توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی

توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی

برخی از لوازم، مصرفی هستند و طول عمر کوتاهی دارند و در صورت انتخاب یک برند یا مدل اشتباه می‌توان در خرید بعدی آن را جبران کرد؛ اما برخی از لوازم منزل را فقط یک بار می‌خریم و سالیان طولانی از آن استفاده می‌کنیم، بنابراین انتخاب درست آنها اهمیت زیادی دارد.

توالت فرنگی یکی از آنهاست و به همین دلیل باید با بررسی کامل بدانید به دنبال توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی بروید؟! در این مقاله از عمرانیاز قصد داریم با مقایسه برندهای توالت فرنگی ایرانی و خارجی، بررسی کارایی و کیفیت و البته قیمت آنها به یک جمع‌بندی نهایی برسیم تا تصمیم بگیریم توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی بخریم؟

توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی

مقایسه توالت فرنگی ایرانی و خارجی

برای مقایسه توالت فرنگی در بین برندهای مختلف باید این محصول را از نظر کیفیت، طراحی ظاهری، میزان مصرف آب و مکانیزم تخلیه مورد بررسی قرار داد.

امروزه توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی در رده‌های کیفی متفاوتی تولید می‌شود. بنابراین نمی‌توان یک برند در رده پایین را با یک برند در رده بالا مقایسه کرد. محصولات درجه یک برندهای شناخته شده ایرانی، امروزه در بازارهای جهانی هم به فروش می‌رسند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

بررسی کیفیت ساخت

برندهای تولید کننده توالت فرنگی ایرانی مانند توالت فرنگی مروارید و توالت فرنگی گلسار در رده اول قرار دارند و محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و قابل رقابت با تولید کنندگان خارجی را تولید می‌کند. کیفیت ساخت توالت فرنگی در این برندهای ایرانی بسیار بالا است و برای ساخت از متریال درجه یک استفاده می‌شود. در بین برندهای خارجی نیز تنوع برند و محصول بسیار زیاد است. برخی از برندها معروفیت بیشتری در بازار دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود. کیفیت ساخت توالت‌های فرنگی این برندها بسیار بالا است. در فرایند ساخت آنها از مواد مرغوب و تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است.

توالت فرنگی هوشمند

نسل جدید توالت فرنگی، توالت فرنگی هوشمند است. اگر در بین انتخاب توالت فرنگی برند ایرانی یا توالت فرنگی خارجی مردد هستید، باید بدانید به دنبال چه محصولی می‌گردید. اگر یک توالت فرنگی هوشمند را در نظر دارید باید به سراغ برندهای معروف خارجی بروید. توالت فرنگی هوشمند توسط برندهای محدودی تولید می‌شود قابلیت‌ها و امکانات بسیاری دارد. پس یهتر است بین برندهای خارجی هم به سراغ برندی روید که رضایت مشتری بالاتری دارد.

بررسی طراحی و شکل ظاهری

یکی از موارد مهم که در زمان انتخاب توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی اهمیت بالایی دارد، شکل ظاهری آنها است. اولین چیزی که مخاطب را جذب می‌کند شکل ظاهری توالت فرنگی است. امروزه موارد مختلفی در طراحی توالت فرنگی نقش در جمله آنها می‌توان به سبک‌های مختلف دکوراسیونی اشاره کرد.

در بین برندهای ایرانی و خارجی تنوع طراحی ظاهری محصولات بالا است. بنابراین شما می‌توانید در هر دو گروه محصولاتی متنوع را مشاهده نمایید و توالت فرنگی مورد نظر خود را پیدا کنید.

طراحی وال هنگ

نسل جدیدی از توالت فرنگی در دهه گذشته به بازار معرفی شده و آن وال هنگ یا توالت فرنگی دیواری است. در این مدل توالت به کف متصل نیست و توسط یک چهارچوب به دیوار متصل می‌شود و زیر آن آزاد است. این سبک از طراحی برای اولین بار در برندهای خارجی دیده شد. البته در حال حاضر وال هنگ مروارید و وال هنگ گلسار هم تنوع زیادی در گروه وال هنگ دارند.

اگر برای انتخاب توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی مدل‌های والهنگ را در نظر دارید، لازم است با نحوه نصب این مدل توالت فرنگی آشنا شوید و با بررسی برندهای مختلف و هماهنگی آن با بودجه مورد نظرتان برند مناسب را انتخاب کنید. همچنین اگر تمایل به خرید توالت فرنگی وال هنگ رنگی دارید بهتر است به سراغ برندهای خارجی بروید که در این حوزه تنوع بیشتر و کیفیت بالاتری را ارائه می‌دهند.

بررسی مکانیزم تخلیه

مکانیسم سیفون کردن هم از جمله مواردی است که در زمان انتخاب توالت فرنگی باید به آن توجه شود. سیستم سیفون کردن در حال حاضر در ۴ حالت ریزشی، آبشاری، توربوجت و واترجت انجام می‌شود (برای اطلاعات بیشتر مقاله انواع سیفون توالت فرنگی را مطالعه کنید!). در بین توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی بسته به مدل سیستم تخلیه تعریف می‌شود. هر یک از انواع سیستم‌ تخلیه توالت فرنگی میزان آب متفاوتی را مصرف می‌کنند. همچنین توالت فرنگی‌هایی که دارای دکمه دو زمانه هستند قابلیت صرفه‌جویی آب بیشتری را دارند.

بررسی قیمت

یکی از موارد مهمی که برای مقایسه توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی باید به آن توجه کرد، قیمت محصول است. توالت فرنگی‌های خارجی به صورت وارداتی هستند و قیمت آنها در مقایسه با توالت‌های ایرانی هم رده بالاتر است.

توالت فرنگی برند ایرانی بخریم یا برند خارجی

معرفی برندهای برتر توالت فرنگی خارجی

همانطور که گفته شد برای انتخاب بین توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی باید برندهای خوب و با کیفیت را بشناسید و با توجه به شرایط، سلیقه و بودجه خود برند مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بین برندهای مختلف خارجی برندهای زیر کیفیت بالاتر داشته و محبوبیت بیشتری در ایران دارد. البته ما در مقاله بهترین مارک توالت فرنگی خارجی به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم.

 برندهای برتر توالت فرنگی خارجی عبارتند از:

  • توتو
  • دوراویت
  • ویترا
  • کوهلر
  • یاتو
  • بوچی
  • گبریت

برندهای فوق از جمله برندهای با کیفیت خارجی در بازار ایران هستند که می‌توانید تنوع بالایی از آنها را مشاهده و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. قیمت توالت فرنگی خارجی بسته به مدل و برند آن متفاوت است.

توالت فرنگی برند خارجی یا ایرانی

معرفی برندهای برتر توالت فرنگی ایرانی

از جمله برندهای برتر توالت فرنگی ایرانی (برای اطلاعات کامل تر مقاله بهترین مارک توالت فرنگی ایرانی را مطالعه کنید!) می‌توان به برند مروارید، گلسار و توالت فرنگی چینی کرد اشاره کرد. توالت فرنگی‌های این برندها کیفیت بسیار بالایی دارند و در رقابت با برندهای خارجی قرار دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در محصولات این برندها، امکان انتخاب کیفیت لعاب توالت فرنگی است. توالت فرنگی در برندهای ایرانی با درجه کیفیت مختلف یک، دو و سه ارائه می‌شود که این درجه کیفی به کیفیت لعاب کاری آنها اشاره دارد و شما می‌توانید کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مقایسه توالت فرنگی برند ایرانی با برند خارجی

نگاهی به تاریخچه توالت فرنگی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید توالت فرنگی از کجا آمده است؟ ساختار توالت در کشورهای مختلف متفاوت بوده به عنوان مثال در کشورهای آسیایی، توالت‌ها به شکل زمینی بوده و برای استفاده از آن افراد باید به مانند توالت ایرانی و دوزانو روی آن می‌نشستند؛ اما ساختار استفاده از توالت در کشورهای اروپایی و در بین اشرافیان متفاوت بوده است. در گذشته‌های دور صندلی‌هایی برای اجابت مزاج در نظر گرفته بودند که در زیر آن یک کاسه قرار داشت. فرد با نشستن روی صندلی عمل دفع را انجام داده و خدمتکار کاسه یا ظرف زیری آن را تخلیه می‌کرد.

در قرن هشتم در کشور چین ساخت ظروف چینی آغاز شد و طی سفرهای تجاری این دانش به کشورهای دیگر همراه یافت. در سال ۱۵۹۶ فردی به نام سرجان هرینگتون، برای اولین بار توالت فرنگی را طراحی کرد که البته با مشکلات بسیاری همراه بود. سال‌ها بعد در سال ۱۷۷۸ فرد دیگری مشکلات این طراحی را رفع کرد و برای اولین بار توالت فرنگی با ساختار امروزی طراحی شد. در نهایت در سال ۱۸۷۰ توماس توفورد با درهم آمیختن دانش ساخت ظروف سرامیکی و طراحی و تولید توالت فرنگی، توالت‌های امروزی را تولید کرد.

از آنجایی که توالت فرنگی محصول وارداتی به ایران است شاید در زمان انتخاب بین توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی، به این فکر فرو روید که توالت‌های خارجی کیفیت بالاتری دارند. لازم به ذکر است که با توجه به استفاده از تکنولوژی روز دنیا و توانایی کمپانی‌های تولید کننده چینی بهداشتی، چنین استدلالی درست نیست و باید بیشتر آن را بررسی کرد.

جمع بندی

انتخاب برند درجه یک توالت فرنگی ایرانی یا چینی یا اروپایی تعیین کننده کیفیت محصول است و نمی‌توان صرفاً بر اساس اینکه توالت فرنگی برند ایرانی یا خارجی را انتخاب نموده‌اید کیفیت آن را ارزیابی کرد.

در زمان انتخاب توالت فرنگی ابتدا مشخص کنید به دنبال مدل‌های وال هنگ هستید یا نه، سپس رنگ توالت فرنگی را هم انتخاب نمایید. برای تهیه وال هنگ‌های رنگی پیشنهاد می‌شود به سراغ برندهای خارجی بروید. اما برای انتخاب توالت فرنگی‌های معمولی و والهنگ‌های سفید شما می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود از بین برندهای ایرانی یا خارجی یکی را انتخاب کنید.

همچنین اگر به دنبال توالت فرنگی‌های لوکس و خاص هستید هم لازم است به سراغ توالت فرنگی خارجی بروید. البته بیشتر مدل‌های خاص به صورت سفارشی هستند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)