انتخاب با شماست آشپزخانه مدرن یا کلاسیک؟

یک آشپزخانه مدرن داشته باشیم یا یک آشپزخانه کلاسیک؟
انتخاب با شماست آشپزخانه مدرن یا کلاسیک؟

اگر در فکر تغییر و طراحی آشپزخانه خود باشید، حتما به این موضوع فکر کرده‌اید که آشپزخانه‌ای مدرن می‌خواهید یا آشپزخانه کلاسیک و سنتی به کار شما می‌آید. چطور می‌توانید آشپزخانه‌ای راحت و در عین حال لوکس‌ داشته باشید؟ از آنجایی که ساختار اصلی آشپزخانه را کابینت‌ها تشکیل می‌دهند، نحوه طراحی و چیدمان آنهاست که آشپزخانه شما را به یک آشپزخانه مدرن و یا کلاسیک تبدیل می‌کند. اما به راستی چه تفاوت‌هایی بین این دو مدل آشپزخانه ویا کابینت وجود دارد و چگونه می‌توان پی به آنها برد؟

آشپزخانه کلاسیک

طبق از آنکه به تفاوت‌های دو آشپزخانه مدرن و کلاسیک بپردازیم بهتر است نگاهی به تعریف هر کدام از آنها بیندازیم. کابینت یک واژه فرانسوی به معنی انبار مخفی و یا گنجه است و به یک واژه مصطلح تبدیل شده است. آشپزخانه کلاسیک نیز به آشپزخانه‌ای گفته می‌شود که کابینت‌های کلاسیک در آن قرار گرفته‌اند. کابینت‌های کلاسیک اکثرا از جنس چوب ساخته شده‌اند و جنس آنها به مانند چوب است. روی درهای آنها منبت‌کاری و حکاکی شده و معمولا با یک بخش ویترینی نیز همراه هستند. این بخش ویترینی به خانم‌های خانه کمک می‌کند تا وسایل لوکس و گران قیمت خود را در آن بگذارند و هم خودشان و هم افراد دیگر از تماشای آنها لذت ببرند. دستگیره‌های کابینت‌های کلاسیک اکثرا فلزی و به رنگ‌های مسی و طلایی دیده می‌شود و در یک دید کلی حالتی سلطنتی دارند.

استفاده بهینه از فضا در آشپزخانه کلاسیک

یکی دیگر از ویژگی‌های کابینت‌های کلاسیک، عمق زیاد آنهاست و تلاش می‌شود تا در ساخت آن از حداکثر فضا استفاده شود. به همین به راحتی می‌توانید وسایل زیادی را در آن جای دهید. کابینت‌های کلاسیک حس‌ و حال سنتی و صمیمی را با خود به همراه می‌آورند و فضایی گرم و دلنشین را ایجاد می‌کنند.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کلاسیک

این روزها کابینت‌های کلاسیک در رنگ‌های بسیاری دیده می‌شوند و هر کدام زیبایی خاص خود را دارد، اما استفاده از رنگ‌های تیره از گذشته تا به امروز مرسوم‌ بوده است. استفاده از رنگ سفید نیز این روزها بسیار پرطرفدار شده و فضای آشپزخانه را روشن‌تر، بزرگتر و تمیزتر نشان می‌دهد. انتخاب رنگ کابینت‌ها بستگی به طراحی داخلی منزل شما و سلیقه شما دارد.

نور پردازی در آشپزخانه کلاسیک

نور پردازی نیز عضو جدانشدنی آشپزخانه است. به حتم با نور پردازی درست، زیبایی کابینت‌ها و آشپزخانه کلاسیک شما چند برابر می‌شود. در آشپزخانه‌های کلاسیک اکثرا از لوسترهای کلاسیک و لامپ‌های تزئینی استفاده می‌شود تا حال و هوای کلی آشپزخانه را یکسان و زیبایی طراحی کلاسیک را دوچندان کند. همچنین با قرار دادن جزیره در میانه آشپزخانه، می‌توانید آشپزخانه کلاسیک لوکس‌تری داشته باشید.

شیرآلات آشپزخانه کلاسیک

وقتی یک آشپزخانه کلاسیک و لوکس دارید باید تمام اجزاء آن لوکس باشند. با انتخاب شیرآلات کلاسیک، مناسب و لوکس جلوه آشپزخانه کلاسیک خود را بیشتر کنید. اگر از شیرآلات معمولی در یک آشپزخانه کلاسیک و لوکس استفاده شود تمام نما و جلوی آن از بین خواهد رفت. برای انتخاب شیرآلات کلاسیک می‌توانید نگاهی به محصولات شودر بیندازید.

مزایای استفاده از کابینت‌های کلاسیک در آشپزخانه

کابینت‌های کلاسیک را می‌توان در هر فضایی و با هر ابعادی، هم آشپزخانه کوچک و هم آشپزخانه بزرگ، به کار برد. همچنین به دلیل تنوع رنگی زیاد آن می‌توان آن را با دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ کرد و حس و حالی گرم و صمیمی را به خانه بخشید. آشپزخانه‌های کلاسیک دارای طرح‌های مختلفی هستند، می‌توان به کلاسیک رومی و کلاسیک ممبران اشاره کرد. همچنین این امکان وجود دارد تا بسته به نیاز و سلیقه خود، طرح دلخواه خود را داشته باشید و برای این امر کافیست طرح مورد نظرتان را با سازنده در میان بگذارید.

آشپزخانه مدرن

آشپزخانه مدرن در مقابل آشپزخانه کلاسیک قرار می‌گیرد و نمی‌توان تعریف واضح و مشخصی را برای آن بیان کرد. کابیت‌های مدرن بدون کنده کاری و منبت‌ اند، آنها دارای سطحی براق با لبه‌های صاف بوده و جنسشان نیز متفاوت است. می‌توان در ساخت آنها از متریال پلی گلاس، پی وی سی، چوب و هایگلاس استفاده کرد. این سبک از کابیت و آشپزخانه معمولا جوان پسندانه تر است و بسته به نظر طراح و معمار می‌تواند ظاهر و ساختار متفاوتی را داشته باشد. به علت متریال استفاده شده در ساخت کابینت‌های مدرن، اکثرا به نسبت کابینت‌های کلاسیک مقاوم بیشتری در برابر مواد شوینده و اسیدی و رطوبت دارند. همچنین به دلیل نداشتن منبت و کنده کاری تمیز کردن آنها آسان‌تر است.

از آنجایی که طراحی کابینت‌های مدرن ساده و یکنواخت است و از الگویی منظم و متقاون برای طراحی آنها استفاده می‌شود. کابینت‌های مدرن یا فاقد دستگیره هستند و یا دستگیره‌های ساده بر روی آنها نصب می‌شوند. نمی‌توان انتظار داشت حس و حالی گرم و سنتی را بهمراه داشته باشند. بلکه در قالب‌های خشک و بی روح طراحی شده‌اند. این مدل کابینت در عین سادگی چشم نواز هست و هنگام بسته بودن درب کابینت‌ها با یک فضای صاف، مرتب و خطوط باریکی که مرز قفسه‌ها را مشخص میکنند، مواجه می‌شویم.

شیرآلات آشپزخانه مدرن

در یک آشپزخانه مدرن، طراحی تمام اجزاء باید مدرن و هماهنگ باشند تا محیط به زیبایی، چشم نوازی کند. از اینرو برای تهیه و انتخاب شیرآلات آشپزخانه خود، بی احتیاط اقدام نکیند. حتما در فکر تهیه شیری با طراحی مدرن باشید. به این منظور به شما پیشنهاد می‌کنم نگاهی به شیرآلات KWC بیندازید. این برند به تولید شیرآلات سبک مدرن شهرت دارد.

مزایای استفاده از کابینت‌های مدرن در آشپزخانه

کابینت‌های مدرن کاملا متقارن، دارای سطحی صاف و رنگی یکنواخت هستند و ظاهری مرتب و منظم را به نمایش می‌گذارند و حس و حال خانه را مدرن می‌کنند. از آنجایی که طراحی این مدل آشپزخانه انعطاف پذیری بالایی دارد، می‌توانید ابعاد کابینت‌ها را به بسته به فضای آشپزخانه خود انتخای کنید. به عبارتی طراحی آن کاملا دست شما و یا طراح داخلی منزلتان است. بسیاری از تجهیزات آشپزخانه هوشمند شده‌اند وتنها در آشپزخانه‌های مدرن میتوان از آنها استفاده کرد. آشپزخانه‌های مدرن فضای باز بیشتری را به شما می‌دهند و شلوغی آشپزخانه‌های کلاسیک را ندارند.

البته توجه داشته باشید که برای تزئین کردن و انتخاب وسایل آشپزخانه، باید به سبک آشپزخانه خود توجه کنید. برای آشپزخانه‌های مدرن از تزئینات کمتر و ساده‌تری باید استفاده شود.

تفاوت آشپزخانه مدرن و کلاسیک

  • جنس کابینت‌های مدرن و کلاسیک با هم تفاوت زیادی دارد. کابینت‌های کلاسیک از چوب ساخته می‌شوند و کابینت‌های مدرن معمولا از جنس ام دی اف و هایگلاس هستند. این تفاوت موجب می‌شود کابینت‌های کلاسیک گرانتر باشند و همچنان ویژگی سطلنتی خود را حفظ کنند.
  • کابینت‌های مدرن در برابر مواد شوینده مقاوم‌ترند و به دلیل طراحی ساده راحت‌تر تمیز می‌شوند.
  • طول عمر کابینت‌های مدرن به نسبت از کلاسیک بیشتر است.
  • آشپزخانه کلاسیک حس گرمی خانواده و صمیمیت بیشتری دارد.
  • به کار بردن رنگ و تجملات در آشپزخانه کلاسیک بیشتر به چشم می‌خورد.

آشپزخانه مدرن ظاهری ساده و باز دارد اما آشپزخانه کلاسیک با کابینت‌های ابزار خورده و منبت کاری شده همراه می‌شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)