز با هم متفاوت است. اگر قصد خرید جکوزی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم با بهترین مارک‌های جکوزی خانگی آشنا شوید و انتخابی مناسب داشته باشید. علاوه بر برندهای مختلف، جکوزی خانگی در مدل‌های مختلفی نیز تولید می‌شود و هر کدام از آنها دارای یکسری از امکانات و آپشن‌های مختلفی هستند. در اینجا به معرفی قطعات جکوزی و آپشن‌های جکوزی خانگی می‌پردازیم.

قطعات جکوزی خانگی

قطعات مختلفی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا جکوزی خانگی را تشکیل دهند. این قطعات شامل قطعات ضروری و قطعات غیر ضروری می‌شوند. قطعات غیر ضروری آپشن‌های جکوزی خانگی به شمار می‌آیند و در تمامی مدل‌ها وجود ندارند.

پانل

پانل همان قاب نمای خارجی وان است که شکل و نمای وان جکوزی را تکمیل می‌کند. پانل‌ها به دو پانل جلو و بغل تقسیم می‌شوند و صرفا به دلیل زیبایی برروی وان قرار میگیرند و عملکرد خاصی ندارند.

بدنه

جنس ورق بدنه در کیفیت جکوزی تاثیرگذار هست. جنس بدنه باید ضد باکتری باشد تا برسلامت افراد اثر منفی نگذارد. معمولا بدنه جکوزی از ورق آکرولیک ساخته می‌شود که آنتی باکتریال و ضد خش است.

شاسی جکوزی

شاسی اشاره به اسکلت کلی وان جکوزی دارد و از یک چارچوب فلزی ضد زنگ ساخته می‌شود. جنس شاسی‌ها متفاوت است و میتواند از ورق گالوانیزه یا استیل ساخته شود.

پمپ

پمپ یا موتور جکوزی اصلی‌ترین وظیفه را برعهده دارد و وظیفه آن چرخش با فشار آب است. قدرت جکوزی تحت تاثیر قدرت پمپ و موتور آن هست و این توان در مدل‌های مختلف متفاوت است. به منظور افزایش بازده پمپ‌ها شدت جریان عبوری جت‌ها در حداکثر قرار میگیرد. برای جلوگیری از صدا و لرزش پمپ در جکوزی از لرزه‌گیر استفاده می‌شود.

جت

پمپ و جت در تعامل کامل با هم هستند. جت‌ها آب را با فشار و موج مانند به جکوزی وارد می‌کنند و موجب ماساژ بدن می‌شوند. جت‌ها در دیواره‌های جکوزی جای گرفته‌اند. در کنار جت دیواره‌ها، جت کف یا بلوئر نیز وجود دارد که جهت هوادهی در کف است و با فشار آب پشت بدن را ماساژ می‌دهد.

ماساژور

قطعه دیگری در جکوزی قرار داده شده که به نام ماساژور کناری و ماساژور کف شناخته می‌شود. ماساژورها با ترکیب فشار آب و هوا بدن را ماساژ می‌دهند. ماساژور کف در برخی از مدل‌ها وجود دارد.

زیر سری

هنگام استفاده از جکوزی معمولا فرد در حالت درازکش قرار گرفته است و نمیتوان سر را روی سرامیک قرار داد. از اینرو طراحان قسمتی را به عنوان زیرسری طراحی کرده‌اند که محلی نرم و بالشتک مانند است و برای قرارگیری سر کاملا مناسب و راحت است.

دستگیره

برای ورود و خروج از جکوزی نیاز به دستگیره نیز هست تا با امینت و اطمینان خاطر با کمک گرفتن از دستگیره از جکوزی خارج شود. دستگیره‌ها معمولا فلزی با رویه پلاستیک یا چرم هستند.

چراغ هالوژن

نور و نورهای رنگی میتواند در ایجاد احساس‌های مختلف و حال و هوای مختلف کمک کند. چراغ هالوژن در جکوزی با دانش خواص رنگ‌ها فضایی رویایی‌تر را ایجاد میکند تا آرامش بیشتری را تجربه کنید.

حفاظ جان

ایمنی در هر وسیله‌ای اهمیت بسیار بالایی دارد و لازم است هنگام خرید به این موضوع توجه کرد که وسیله خریداری شده کاملا ایمن باشد. در جکوزی سیستمی به نام سیستم حفاظ جان وجود دارد که البته شامل تمامی مدل‌ها نمی‌شود. سیستم حفاظ جان ضعیف‌ترین جریان برق و اختلال برقی در جکوزی را تشخیص داده و بلافاصله برق را قطع می‌کند تا آسیبی به فرد وارد نشود.

زیرآب تخلیه

بر تخلیه آب داخل جکوزی نیاز به یک خروجی آب نیز می‌باشد. خروجی جکوزی با نام زیرآب تخلیه شناخته می‌شود و یک دریچه پیچی – پدالی یا اتومات است که مانع ورود و خروج آب می‌شود. در زیرآب پیچی یا همان پدالی، با چرخش دریچه باز یا بسته می‌شود. در زیرآب اتومات یک ساشی کنار زیرسری وجود دارد که به راحتی دریچه را باز و بسته می‌کند.

حسگر سطح آب

در جکوزی باید میزان مشخصی آب وجود داشته باشد تا بتواند کار کند و به پمپ و جت‌ها فشار وارد نشود. در جکوزی سک سنسور سنجش سطح آب قرار گرفته که در صورتی که آب به حد لازم نرسد، جکوزی روشن نمی‌شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)