راهنمای خرید فلاش تانک

راهنمای خرید فلاش تانک

فلاش تانک یکی از اجزای جداناپذیر سرویس‌های بهداشتی است و با ذخیره آب در خود و رهاسازی حجم بالایی از آب در زمان کوتاه، عمل تخلیه و سیفون را به بهترین حالت ممکن انجام می‌دهد. علاوه بر بهبود روند تخلیه، فلاش تانک موجب صرفه جویی در آب، صرفه جویی در زمان، شستشوی کاسه توالت و جلوگیری از رشد باکتری و آلودگی می‌شود. شاید خرید فلاش تانک به ظاهر اقدامی آسان به نظر برسد اما لازم است برای خرید آن به چند نکته توجه کرد.  

انواع فلاش تانک

فلاش تانک‌ها با سیستم‌های مختلفی تولید شده‌اند هرچند که هدف تمام آنها تخلیه کامل و درست با یک بار سیفون کردن است. فلاش تانک‌ها را می‌توان بر اساس عملکرد به چهار دسته تقسیم کرد که در ادامه هر یک را معرفی میکنیم.

فلاش تانک ساده

فلاش تانک جاذبه‌ای یا فلاش تانک ساده، ساده‌ترین و قدیمی‌ترین مدل و ساختار فلاش تانک را دارد. در این مدل هیچ وسیله اضافی در مخزن فلاش وجود ندارد و کل مجموعه فلاش تانک ساده، شامل مخزن، لوله انتقال دهنده و طناب یا دکمه می‌شود. در این مدل با فشار دادن دکمه یا کشیدن طناب، آب از مخزن توسط لوله انتقال دهنده به کاسه توالت منتقل می‌شود.

فلاش تانک ساده هنگام تخلیه آب صدایی زیادی تولید میکند و همچنین نمی‌توان میزان آب خروجی را کنترل کرد و مصرف آب را بیشتر می‌کند. از طرفی دیگر این مدل طول عمر بالایی دارد و نگهدای از آن آسان می‌باشد و هنگام بروز مشکل، تعمیر و تعویض آن بسیار آسان است.

فلاش تانک دوزمانه

فلاش تانک دوزمانه مدل پیشرفته‌تری نسبت به مدل ساده هست و در آن دو مخزت با سایز مختلف قرار گرفته است. یک مخزن کوچک و یک مخزن بزرگ که هر کدام دکمه جداگانه‌ای دارند و به این صورت می‌توانید میزان آب مصرفی را کنترل کنید و بسته به نیاز خود از تخلیه نصف آب یا تخلیه کامل استفاده کنید. فلاش تانک دوزمانه می‌تواند در مصرف آب بین ۵۰ تا ۷۰ درصد صرفه جویی کند.

فلاش تانک اتوماتیک

فلاش تانک اتوماتیک سیستم اتوماتیک و پیچیده تری نسبت به دو مدل قبلی دارد. این مدل در سرویس بهداشتی فرنگی قابل استفاده است و مدلی مناسب برای سرویس‌های امکان عمومی است. در این مدل نیازی به زدن سیفون نیست و بعد از باز شدن درب توالت، فلاش تانک به طور اتوماتیک عمل سیفون کردن را انجام می‌دهد.

فلاش تانک آنتی باکتریال

فلاش تانک آنتی باکتریال، تفاوتی در عملکرد و ساختار ندارد و تنها تفاوت آن جنس سطوح بدنه است. تمامی سطوح بدنه فلاش تانک با مواد آنتی باکتریال پوشیده شده و امکان رشد باکتری بر روی آن وجود ندارد. تمامی مدل‌های ساده، دوزمانه و اتوماتیک می‌توانند آنتی باکتریال نیز باشند.

محل نصب فلاش تانک

فلاش تانک را می‌توان بر اساس محل قرار گیری به دو مدل روکار و توکار تقسیم کرد. تفاوت مدل روکار و توکار، در محل قرارگیری فلاش تانک و نمای بیرونی آنهاست.

فلاش تانک روکار

فلاش تانک روکار مدلی رایج است و در بسیاری از مکان‌ها، از گذشته تا به امروز شاهد آن بوده‌ایم. در این مدل فلاش تانک بر روی دیوار قرار میگیرد و صدای آن نیز شنیده می‌شود. فلاش تانک روکار شاید زیبایی فلاش تانک توکار را نداشته باشند و فضایی اضافه را اشغال کند، اما هنگام بروز مشکل می‌توان به راحتی آن را تعمیر و یا تعویض کرد و نصب آن نیز بسیار آسان است.

فلاش تانک توکار

فلاش تانک توکار، در داخل دیوار مخفی می‌شود و فضایی را اشغال نمی‌کند و برای سرویس‌های کوچک راهکاری مناسب است و فضا را بازتر می‌کند. از طرفی دیگر نمای بیرونی ندارد و ظاهری شیک و لوکس را به سرویس بهداشتی می‌دهد. از آنجایی نصب این مدل در داخل دیوار انجام می‌شود، لازم است هنگام نازک کاری ساختمان نصب شود. در صورت بروز مشکل نیز لازم است بخشی از کاشی برداشته شود و نصب به مدل روکار، تعویض و تعمیر آن زمان و هزینه بیشتری می‌برد.

نکاتی که هنگام خرید فلاش تانک باید به آن توجه کرد

علاوه بر موارد فوق، لازم است هنگام خرید فلاش تانک به موارد زیر نیز توجه داشته باشید. هرچند که بسیاری از مدل‌ها دارای ساختاری استاندارد می‌باشند اما توجه به موارد زیر خالی از لطف نیست.

ابعاد و اندازه فلاش تانک

فلاش تانک‌ها در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و انتخاب اندازه آن بستگی به اندازه سرویس بهداشتی شما دارد. هنگام انتخاب فلاش تانک به اندازه سرویس بهداشتی و فضایی که برای فلاش تانک در نظر دارید، توجه کنید.

کیفیت فلاش تانک

کیفیت فلاش تانک در طول عمر مفید آن نقش بالایی دارد. همچنین بر نظافت و بهداشت نیز تاثیر گذار است. بهتر است فلاش تانکی با کیفیت را انتخاب کنید، به این منظور می‌توانید برندهای مطرح را برای خرید انتخاب کنید.

روش تخلیه و صرفه جویی آب

روش تخلیه فلاش تانک‌ها به دو صورت دکمه‌ای و طنابی انجام می‌شود. از روش تخلیه دکمه‌ای بیشتر برای فلاش تانک‌های توکار استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید با انتخاب فلاش تانک دوزمانه، که دارای دو دکمه تخلیه میباشد، میزان حجم خروجی آب را کنترل کنید.

بهترین برندهای فلاش تانک روکار و توکار

همان طور که گفتیم برای تهیه فلاش تانک با کیفیت، لازم است به برندهای مطرح این حوزه سری بزنید. خرید از یک برند و مارک معتبر، علاوه بر اطمینان خیال، کیفیت عالی و خدمات پس از فروش را به همراه دارد.

فلاش تانک ایران

فلاش تانک ایران نام تجاری شرکت هدیه باران ایرانیان است که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۷ آغاز کرده و فلاش تانک‌های با قیمت مناسب و کیفیت بالا را تولید و عرضه میکند و اولین تولید کننده فلاش تانک توکار در ایران است.

فلاش تانک محک

شرکت همتک پلاستيک امروزه يکي از عمده‌ترين توليدکنندگان لوازم بهداشتي ساختماني و اتصالات مربوط به آن با نام تجاري "محک" در ايران است. محصولات اين شرکت ظرف 20 سال گذشته به تدريج افزايش يافته و هم اکنون شامل سيفون ديواري (فلاش تانک)، انواع حمام آرا، سيفون‌هاي وان و زيردوشي، انواع سيفون سينک‌هاي فانتزي و ... است. 

فلاش تانک توکار گبریت

گروه گبریت یک رهبر اروپایی در زمینه تولید محصولات بهداشتی است که 29 مرکز دارد و 6 مورد از آنها در خارج کشور هستند. این کمپین به مهم ترین نیاز های کاربران از جمله : بهینه سازی فضا، نظافت آسان و حفظ آب سالم اهمیت می‌دهد. گروه گبریت تولید کننده سیستم فلاش تانک توکار، کلیدهای تخلیه فلاش تانک هوشمند 2زمانه، لوله اتصالات چندلایه و سیستم های فاضلاب بی صدا و فشار قوی است.

فلاش تانک توکار OLI

شرکت اولی بزرگترین تولید کننده فلاش تانک در جنوب اروپا است و با نام تجاری oli، در 80 کشور مختلف در پنج قاره جهان مشغول به فعالیت می‌باشد. فعالیت اولی در سال های مختلف به صورت کارآمد، قابل دسترس و سازگار با محیط زیست بوده و با استفاده از تکنولوژی‌های موجود توانسته محصولات خود را با کیفیت بالا عرضه نماید. 

خرید اینترنتی فلاش تانک

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می‌توان فلاش تانک را نیز اینترنتی خرید؟ در پاسخ باید بگوییم بله. شما می‌توانید با در نظر گرفتن موارد فوق و بودجه خود، اقدام به دریافت مشاوره و خرید اینترنی فلاش تانک کنید. در این زمینه می‌توانید از مشاوره کارشناسان عمرانیاز استفاده کنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)