ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید توالت فرنگی‌ دیواری با ید به آن توجه کرد، ابعاد آن است؛ ما در مقاله ابعاد توالت فرنگی، به بررسی اندازه های استاندارد توالت فرنگی پرداخته ایم؛ در این مطلب، به طور اختصاصی در مورد ابعاد توالت فرنگی وال هنگ صحبت می کنیم. در ادامه با عمرانیاز همراه باشید.

چرا دانستن ابعاد توالت فرنگی وال هنگ اهمیت دارد؟

هنگام خرید توالت فرنگی خصوصا مدل وال هنگ، باید در مورد ابعاد آن اطلاعاتی داشته باشیم. توالت وال هنگ به داخل دیوار متصل می‌شود و برای نصب آن لازم است یک ساختار چهارچوب مانند در داخل دیوار نصب شود. این چهارچوب امکان نصب وال هنگ را می‌دهد و مخزن توالت فرنگی نیز در داخل آن قرار می‌گیرد.

همچنین خروجی فاضلاب توالت فرنگی دیواری نیز در داخل دیوار است. به طور کلی از آنجایی که بخشی از این مدل توالت فرنگی در داخل دیوار قرار گرفته، ابعاد وال‌هنگ از مدل‌های یک تکه کمتر است و بخش کمی از توالت که شامل کاسه می‌شود، فضای سرویس بهداشتی را اشغال می‌کند.

حال اگر از اندازه آن اطلاع نداشته باشیم ممکن است با ساختار روی دیواری همخوانی نداشته باشد و یا فضای کافی برای نصب آن را در اختیار نداشته باشیم.

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

بررسی ابعاد استراکچر والهنگ

همانطور که گفته شد، یک چهارچوب یا استراکچر در داخل دیوار قرار می‌گیرد تا توالت فرنگی دیواری به آن متصل شود؛ بنابراین لازم است در داخل دیوار فضای کافی برای نصب چهارچوب قرار داشته باشد.

حداقل ضخامت دیوار برای نصب استراکچر ۱۵ سانتی‌متر و ضخامت ایده‌آل ۲۵ سانتی‌متر است. به این منظور ابتدا استراکچر در محدوده مشخص شده قرار گرفته سپس یک دیوار جلوی آن شکل می‌گیرد تا کاسه روی دیوار قرار گیرد. مهم ترین و بیش ترین بخش توالت دیواری یا وال هنگ در داخل دیوار قرار می‌گیرد و به همین دلیل مناسب بودن دیوار برای نصب اهمیت زیادی دارد.

اندازه استراکچر وال هنگ:

عمق چهارچوب حدود ۱۰ سانتی‌متر، عرض آن ۵۰ و طول آن بین ۹۸ تا ۱۱۳ سانتی‌متر است.

ابعاد توالت فرنگی دیواری

نگاهی به ابعاد توالت فرنگی دیواری

توالت‌های وال هنگ نیز مانند مدل‌های دیگر دارای ابعاد مختلفی هستند.

ابعاد توالت فرنگی دیواری عبارت است از:

۳۵ در ۵۴ سانتی‌متر با آکس ۱۸ است.

مخزن توالت فرنگی وال هنگ در داخل دیوار قرار گرفته و ضخامتی بین ۸ تا ۱۲ سانتی‌متر دارد. بنابراین هماهنگی بین ضخامت مخزن قطر دیوار و ابعاد وال هنگ بسیار مهم است.

طول و عرض وال هنگ هم اهمیت زیادی دارد و هنگام خرید باید به آن توجه شود. طول و عرض که می‌توان آن را ابعاد والهنگ نیز نامید که بسته به سایز توالت و نوع طراحی آن متفاوت است. همچنین نوع سیستم تخلیه می‌تواند بر این اندازه تاثیرگذار باشد.

طول و عرض وال هنگ:

طول وال هنگ که همان طول نشیمن نیز می‌شود بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر و عرض آن بین ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر است.

ابعاد وال هنگ

ارتفاع وال هنگ

ارتفاع وال هنگ:

در بحث ابعاد توالت فرنگی وال هنگ به بحث ارتفاع نپرداخته ایم، زیرا این توالت بر روی دیوار قرار می‌گیرد و می‌توان ارتفاع نصب را تا حدی تغییر داد؛ اما ارتفاع استاندارد ۴۰ سانتی‌متر از کف سرویس بهداشتی تا نشیمن است. این میزان می‌تواند برای افرادی که دچار محدودیت‌های حرکتی هستند و سالمندان تا ۵۵ سانتی‌متر افزایش یابد. همچنین می‌توان ارتفاع نظم را برای کودکان کاهش داد.

بنابراین ارتفاع وال هنگ تا حد زیادی بسته به شرایط کاربر تعیین می‌شود.

ابعاد وال هنگ چقدر است؟

ابعاد کاسه وال هنگ تحت تاثیر چه عواملی است؟

ابعاد وال هنگ به دو عامل بستگی دارد:

  • اولین عامل نوع طراحی است.
  • دومین عامل نوع سیستم تخلیه است.

شکل و ابعاد کاسه وال هنگ باید به شکلی باشد که مسیر سیفون در آن جای گیرد و سیفون بتواند به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام دهد.

فاصله وال هنگ از دیوار

در هنگام انتخاب وال هنگ، توجه به ابعاد وال هنگ تنها عامل انتخاب اصولی نیست بلکه ابعاد باید متناسب با فضا انتخاب شود. بنابراین حتما متناسب با متراژ و فضای سرویس بهداشتی خود وال هنگ را انتخاب کنید.

فاصله وال هنگ از دیوار:

بهترین و ایده آل‌ترین فضای آزاد در اطراف وال هنگ ۶۰ سانتی‌متر است؛ در این صورت فرد با هر جثه‌ای می‌تواند به راحتی روی والهنگ بنشیند. البته برای تایین این اندازه باید فاصله از دیوار متناسب با متراژ سرویس بهداشتی برآورد شود.

اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است و می‌خواهید توالت فرنگی دیواری را انتخاب کنید بهتر است در زمان انتخاب ابعاد وال هنگ را بررسی کرده و مدل‌هایی با سایز کوچک را انتخاب نمایید. همچنین فاصله از دیوار می‌توانید تا ۳۵ سانتی‌متر کاهش دهید.

اندازه آکس وال هنگ

ابعاد وال هنگ را در بالا بیان کردیم و حال به اندازه آکس (مقاله آکس توالت فرنگی چیست؟ را مطالعه کنید!) آن می‌پردازیم. اندازه آکس خروجی تا حد زیادی بسته به مدل توالت و ارتفاع نصب تعیین می‌شود و لازم است لوله کشی و چهارچوب بندی‌ها در زمان نصب انجام شود.

قطر لوله فاضلاب بین ۹ تا ۱۱ سانتی‌متر می‌باشد و در ارتفاع تا ۲۲ سانتی‌متری از سطح زمین نصب می‌شود.

مرسوم‌ترین و رایج‌ترین آکس برای وال هنگ آکس ۱۸ است و بیشتر مدل‌های وال هنگ با این آکس تولید می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر مقالات زیر را مطالعه کنید:

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)