نحوه تمیز کردن پرلاتور شیرآلات

نحوه تمیز کردن پرلاتور شیرآلات

پرلاتور یک قطعه صفحه‌ای مانند کوچک هست که در دهانه شیرآلات قرار میگیرد و جریان آب به واسطه آن با هوا مخلوط شده و جریانی آرام و لطیف را ایجاد میکند. به پرلاتور شیرالات، سرشیر کاهنده مصرف آب نیز گفته می‌شود، زیرا به واسطه ترکیب شدن آب و هوا میزان مصرف آب کم شده، اما جریان خروجی دارای فشاری مناسب و شدیدی لطیف و ابریشمی مانند است. پرلاتورها انواع مختلفی دارند و هرکدام کارکرد مخصوص به خود را دارند. برخی از مدل‌های پرلاتور رسوب گیر هستند و املاح و رسوب آب را به خود میگیرند. برای آشنایی با انواع مدل‌های پرلاتور می‌توانید در اینجا کلیک کنید و نگاهی به انواع مدل‌های پرلاتور بیندازید.

هنگام تمیز کردن شیرآلات لازم است پرلاتور شیرالات را نیز تمیز کرد. به مرور زمان رسوب و املاح آب در داخل شیارهای پرلاتور قرار میگرد و با تمیز کردن آن میتوان کیفیت جریان آب را بهبود بخشید. اما چگونه میتوان پرلاتور شیرالات را تمیز کرد؟

 تمیز کردن پرلاتور

اگر جریان آب خروجی از دهانه شیرآلات منزل یا محل کارتان تغییر کرده، ممکن است به دلیل گرفتگی پرلاتور آن باشد. با تمیز کردن پرلاتور شیرآلات جریان آبی با کیفیت بالاتر و مشابه روز اول را تجربه کنید. برای تمیز کردن پرلاتور مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا مهره پرلاتور را باز کنید. برای باز کردن آن، با کمک یک آچار و یا با فشار دست مهره را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  2. بعد از باز کردن مهره، شیر آب را چند ثانیه باز کنید تا رسوبات داخل شیر خارج شود.
  3. بسته به میزان رسوب پرلاتور میتوانید برای تمیز کردن آن روش‌های مختلفی را امتحان کنید. اگر میزان رسوب کم است با کمک یک مسواک و آب آن را تمیز کنید. اگر میزان رسوب بیشتر است از محلول رقیق آب و سرکه کمک بگیرید. مهره و پرلاتور را داخل محلول آب و سرکه قرار دهید تا چند دقیقه بماند. سپس با کمک مسواک آن را به خوبی تمیز کنید.
  4. بعد از تمیز شدن پرلاتور شیرآلات، آن را داخل مهره قرار دهید.
  5. مهره را بر روی شیر ببندید. برای بستن مهره را در خلاف جهت عقربه ساعت بچرخانید و با آچار محکم کنید.
  6. جریان آب منظم و یکنواخت را نظاره کنید.

فیلم زیر نحوه صحیح تمیز کردن پرلاتور را نشان میدهد.

https://cdnfa.ir/omraniaz/ce38/uploads/new/perlator/p6.mp4

توجه داشته باشید یکی از مدل‌های پرلاتور، پرلاتور سکه‌ای نام دارد و این مدل دارای یک شیار میباشد. برای باز کردن پرلاتور سکه‌ای کافی است یک سکه را در شیار وسط آن قرار دهید و بچرخانید تا باز شود. 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)