چیدمان آشپزخانه کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک

دکور آشپزخانه کوچک خود را چگونه انجام دهم؟ در حالی که آپارتمان ها و خانه های کوچک جذابیت زیادی را ارائه می دهند، اما این نکته در مورد فضای آشپزخانه آن ها صدق نمی کند. خوشبختانه، ایده های جذابی برای چیدمان آشپزخانه کوچک وجود دارد که موجب می شود شما بتوانید از فضای اندک خود استفاده ی بهینه داشته باشید و کارایی آشپزخانه خود را به حداکثر برسانید. همه این ایده ها در مورد کار با طرح فضای شما است، خواه آشپزخانه شما به یک دیوار محدود شود، به شکل U باشد و یا هر طراحی دیگری داشته باشد. در ادامه ما قصد داریم چند نکته طراحی آشپزخانه کوچک را برای شما شرح دهیم تا بتوانید از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشید. با ما همراه باشید.

چند نکته طلایی برای چیدمان آشپزخانه کوچک

1-برای چیدمان آشپزخانه کوچک خود یک فضای آماده سازی چند منظوره اضافه کنید

ممکن است فضایی برای گسترش یا افزودن یک جزیره کامل نداشته باشید، بنابراین به فکر تهیه میزی باشید که بتواند وظیفه مضاعف را به عنوان مکانی برای آماده سازی و صرف غذا انجام دهد. حتی یک کنسول باریک می تواند به عنوان یک وسیله برای آماده سازی و استفاده از وسایل هنگام آشپزی کار باشد و هم نقش یک میز ناهار خوری جمع و جور را ایفا کند.

2-کابینت های بالایی آشپزخانه کوچک خود را بردارید

قفسه های باز بسیار کاربردی هستند و دسترسی به ظرف و لیوان را بسیار آسان می کنند. به خصوص اگر سقف ها 10 فوت ارتفاع داشته باشند بسیار مناسب به نظر می رسند. کابینت های بالایی سبب می شوند فضای آشپزخانه شما کوچک تر و تنگ تر به نظر برسد. با برداشتن آن و جایگزینی چند قفسه یا شلف باز می توانید فضای آشپزخانه ی کوچک خود را باز تر جلوه دهید.

3-تعدادی گلدان طبیعی به فضای آشپزخانه کوچک خود اضافه کنید

گلدان های طبیعی علاوه بر این که موجب ایجاد شادابی و نشاط در روحیه ی شما می شوند، می توانند موجب شوند آشپزخانه ی شما باز و دلپذیر به نظر برسد. شما می توانید از گلدان های کوچک طبیعی که برای تصفیه هوا و تولید اکسیژن نیز بسیار مناسب هستند در نقاط کور آشپزخانه ی خود استفاده کنید.

 4-به جای استفاده از میز ناهار خوری در آشپزخانه کوچک خود از صندلی های پایه بلند استفاده کنید

اگر در آشپزخانه ی خود اگر اپن یا جزیره دارید و دیگر جایی برای اضافه کرده یک میز ناهار خوری وجود ندارد، می توانید از صندلی های پایه بلند استفاده کنید.

5-در آشپزخانه کوچک خود از چراغ های آویز و یا چراغ های بلند خاص استفاده کنید

چراغ های آویز و خاص علاوه بر تامین روشنایی مورد نیاز سبب می شوند فضای آشپزخانه ی شما بزرگ تر به نظر برسد. توجه کنید چراغی که از آن استفاده می کنید علاوه بر زیبایی ظاهری باید از نور کافی هم برخوردار باشد. نور کافی و مناسب هنگام آشپزی کردن و صرف غذا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 6-در آشپزخانه کوچک خود از یک میز شناور استفاده کنید

اگر آشپزخانه L شکل شما یک دیوار خالی دارد، چرا از آن استفاده نمی کنید؟ برای پیشخوان یا فضای غذاخوری اضافی، یک قفسه یا میز شناور نصب کنید. با یک فضای باریک سروکار دارید؟ میزی را نصب کنید که می تواند تا شود و در صورت عدم استفاده با دیوار هم سطح شود. استفاده از چنین میزی سبب می شود هم فضای آشپزخانه گرفته نشود و هم شما یک میز شیک و جمع و جور برای صرف غذا و یا آماده سازی غذا داشته باشید.

7-در چیدمان آشپزخانه کوچک خود وسایل را فشرده کنار هم قرار دهید

تلاش کنید فضای خالی میان وسایل آشپزخانه نباشد و تا جایی که می توانید وسایل را به صورت منظم و فشرده در کنار هم قرار دهید. این کار موجب می شود بتوانید از فضا های کوچک بهترین استفاده را داشته باشید. شما می توانید از طرح های آماده استفاده کنید. با استفاده از این طرح ها شما می توانید دکوراسیون آشپزخانه ی خود را منسجم و مرتب انجام دهید.

 8-یک جزیره کوچک در آشپزخانه کوچک خود اضافه کنید

حتی اگر آشپزخانه شما باریک است، باز هم می توانید یک جزیره کوچک را در آشپزخانه ی خود اضافه کنید. فکر نکنید اگر آشپزخانه ی کوچکی دارید که نمی توانید جزیره داشته باشید. فقط باید آن را روی چرخ بگذارید تا وقتی کار می کنید و به یک جزیره احتیاج دارید، آنجا باشد و وقتی مهمانان می آیند، می توانید آن را به کنار فشار دهید یا آن را به اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن منتقل کنید. اگر آشپزخانه ی شما اپن ندارد یک جزیره ی جمع و جور بهترین راه حل برای داشتن یک میز کار و آشپزی و یک میز غذاخوری شیک و جمع و جور است.

 9-برای چیدمان آشپزخانه کوچک خود از رنگ های روشن استفاده کنید.

رنگ های روشن سبب می شوند فضای آشپزخانه ی شما باز و دلپذیر به نظر برسد. یک طیف رنگی روشن را در نظر بگیرید و سپس وسایل خانه ی خود را متناسب با آن طیف رنگی انتخاب کنید.  هرچه آشپزخانه روشن تر باشد، اندازه آن بزرگتر است. داشتن یک پالت رنگ مخصوص و روشن برای میز، پشت پرده ها، دیوارها و کارهای آسیاب به آشپزخانه کوچک نیز کمک می کند تا فضای بازتری داشته باشد.

10-از طرح های شلوغ و نامنظم برای آشپزخانه کوچک خود پرهیز کنید

بهم ریختگی و نامنظم بودن سبب می شود محیط آشپزخانه ی شما بسیار کوچک جلوه کند. از طرح های شلوغ استفاده نکنید. هر چه طرح های شما برای چیدمان آشپزخانه تان ساده تر و همچنین دارای رنگ های روشن تری باشند، فضای آشپزخانه ی شما باز تر و دلپذیر تر جلوه می کند.

 

در آخر باید بگوییم اگر خانه و آشپزخانه ی شما کوچک است هرگز تصور نکنید نمی توانید فضای زیبا و جذابی برای آن تهیه کنید. شما می توانید از متخصصین مشغول در حوزه دکوراسیون برای چیدمان آشپزخانه ی کوچک خود کمک بگیرید. طرح های مینیمال و جذاب می توانند به شما در داشتن یک آشپزخانه ی کوچک اما زیبا کمک کنند.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)