ابعاد توالت فرنگی

ابعاد توالت فرنگی

اندازه و ابعاد توالت فرنگی از جمله مواردی که در هنگام خرید توالت فرنگی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اهمیت بسیار زیادی دارد. توالت فرنگی بخشی از فضای سرویس بهداشتی شما را اشغال می‌کند و باید اندازه توالت فرنگی به شکلی باشد که هم از توالت و هم از دیگر بخش‌های سرویس بهداشتی بتوان به راحتی استفاده کرد.

در کنار سایز توالت فرنگی مورد دیگری که باید به آن توجه شود اندازه آکس (مقاله آکس توالت فرنگی چیست؟ را مطالعه کنید!) می‌باشد. به طور معمول فضاهای کوچک نیاز به توالت فرنگی با اندازه آکس کمتر دارند و سرویس بهداشتی های که ابعاد بزرگتر دارند آکس بزرگتری برای آنها در نظر گرفته شده است. در ادامه با عمرانیاز همراه باشید.

ابعاد توالت فرنگی

ابعاد و اندازه استاندارد توالت فرنگی

امروزه تنوع توالت فرنگی‌ها بسیار بالاست و انواع یک تکه، دو تکه و وال هنگ را می‌توان دید. در هر یک از مدل‌ها ابعاد توالت فرنگی نیز متفاوت است و تنوع زیادی را شامل می‌شود. تنها یک اندازه مشخص را نمی‌توان به عنوان اندازه استاندارد بیان کرد بلکه دامنه ابعاد استاندارد توالت فرنگی نیز گسترده است.

اندازه توالت فرنگی شاخص بسیار مهمی در زمان انتخاب می‌باشد و باید متناسب با فضای سرویس بهداشتی اندازه آن انتخاب شود.

شما در زمان خرید و انتخاب توالت فرنگی باید ۴ شاخص را مورد بررسی قرار دهید:

  • اندازه آکس
  • ارتفاع نشیمن
  • طول توالت فرنگی
  • عرض توالت فرنگی

ابعاد توالت فرنگی یه تکه:

ابعاد توالت فرنگی یک تکه بسته به مدل و سایز آن متفاوت است و در دامنه ابعاد استاندارد قرار می‌گیرد. دامنه طول آن بین ۵۳ تا ۷۸ سانتی‌متر، عرض آن کمتر از ۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع از سطح زمین بین ۳۵ تا ۴۱ سانتی‌متر است.

راهنما: توالت فرنگی یک تکه به توالت‌هایی گفته می‌شود که در فرایند قالب‌گیری به هم چسبیده تولید شده‌اند و مخزن به کاسه چسبیده است.

ابعاد توالت فرنگی دوتکه:

ابعاد توالت فرنگی دوتکه به طور کلی از مدل‌های ۱ تکه بیشتر است و این امر به دلیل دو بخشی بودن آن می‌باشد. البته مدل‌های دو تکه در ایران به دلیل عدم محبوبیت بسیار محدود است.

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ:

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ عموماً ۳۵ در ۵۴ سانتی متر است و ارتفاع آن قابل تنظیم می‌باشد. توالت فرنگی‌های وال هنگ به طور کلی ابعاد کوچکتر و ظاهر ظریف‌تری دارند.

طول و عرض توالت فرنگی

ابعاد توالت فرنگی کوچک چقدر است؟

امروزه با توجه به محدود شدن فضای خانه و سرویس بهداشتی بسیاری از افراد به دنبال حداقل ابعاد توالت فرنگی هستند. خوشبختانه طراحان چینی بهداشتی با توجه به این موضوع مدل‌های با سایزهای کوچکتر را نیز طراحی کردند تا همه افراد بتوانند از توالت فرنگی مناسب فضای خود استفاده کنند.

همونطور که گفته شد ارتباطی بین اندازه آکس و سایز توالت فرنگی وجود دارد و معمولاً توالت فرنگی‌هایی که ساز کمی دارند اندازه آکس آنها نیز کم است.

کوچک‌ترین سایز آکس توالت فرنگی ۱۲ سانتی‌متر می‌باشد. این سایز بسیار محدود است و به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعد از آن آکس ۱۴ سانتی‌متر قرار دارد که متداول‌تر است آکس ۱۲ می‌باشد؛ ابعاد توالت فرنگی با آکس ۱۴ نیز دسته توالت فرنگی‌های کوچک قرار می‌گیرند.

از جمله مدل‌های این گروه می‌توان به دو مدل زیر اشاره کرد:

توالت فرنگی مروارید مدل دیاموند که ابعاد توالت فرنگی دیاموند ۶۵.۵×۳۴۰۵×۷۰.۴ سانتی متر است.

قیمت و خرید توالت فرنگی مروارید مدل دیاموند

توالت فرنگی نوین سرا مدل لوکا نیز از جمله مدل‌های کوچک است که دارای حداقل ابعاد توالت فرنگی است.

قیمت و خرید توالت فرنگی نوین سرام مدل لوکا

آکس ۱۸ نیز در گروه توالت فرنگی با سایز کم قرار می‌گیرد. از جمله مدل‌های این سایز می‌توان به مدل ارکید پارس سرام و مدل یونیک گلسار اشاره کرد. هرچند اندازه آکس با اندازه توالت فرنگی در ارتباط است اما لازم به ذکر است که برای خرید یک توالت فرنگی کوچک باید ابعاد توالت فرنگی را هم در نظر بگیرید و تنها به اندازه آکس توجه نکنید.

سایز توالت فرنگی

ابعاد توالت فرنگی بزرگ

در کنار مدل‌های سایز کوچک توالت فرنگی، مدل‌هایی با سایز بزرگ نیز تولید می‌شود که همچنان در محدوده استاندارد قرار دارند.

طول توالت فرنگی سایز بزرگ بین ۷۰ تا ۷۸ سانتی‌متر است.

عرض آن در حدود ۵۰ سانتی‌متر است.

در بین توالت فرنگی‌های یک تکه و دو تکه بزرگترین سایز توالت فرنگی‌ها را می‌توان دید. البته در ایران مدل دو تکه مرسوم نیست بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از مدل‌های یک تکه استفاده کنند. توالت فرنگی‌های سایز بزرگ اندازه آکس بیشتری هم دارند که بیشتر اندازه آکس ۲۹ و ۳۰ سانتی‌متر است و مرسوم‌ترین سایز مورد استفاده ۲۲ و ۲۳ سانتی‌متر می‌باشد.

حداقل فضا برای توالت فرنگی    

حداقل فضا برای نصب توالت فرنگی چقدر است؟

فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است و قصد دارید توالت فرنگی نصب کنید و می‌خواهید بدانید حداقل فضا برای توالت فرنگی چقدر است؟ بهتر است موارد زیر را هم در کنار اندازه توالت فرنگی در نظر بگیرید.

در ابتدا از توالت فرنگی‌های با ابعاد کوچک استفاده کنید. بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی کوچک خرید توالت فرنگی‌ دیواری یا وال هنگ می‌باشد. از آنجایی که این مدل توالت فرنگی به دیوار متصل می‌شود فضای پایینی آن آزاد است و بخش کمتری از فضا را اشغال می‌کند. همچنین بخش مخزن این مدل است توالت فرنگی در داخل دیوار قرار می‌گیرد و ابعاد توالت فرنگی وال هنگ بین ۳۳ تا ۴۸ سانتی‌متر است که نسبت به مدل‌های یک تکه کمتر می‌باشد.

البته باید به این موضوع توجه کنید که دیوار پشتی باید قابلیت نصب این مدل توالت را داشته باشد.

نکته دیگری که می‌تواند به آن توجه کنید نوع دکوراسیون فضای سرویس بهداشتی است؛ اگر بتوانید توالت فرنگی را در سه کنج دیوار قرار دهید کمترین جا را اشغال می‌کند.

حداقل فضا برای توالت فرنگی، بسته به سایز آن دارد؛ اما از آنجایی که توالت فرنگی را نمی‌توان چسبیده به دیوار قرار داد لازم است فاصله ۴۰ سانتی‌متری از مرکز توالت فرنگی به طرفین را در نظر گرفت. در صورت نبود فضا این فاصله را می‌توان تا ۳۵ سانتی‌متر نیز کاهش داد.

اگر فضای کافی برای نصب توالت فرنگی را ندارید و می‌خواهید توالت فرنگی هم داشته باشید می‌توانید از توالت فرنگی تاشو دیواری که روی توالت ایرانی قرار می‌گیرد استفاده کنید. به این صورت شما می‌توانید توالت فرنگی و توالت ایرانی را در یک فضا نصب کنید

موارد مهم هنگام انتخاب سایز توالت فرنگی

همانطور که گفته شد در زمان انتخاب حتماً باید ابعاد توالت فرنگی را در نظر بگیرید. برای این منظور یک پلان ساده از فضای سرویس بهداشتی خود تهیه کنید و اندازه هر طرف را به طور دقیق مشخص کرده و فضای لازم برای نصب توالت را هم در نظر بگیرید. توالت فرنگی باید از هر طرف آزاد باشد تا هنگام نشستن افراد با مشکل مواجه نشوند. بعد از بررسی تمامی موارد و کمک گرفتن از فروشندگان سایز مناسب را انتخاب کنید. شما می‌توانید در سایت عمرانیاز، انواع توالت فرنگی‌ها با سایزهای مختلف را مشاهده کنید و با تماس با کارشناسان فروش سوالات خود را بپرسید.

برای اطلاعات بیشتر مقالات زیر را مطالعه کنید:

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)