۴ روش و ترفند حیرت انگیز برای تمیز کردن مایکروفر

۴ روش و ترفند حیرت انگیز برای تمیز کردن مایکروفر

استفاده از مایکروفر راهی سریع و آسان برای گرم کردن غذا و یا پخت آن هست و می‌توان در زمان بسیار کوتاهی غذا را آماده کرد. آسان بودن استفاده از مایکروفر و به نتیجه رسیدن در زمان کوتاه، این وسیله را در گروه تجهیزات پرکاربرد آشپزخانه قرار می‌دهد. از این رو نیاز است تا به نظافت و تمیزی آن نیز دقت کنیم تا از آلوده شدن غذا جلوگیری شود.

به حتم سختی‌هایی که برای تمیز کردن مایکروفر کشیده‌اید را به یاد دارید و می‌دانید تمیز کردن این وسیله پرکاربرد، اصلا راحت نیست. در اینجا قصد داریم شما را با ترفند‌هایی کاربردی برای تمیز کردن مایکروفر ویا مایکروویو آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی و در زمان کوتاهی آن را کاملا تمیز کنید.

بهتر است برای تمیز کردن داخل مایکروفر و مایکروویو آن را خاموش کنید.

تمیز کردن مایکروفر با جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده تمیز کننده طبیعی هست و در تمام خانه‌ها پیدا می‌شود. شما می‌توانید برای تمیز کردن مایکروویو و مایکروفر از جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار یک قاشق جوش شیرین را داخل یک کاسه آب بریزید و برای ۳ تا ۵ دقیقه داخل مایکروفر آن را گرم کنید. بعد از به جوش آمدن و گرم شدن آب درب را باز نکنید و اجازه دهید ترکیب آب و جوش شیرین داخل مایکرفر خنک شود تا رطوبت حاصل از آن چربی و کثیفی‌ها را نرم کند و بوی بد را از بین ببرد. سپس یک اسفنج را با همان آب و جوش شیرین خیس کنید و داخل مایکروفر را تمیز کنید.

استفاده از سرکه برای تمیز کردن مایکروفر

اگر جوش شیرین ندارید، و یا نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، می‌توانید از سرکه استفاده کند. ۲ قاشق غذاخوری سرکه را داخل یک کاسه آب بریزید و به مانند روشی که برای جوش شیرین گفتیم، داخل مایکروفر بگذارید. سپس با استفاده از یک دستمال ضخیم یا حوله داخل مایکروفر را با ترکیب آب و سرکه تمیز کنید.

تمیز کردن مایکروفر با استفاده از لیمو

لیمو نیز یکی دیگر از مواد طبیعی و خوراکی است که میتوان به عنوان یک تمیز کننده نیز از آن استفاده کرد. برای تمیز کردن مایکروفر با استفاده از لیمو، نصف لیمو را داخل کاسه‌ای که در آن آب ریخته شده و برای قرار گیری در مایکروفر مناسب است، بگذارید. آن را یک تا دو دقیقه، بسته به قدرت مایکروفرتان، داخل مایکروفر بگذارید تا آب به جوش آمده و بخار کند. صبر کنید تا کمی خنک شود، سپس درب مایکروفر را باز کرده و با یک دستمال نرم آن را کاملا تمیز کنید. به جای استفاده از لیموی تازه می‌توانید ۳ قاشق آبلیمو را به آب اضافه کنید.

تمیز کردن مایکروفر با مایع ظرفشویی

برای تمیز کردن مایکروویوها می‌توانید از مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید. چند قطره مایع را داخل یک کاسه آب بریزید و آن را داخل مایکروویو قرار دهید تا کاملا بخار کند. سپس با یک دستمال تمیز یا اسفنج داخل مایکرفر را تمیز کنید.

 

برای تمیز کردن داخل مایکروفر هرگز از دستمال یا اسنفج‌های زبر استفاده نکیند. سعی کنید همراه از دستمال‌های نرم و لطیف استفاده کنید تا خط و خش ایجاد نشود.

از بین بردن بوی داخل مایکروفر

باقی ماندن ذرات زیر و خرد غذا و دوباره استفاده کردن مایکروفر، موجب ایجاد بوی سوختگی می‌شود. از بین بردن بوی سوختگی و گوشت از داخل مایکروفر نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود زیرا بوی بدی ایجاد میکند.

برای از بین بردن بوی بد داخل مایکروفر، می‌توانید از روشهای بالا استفاده کنید. علاوه بر استفاده از جوش شیرین، لیمو، سرکه و مایع ظرفشویی برای از بین بردن بوی داخل مایکروفر می‌توانید از وانیل نیز استفاده کنید.

به این منظور چند قطره وانیل مایع را به آب اضافه و داخل مایکروفر بگذارید تا به جوش بیاید. پس از خنک شدن آن را خارج کنید. بوی وانیل جایگزین بوی بد می‌شود.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)