نحوه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

نحوه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

استفاده از سرویس بهداشتی توالت فرنگی امروزه بسیار مرسوم شده و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از توالت فرنگی به جای توالت ایرانی استفاده کنند؛ از این رو نیاز است تا در خانه‌هایی که توالت فرنگی در نظر گرفته نشده اقدام به تبدیل توالت ایرانی به فرنگی کرد. همچنین افراد سالمند، کسانی که مشکلات پا و کمر دارند نیز نمی‌توانند از توالت ایرانی استفاده کنند و لازم است سرویس بهداشتی آنها به فرنگی تغییر کند. با عمرانیاز همراه باشید.

انواع روش‌های تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

راه‌های مختلفی برای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی وجود دارد؛ ازجمله:

  • تبدیل توالت ایرانی به فرنگی با بازسازی
  • نصب توالت فرنگی کنار توالت‌های ایرانی
  • استفاده از توالت فرنگی آماده
  • توالت فرنگی سیار
  • نصب توالت فرنگی روی توالت ایرانی
  • تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون ایجاد تخریب

و در ادامه همه ی این موارد را توضیح خواهیم داد؛ شما می‌توانید بسته به هزینه مورد نظر، شکل و متراژ فضا، نوع نیاز و شرایط، یکی از آنها را انتخاب کنید.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی با بازسازی

یکی از پرهزینه‌ترین و بهترین روش‌های تعویض توالت ایرانی با فرنگی تخریب و جایگذاری کامل است. در این روش نیاز است تا توالت ایرانی کنده شده، سیستم لوله کشی فاضلاب و سیفون تغییر کرده، توالت فرنگی روی آن نصب شده و کف سازی انجام شود. این روش به دلیل نیاز به بازسازی هزینه بالایی دارد و حدود یک هفته زمان می‌برد. بسته به امر سازه و نوع کار گاها نیاز است که عایق کاری کف هم انجام شود. لازم به ذکر است که بازسازی به طور کامل در داخل واحد انجام شده و واحد همسایگان تخریب نمی‌شود.

نصب توالت فرنگی کنار توالت‌های ایرانی

یکی از روش‌هایی که می‌توان برای داشتن توالت فرنگی استفاده کرد، نصب توالت فرنگی در کنار توالت ایرانی است. در روش هم نیاز به تخریب و بازسازی است اما بعد از اتمام کار شما می‌توانید بسته به نیاز از هر یک از توالت‌ها استفاده کنید. این اقدام برای سرویس بهداشتی مهمان بسیار مناسب است. نکته بسیار مهمی که در این مورد باید به آن توجه شود داشتن فضای کافی برای نصب هر دو توالت است. اگر فضا سرویس بهداشتی شما به قدر کافی بزرگ است می‌توانید این روش را جایگزین تبدیل توالت ایرانی به فرنگی کنید.

جایگیری توالت فرنگی بسته به مدل سرویس بهداشتی متفاوت است و در برخی از مواقع می‌توان یک شیر برای هر دو توالت در نظر گرفت و در برخی از مواقع نیاز به نصب دو شیر توالت می‌باشد.

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون تخریب

استفاده از توالت فرنگی آماده

یکی از ساده‌ترین روش‌های تبدیل توالت‌های ایرانی به فرنگی استفاده از مبدل توالت ایرانی به فرنگی است. امروزه به دلیل نیاز افراد شرکت‌های بسیاری هستند که اقدام به تولید مدل‌های آماده و سیاره توالت فرنگی می‌کنند. این مدل‌ها شامل مدل‌های پلاستیکی، تاشو و غیره می‌شوند برخی از آنها امکان جابجایی دارند و برخی را نمی‌توان جابجا کرد.

مدل‌های توالت فرنگی آماده به صورت صندلی هستند و روی توالت ایرانی قرار می‌گیرند خروجی آنها به سمت خروجی توالت ایرانی قرار می‌گیرد. برخی از مدل‌های دیگر را می‌توان به دیوار پشتی متصل کرد و به صورت تاشو از آنها استفاده کرد.

توالت فرنگی سیار

همچنین امروزه نوعی از توالت فرنگی، با نام توالت فرنگی سیار هم تولید می‌شود که مناسب مسافرت و یا خانه‌های استیجاری است. در این مدل توالت فرنگی به طور کامل روی سطح نصب نمی‌شود و می‌توان آن را جابجا کرد. جنس این توالت‌ها از ABS بوده و تا وزن حدود ۱۱۰ کیلوگرم را تحمل می‌کند.

توالت فرنگی روی توالت ایرانی

نصب توالت فرنگی روی توالت ایرانی

اگر می‌خواهید توالت ایرانی خود را به فرنگی تبدیل کنید اما از صندلی فرنگی استفاده نکنید و همچنین سرویس بهداشتی خود را تخریب نکنید، می‌توانید از روشی متفاوت استفاده کنید. در این روش تبدیل توالت ایرانی به فرنگی، توالت فرنگی روی توالت ایرانی قرار گرفته و با استفاده از چسب آکواریوم به سطح توالت ایرانی متصل می‌شود. با یک لوله کشی ساده خروجی فاضلاب فرنگی به خروجی توالت ایرانی متصل شده و در نهایت فضای اطراف با کاشی یا روش‌های دیگر پوشانده می‌شود.

نصب توالت فرنگی روی توالت ایرانی زیبایی بصری کمی دارد و آشفتگی کار دیده می‌شود. البته شما می‌توانید با کمی خلاقیت این آشفتگی را به فضای زیبا تبدیل کنید.        

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی بدون ایجاد تخریب

اقدام دیگری که در زمان نصب توالت فرنگی روی توالت ایرانی می‌توانید انجام دهید پر کردن توالت ایرانی و ایجاد یک سطح صاف می‌باشد. در این روش لوله فاضلاب توالت ایرانی بلند شده و کل کاسه توالت ایرانی با مصالح پر می‌شود. بعد از آنکه یک سطح صاف ایجاد شد توالت فرنگی روی سطح نصب می‌شود. این احتمال وجود دارد که مقداری کف سرویس بهداشتی در فضای اطراف توالت ایرانی بالا بیاید و از آنجایی که این فضا در زیر توالت فرنگی قرار می‌گیرد مشکل جدی ایجاد نمی‌کند.

بررسی قیمت تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

در زمانی که افراد قصد دارند اقدام به تعویض توالت ایرانی به فرنگی کنند، یکی از موارد بسیار مهمی که لازم است مورد بررسی قرار گیرند هزینه این اقدام می‌باشد. بسته به آنکه از چه روشی می‌خواهید استفاده کنید قیمت تبدیل توالت ایرانی به فرنگی متفاوت می‌شود.

اگر قصد داشته باشید از صندلی‌های آماده توالت فرنگی استفاده کنید هزینه تمام شده برای شما بسیار اندک است و این روش ارزان‌ترین روش ممکن می‌باشد. همچنین در این روش توالت ایرانی شما باقی مانده و در صورت نیاز می‌توانید صندلی را جمع کنید.

اما برای تعویض توالت ایرانی به فرنگی ، لازم است اقدام به تخریب و بازسازی نمایید. این روش هزینه بالایی دارد بسته به متراژ سرویس بهداشتی، انتخاب نوع توالت فرنگی و هزینه نیروی ماهر میزان هزینه نهایی تغییر می‌کند.

نکات مهم در نحوه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی

در پایان نکات مهم در نحوه تبدیل توالت ایرانی به فرنگی را ذکر می کنیم:

  • در زمان تبدیل توالت ایرانی به فرنگی باید به برخی از موارد توجه کنید و از جمله آن میزان هزینه در نظر گرفته برای شما است.
  • نکته دیگر دقت در انجام کار است، هنگام تخریب و تغییر سیستم فاضلاب نباید آسیبی به لوله‌ها وارد شود. در صورت بروز آسیب احتمال نشتی افزایش پیدا کرده مشکلات متعددی ایجاد می‌شود.
  • نوع سیفون توالت ایرانی با فرنگی متفاوت است و برای توالت فرنگی باید شتر گلو در نظر گرفته شود. بنابراین در هنگام کار به تمامی موارد دقت کنید.
  • بهتر است از نیروهای متخصص و ماهر کمک بگیرید.
  • در زمان نصب توالت فرنگی باید به آب بندی آن بسیار دقت شود؛ اگر آب بندی به خوبی انجام نشود بوی فاضلاب فضای سرویس بهداشتی را پر می‌کند.
  • اگر مساحت سرویس بهداشتی شما مناسب است، بهترین اقدام نصب توالت فرنگی در کنار توالت ایرانی به جای تبدیل توالت ایرانی به فرنگی است. در این صورت شما می‌توانید از هر دو نوع توالت استفاده کنید البته این کار نیاز به لوله کشی مجزا دارد و بسته به محیط سرویس بهداشتی و محل قرارگیری شیر توالت نصب می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)