معرفی و مزایای توالت فرنگی طبی

معرفی و مزایای توالت فرنگی طبی

امروزه افزایش کیفیت زندگی یکی از اهداف اصلی زندگی بشر است و از همین رو در تمامی بخش‌های زندگی تلاش می‌شود تا وسایلی مناسب با شرایط تمامی افراد طراحی شود. توالت فرنگی نیز یکی از اجزای اصلی زندگی است و انواع مختلفی از آن تولید می‌شود و یکی از آن توالت فرنگی طبی است؛ اما اکنون که با نام توالت فرنگی طبی آشنا هستید، می‌دانید هدف از تولید توالت فرنگی طبی چیست؟ در این مطلب می‌خواهیم شما را بیشتر با این مدل از توالت فرنگی آشنا کنیم تا در زمان خرید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. با عمرانیاز همراه باشید.

توالت فرنگی طبی چیست؟

اگر میخواهید بدانید توالت فرنگی طبی چیست و چگونه کار می‌کند بهتر است ابتدا نگاهی به شکل آن بیندازید:

توالت فرنگی طبی چیست

همانطور که می‌بینید، در طراحی توالت فرنگی طبی یک شیب و گودی در نظر گرفته شده است. این انحنا کاملاً مطابق با ارگونومی بدن انسان است و این شیب و گودی باعث می‌شود تا افراد راحت‌تر بتوانند از توالت استفاده کنند. همچنین به دلیل انحنای محل نشیمن زانو بالاتر از لگن قرار میگیرد و روده تخلیه بهتری دارد و احتمال بروز مشکلات گوارشی و هموروئید کاهش می‌یابد.  

نگاهی به طراحی توالت فرنگی طبی

به طور کلی می‌توان گفت طراحی توالت فرنگی طبی برای راحتی بیشتر در زمان استفاده صورت گرفته است تا افرادی که دارای مشکلات جسمی هستند هم بتوانند به راحتی از توالت فرنگی استفاده کنند. البته تمامی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند و مختص به گروه خاصی نیست.

به طور کلی خرید توالت فرنگی به دلیل راحتی آن است اما در این بین افرادی که دارای ناتوانایی‌های جسمی، مشکلات ارتوپدی و شرایط خاص هستند، باز هم نمی‌توانند به راحتی از توالت فرنگی استفاده کنند و هنگام استفاده در چالشی بزرگ گرفتار می‌شود؛ به همین دلیل طراحان تصمیم گرفتند برای بهبود کیفیت زندگی و راحتی استفاده این گروه از افراد، شکل خاصی از توالت فرنگی را تولید کنند.

استفاده از این مدل توالت فرنگی مزایی بسیاری دارد و همه افراد می‌توانند از راحتی استفاده از آن لذت ببرند.

اندازه بدنه توالت فرنگی طبی از مدل‌های دیگر بزرگتر می‌باشد؛ به عبارت دیگر، اندازه بدنه توالت فرنگی طبی کشیده‌تر از دیگر مدل‌ها است و از این رو برای نصب آن حتما باید فضای کافی را در نظر بگیرید. امکان نصب این مدل در سرویس‌های بهداشتی کوچک وجود ندارد و در صورت نصب، فضای زیادی از سرویس را اشغال می‌کند.

ابعاد توالت فرنگی طبی برابر ۶۲۴ × ۳۳۸ × ۷۷۰ میلی متر می‌باشد.

مزایای توالت فرنگی طبی

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی که در طراحی این مدل توالت فرنگی به آن توجه شده اندازه آکس است. بیشتر مدل توالت فرنگی‌های طبی دارای آکس ۲۳ سانتی متر هستند که از مدل‌های معمولی بیشتر است و احتمال گرفتگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. همچنین توالت فرنگی‌های طبی دارای سیستم خود شور هستند تا افراد با شرایط خاص بتوانند به راحتی طهارت بگیرند.

مزیت‌های استفاده از توالت فرنگی طبی

حال که می‌دانید توالت فرنگی طبی چیست و با طراحی آن آشنا شدید، بهتر است نگاهی به مزیت‌های آن نیز بیندازیم.

مزایای توالت فرنگی طبی عبارتند از:

  • افزایش راحتی در زمان استفاده
  • سیستم خود شور
  • کاهش مشکلات احتمالی مانند گرفتگی

در ادامه هر مورد را توضیح خواهیم داد.

افزایش راحتی در زمان استفاده

یکی از مهمترین مزیت‌ توالت فرنگی طبی افزایش راحتی در زمان استفاده است. گودی ایجاد شده در طراحی این مدل باعث کاهش فشار بر روی زانو، کمر، ستون فقرات و روده می‌شود و افرادی که در این نواحی دچار مشکل هستند، راحت‌تر می‌توانند از آن استفاده کنند.

افراد سالم نیز در زمان استفاده راحتی بیشتر را احساس می‌کنند. همچنین نوع طراحی به افرادی که دارای شرایط خاص هستند احساس راحتی و امنیت بیشتری را در زمان استفاده از سرویس بهداشتی می‌دهد. افراد می‌توانند بدون کمک گرفتن از دیگران از سرویس بهداشتی استفاده کنند.

سیستم خود شور

از آنجایی که توالت فرنگی طبی بیشتر از همه برای افراد سالمند و دارای شرایط خاص طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، در طراحی آن از سیستم بیده یا خودشور نیز استفاده شده است. با استفاده از سیستم بیده افراد می توانند به راحتی با باز کردن و تنظیم کردن جریان بیده که در کنار توالت جای دارد، طهارت بگیرند.

کاهش مشکلات احتمالی مانند گرفتگی

در طراحی توالت فرنگی طبی، خروجی و آکس در ماکسیموم حالت خود قرار گرفتند. به همین دلیل احتمال گرفتگی توالت فرنگی طبی بسیار کم است.

تفاوت اصلی توالت فرنگی ساده و توالت فرنگی طبی چیست؟

اصلی‌ترین تفاوتی که می‌توان بین توالت فرنگ ساده و طبی مشاهده کرد، تفاوت در شکل سنگ توالت است. در طراحی این مدل تلاش شده تا ایرادهای توالت فرنگی ساده برطرف شود و همچنین مزیت‌های استفاده از توالت ایرانی هم به آن اضافه شود. به همین دلیل برخی این مدل از توالت فرنگی را تلفیقی از توالت ایرانی و فرنگی می‌دانند. طراحی با توجه به ساختار ارگونومیک بدن باعث ایجاد راحتی بیشتر در زمان استفاده و افزایش کیفیت استفاده از سرویس بهداشتی شده است.

معرفی برند تولید کننده توالت فرنگی طبی

حال که بیشتر با توالت فرنگی طبی آشنا شدید و ممکن است قصد خرید آن را کرده‌ باشید، بهتر است نگاهی به یکی از برندهای تولید کننده این محصول بیندازیم.

یکی از مدل‌های برتر توالت فرنگی طبی ایرانی مدل سیلویا است که توسط مجموعه مروارید تولید می‌شود. البته برندهای خارجی نیز محصولاتی مشابه را تولید می‌کنند و می‌توانید آنها را در بازارهای چینی بهداشتی مشاهده کنید.

خرید توالت فرنگی مروارید مدل طبی سیلویا

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم به زبان ساده توضیح دهیم که توالت فرنگی طبی چیست؟ و همچنین مزایای آن را ذکر کردیم؛ لازم به ذکر است که توالت فرنگ طبی دارای طراحی و مهندسی متفاوتی نسبت به مدل‌های ساده است؛ این تفاوت منجر به تفاوت قیمتی نیز می‌شود. توالت فرنگی طبی به طور کلی دارای قیمت بیشتری نسبت به مدل ساده دارد. امیدواریم این مقاله شما را برای خرید توالت فرنگی طبی راهنمایی کرده باشد.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)