تاریخچه صنعت چینی بهداشتی و بهترین‌های این صنعت

تاریخچه صنعت چینی بهداشتی و بهترین‌های این صنعت

زندگی انسان از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری داشته و رفاه و آسایش زندگی روز به روز بیشتر شده و اختراعات بشر هم در این زمینه کمک های فراوانی کرده است. ما هر روز به طور پیوسته از آنچه امروزه در دسترسمان هست استفاده میکنیم بدون اینکه بدانیم از کجا آمده و چی کسانی در این مسیر تلاش کرده‌اند. یکی از تغییرات اساسی زندگی، یکجا نشینی و ساخت خانه هست و یکی از پرکاربردترین قسمت‌های خانه، سرویس بهداشتی است که از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری از نظر راحتی استفاده و رعایت بیشتر بهداشت داشته است.

بسیاری از افراد برای طراحی و ساخت توالت‌های امروزی تلاش کرده‌اند، ساخت فاضلاب، ساخت سیفون، طراحی لولهS شکل به منظور جلوگیری از برگشت بو و ساخت چینی بهداشتی که قابلیت شستشو را داراست. یکی از ویژگی‌های مهم چینی بهداشتی لعاب ضخیم آن هست که به موجب همین لعاب ضخیم میتوان آن رابه راحتی مورد شستشو قرار داد و همین امر باعث رعایت اصول بهداشتی میشود. اما چه کسی به فکر تولید چنین محصولی افتاد؟‌ آیا تا کنون فکر کردید که چطور سرویس بهداشتی یا چینی بهداشتی وارد زندگی ما شده و چگونه شکل گرفته؟ از چه زمانی صنعت چینی بهداشتی شکل گرفت و پیشتازان این صنعت چه کسانی بودند و هستند؟

تاریخچه چینی بهداشتی

در قرن هشتم در کشور چین شاهد ساخت ظروف چینی بودیم و رفته رفته با سفرهای دریایی تجارت این محصول آغاز شد و وارد خاورمیانه شد. به دلیل نوآوری حاصله قیمت چینی بسیار بالا بود و پادشاهان و خانواده های اشرافی میتوانستند آن را تهیه کنند. این ظروف از ترکیب چند نوع خاک و پخت آنها در کوره حاصل می‌شود. سپس لعابی روی آنها قرار میگرفت و دوباره وارد کوره میشد تا محصول نهایی آماده شود. به این صورت ساخت محصولات چینی در سراسر دنیا شکل گرفت.

در همین حین گروه دیگری از افراد در حال طراحی روی ساخت توالت‌های امروزی بودند، اولین توالت فرنگی مدرنی که ما امروزه با آن آشنا هستیم، توسط فردی به نام سر جان هرینگتون در سال ۱۵۹۶ طراحی شد. جالب است بدونید که به خاطر طراحی این توالت سر جان از محاکمه دادگاه، به دلیل ارتباط با ملکه، تبرئه شد. سالها بعد فردی اسکاتلندی با طراحی لوله خمیده S شکل، مشکلات طراحی سرجان را رفع کرد و در سال ۱۷۷۸ ساختار سیفون طراحی و ساخته شد. در سال ۱۸۷۰ نیز فردی به نام توماس توفورد با دانشی از ساخت ظروف چینی و سرامیکی موفق به ساخت کاسه سرامیکی توالت شد. به این شکل توالت‌های فرنگی مدرن امروزی ساخته شدند و به مرور زمان امکانات آنها بیشتر از قبل شد.

بعد از اختراع نحوه ساخت چینی، علاوه بر توالت فرنگی، محصولات دیگری نیز با چینی بهداشتی تولید شده که از جمله آنها می‌توان به روشویی‌ها اشاره کرد.

برترین برند چینی بهداشتی دنیا در ایران

شرکت‌های مختلفی با برندهای متفاوتی اقدام به تولید چینی بهداشتی کرده اند و در این بین برخی از آنها شناخته شده تر و محبوب تر هستند. از برندهای چینی بهداشتی برتر دنیا و محبوب در ایران میتوان به برند بوچی، گبریت و دوراویت اشاره کرد.

چینی بهداشتی بوچی BOCCHI

بوچی یک برند ایتالیایی است که حدود ۷۰ سال پیش فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات چینی بهداشتی آغاز کرده و امروزه در گروه نامداران این صنعت قرار دارد. همان طور که گفتیم بوچی یکی از پیشتازان صنعت چینی بهداشتی است و امروزه علاوه بر ایتالیا در ترکیه نیز شروع به کار کرده و محصولات مختلفی را در ترکیه با نام خود تولید میکند و توانسته بازار بسیاری از کشورها را از آن خود کند. Bocchi در طراحی محصولات خود حساسیت بالایی داشته و طرح‌های آن مدرن، کلاسیک و زیبا و چشم نواز هستند. در چینی بهداشتی بوچی علاوه بر زیبایی شاهد کیفیت بالای محصولات آن نیز هستیم. در ایران توالت فرنگی وال هنگ بوچی به دلیل طراحی زیبا و مدرن و کیفیت بالا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. شما میتوانید مدل‌های مختلف توالت فرنگی وال هنگ بوچی و قیمت آنها را در اینجا مشاهده نمایید.

چینی بهداشتی گبریت GEBERIT

چینی بهداشتی گبریت یکی از شناخته شده ترین برندهای تولید محصولات سرویس بهداشتی در اروپاست. گبریت به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای اقدام به تولید سیستم‌های سیفون،سیستم فلاش تانک،کلیدهای تخلیه، بیده، دوش و روشویی میکند و طی مدت زمان فعالیت خود توانسته بازار اروپا را از آن خود کند. چینی بهداشتی گبریت علاوه بر تولید محصولاتی با کیفیت و با طراحی فوق العاده، قدمی فراتر برداشته و به مسئله کمبود آب نیز توجه کرده است. این کمپانی تلاش کرده تا با استفاده از فناوری محصولاتی تولید کند تا در مصرف آب به حد قابل توجهی صرفه جویی کنند.

چینی بهداشتی دوراویت DURAVIT

دوراویت نیز یکی دیگر از برندهای شناخته شده و مطرح اروپاست. این مجموعه در هانبورگ آلمان فعالیت خودش را آغاز کرده و با همکاری طراحان برجسته و شناخته شده‌ای مانند فرانک هوستر و ماتئو تون توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. چینی بهداشتی دوراویت محصولات متعددی را تولید میکند و میتوان به روشویی، توالت فرنگی یک تکه و دو تکه، توالت های وال هنگ، وان و جکوزی اشاره کرد. چینی بهداشتی دوراویت علاوه بر حضور طراحان معروف، به دلیل کیفیت بالا و مرغوبیت لعاب کاری محصولاتش نیز مورد توجه همگان قرار گرفته و خود را در بین بهترین‌های این صنعت جای داده است. لعابکاری دو پوششه و آنتی باکتریال دوراویت مانع از ایجاد رسوب و لکه بر روی سطح میشود و همین امر زیبایی و محبوبیت محصول را بیشتر میکند. در اینجا میتوانید توالت فرنگی های دوراویت را مشاهده نمایید.

 

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)