نحوه تبدیل توالت فرنگی به ایرانی

نحوه تبدیل توالت فرنگی به ایرانی

امروزه در سرویس های بهداشتی، بیشتر از توالت فرنگی استفاده می‌شود و این امر به دلیل راحتی افراد در استفاده از این سرویس می‌باشد؛ اما برخی از افراد بنابر دلایل مختلفی ترجیح می‌دهند از توالت ایرانی استفاده کنند و به همین دلیل تمایل دارند اقدام به تبدیل توالت فرنگی به ایرانی کنند.

در ابتدای امر لازم است بگوییم هزینه تبدیل توالت فرنگی به ایرانی نسبتاً زیاد است و دردسرهای زیادی هم دارد و لازم است کف سرویس بهداشتی به طور کامل بازسازی شود؛ البته راه‌های دیگری هم جود دارد و شما می‌توانید از مبدل توالت فرنگی به ایرانی استفاده کنید که این روش هزینه کمتری را در بر دارد اما از نظر زیبایی ظاهری بی نقص نیست.

در ادامه تمامی روش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید بسته به بودجه و شرایط خود بهترین روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی را پیدا کنید. با عمرانیاز همراه باشید.

انواع روش تبدیل توالت فرنگی به ایرانی

افراد به دلایل مختلفی مانند کمبود جا، عدم راحتی در استفاده از توالت فرنگی و موارد دیگر ترجیح می‌دهند مراحل تبدیل توالت فرنگی به ایرانی را طی کنند. سیستم لوله کشی فاضلاب این دو توالت با هم متفاوت است همچنین در توالت ایرانی نیاز به در نظر گرفتن فضایی برای مخزن سیفون می‌باشد در صورتی که توالت فرنگی سیفون روی آن قرار گرفته است. البته از آنجایی که مخزن در ارتفاع یک متر و بیست سانتی متری از کف قرار می‌گیرد تنها مسئله آن کشیدن شلنگ آب و اتصال مخزن است.

چند روش برای تبدیل توالت فرنگی به ایرانی وجود دارد:

  • روش اول: کندن کف زمین و قرار دادن توالت ایرانی است.
  • روش دوم: بالا آوردن سطح توالت به صورت پله‌ای و قرار دادن سنگ توالت ایرانی است.
  • روش سوم: استفاده از کاسه توالت ایرانی سیفون‌دار.

در ادامه هر روش را توضیح می دهیم.

وسیله تبدیل توالت فرنگی به ایرانی

کندن و تراشیدن کف زمین

در این روش کار به صورت کاملاً اصولی و با ظاهری تمیز و مرتب انجام می‌شود. به بیان دیگر کف سرویس بهداشتی به طور کامل بازسازی می‌شود. برای انجام این کار در برخی از مواقع لازم است سقف واحد پایین نیز تخریب و بازسازی شود. به همین دلیل حتما باید رضایت واحد پایینی را به دست آورید.

برای انجام این کار باید:

  • ابتدا لازم است توالت فرنگی از جای خود برداشته شود؛ این امر شامل کندن و جدا کردن توالت فرنگی می‌شود.
  • سپس لازم است کف سرویس بهداشتی کنده شود؛ زیرا توالت ایرانی در داخل زمین قرار می‌گیرد.
  • بعد از آن باید لوله‌کشی‌ها مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز تغییرات اعمال شود.
  • سپس لازم است فضای سیفون در نظر گرفته شود؛ سیفون توالت ایرانی پایین‌تر از سیفون توالت فرنگی در نظر گرفته شده است و به فضای بیشتری نیاز دارد؛ به همین دلیل باید عمق بیشتری از کف را کند تا بتوان سیفون را به درستی کار گذاشت. برای انجام این کار لازم است ارتفاع کف را در نظر بگیرید و از افراد ماهر و متخصص در این حرفه کمک بگیرید.
  • بعد از آن سنگ توالت را در جای خود محکم قرار داده و با دوغاب سیمان و آهک به کف می چسبانیم و کف سازی انجام می‌شود.

در نظر داشته باشید که سنگ توالت ایرانی باید همتراز با سطح زمین باشد و هیچگونه تغییر ارتفاعی حتی در حد یک سانتی‌متر مورد تایید نیست.

مبدل توالت فرنگی به ایرانی

ساخت توالت ایرانی پله‌ای

در برخی از ساختمان‌ها امکان کندن کف سرویس بهداشتی و کار گذاشتن توالت ایرانی هم راستا با کف وجود ندارد. در این صورت برای تبدیل توالت فرنگی به ایرانی لازم است با استفاده از مصالح یک پله در نظر گرفت و ارتفاع توالت از سطح را بالا برد. در این حالت گفته می‌شود توالت ایرانی به صورت سکویی کار شده است. البته در این روش هم مشکلاتی ممکن است پیش روی شما قرار گیرد از جمله می‌توان به کوتاهی سقف توالت اشاره کرد. اگر سقف کاذب در سرویس بهداشتی استفاده شده باشد بهتر است آن را تخریب کرد تا اندازه ارتفاع در محل سکو مناسب باشد. بنابراین قبل از انجام کار حتما ارتفاع و اندازه سکو را بررسی کنید تا مشکلات بعدی پیش نیاید.

استفاده از کاسه توالت ایرانی سیفون‌دار

همان طور که گفته شد، سیستم فاضلاب توالت فرنگی با ایرانی متفاوت است، در توالت فرنگی سیستم سیفون یا شتر گلو در نظر گرفته می‌شود اما در توالت ایرانی سیستم سیفون پایین‌تر یعنی در ارتفاع بیشتری از عمق در نظر گرفته می‌شود و دیگر شتر گلو برای آن تعبیه نمی‌شود. به همین دلیل در زمان تخریب و بازسازی این موارد اصلاح می‌شود.

اگر امکان بازسازی و تخریب برای شما وجود نداشته باشد و یا همسایه پایین اجازه تخریب سقف را به شما ندهد، می‌توانید از مدل خاصی از سرویس‌های ایرانی استفاده کنید که کاملاً جایگزین سرویس توالت فرنگی می‌شوند. این توالت‌های ایرانی را با نام توالت ایرانی سیفون‌دار می‌شناسند. این سنگ‌ها به نحوی طراحی شدند که مستقیماً روی لوله فاضلاب توالت فرنگی متصل می‌شوند و نیازی به تخریب کف و لوله کشی وجود ندارد.

نکات مهمی که برای تبدیل توالت فرنگی به ایرانی باید بدانید!

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که در هنگام تعمیر و تبدیل توالت فرنگی به ایرانی نباید هیچ آسیبی به لوله‌ها وارد شود؛ زیرا در این صورت باید لوله کشی دوباره انجام گیرد. همچنین در صورت بروز کوچک ترین آسیب، امکان نشتی وجود دارد و می‌تواند باعث تخریب و بازسازی کامل شود.

از طرفی دیگر لازم است حتما قبل از اقدام به کار، هزینه و زمان کار را برآورد کنید تا متناسب با شرایط شما باشد. قبل از انتخاب روش کار هم حتما تمامی شرایط را مانند امکان تخریب سقف طبقه پایین یا امکان تخریب سقف کاذب را بررسی کنید.

هزینه تبدیل توالت فرنگی به ایرانی

همانطور که گفته شد تبدیل توالت فرنگی به ایرانی هزینه بالایی دارد و این امر به دلیل نیاز به تخریب و بازسازی می‌باشد. هنگام بازسازی این احتمال وجود دارد که نیاز باشد کاشی‌های کف نیز مجدداً تعویض شوند. همچنین تمام مراحل باید به طور کاملاً درست و اصولی و توسط افراد ماهر انجام شود زیرا کوچک‌ترین نشتی یا اشتباه باعث بروز مشکلات جبران ناپذیر می‌شود. بنابراین در هنگام انجام این کار دقت لازم را داشته باشید تا با بروز دردسرهای بیشتر هزینه اضافی برای شما ایجاد نشود. هزینه انجام کار بسته به زمان، شرایط فضا و متراژ متفاوت است و باید کارشناسی اولیه انجام شود.

مزایا و معایب استفاده از توالت های ایرانی

استفاده از توالت ایرانی دارای مزایا و معایبی است و همین امر باعث انتخاب افراد می‌شود.

برخی از افراد در هنگام استفاده از سرویس‌های فرنگی راحت نیستند و ترجیح می‌دهند از سرویس‌های ایرانی استفاده کنند. برخی نیز به دلیل موارد بهداشتی سرویس‌های ایرانی را ترجیح می‌دهند و بر این باورند که در سرویس‌های فرنگی در صورت استفاده تعداد زیادی از افراد، بهداشت به طور کامل رعایت نمی‌شود. همچنین استفاده از توالت ایرانی باعث دفع بهتر می‌شود و به تخلیه کامل دستگاه گوارش کمک می‌کند. به همین دلیل برخی از افراد اقدام به تبدیل توالت فرنگی به ایرانی می‌کنند.

از جمله معایب استفاده از سرویس بهداشتی می‌توان به فشار زیاد بر زانو اشاره کرد؛ همچنین افرادی که پا و کمردرد داشته باشند نمی‌توان از این سرویس استفاده کنند. برای کاهش فشار بر زانو می‌توانید از مدل‌های توالت ایرانی طبی که کمی شیب دارد استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)