دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه هست و علاوه بر پرکاربرد بودن آن، زمان زیادی را در آن سپری میکنیم و از طرفی دید کاملی به تمام خانه دارد. از این رو زیبا و شیک بودن آن نقش مهمی در زیبایی کل خانه دارد. خانم‌های خانه زمان زیادی را در آشپزخانه میگذرانند و دوست دارند آشپزخانه‌ای لوکس و زیبا داشته باشند و زمان زیادی را برای چیدمان و دکوراسیون داخلی آشپزخانه صرف میکنند. انرژی‌ای درون آشپزخانه ایجاد شده و به سراسر خانه منتقل می‌شود. در اینجا چند سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه را با هم مرور می‌کنیم تا بتوانید آشپزخانه‌ای زیبا، لوکس و دلنشین داشته باشید.

طراحی آشپزخانه

اولین قدم برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، انتخاب سبک دکوراسیون و طراحی آشپزخانه می‌باشد. شما دنبال چه سبکی هستید؟ چه مدل چیدمانی را دوست دارید؟ بعد از تعیین سبک دکوراسیون داخلی خود، لازم است به نحوه چیدمان وسایل، تناسب و هارمونی رنگ‌ها توجه کنید.

چیدمان و طراحی آشپزخانه

سه عنصر اصلی هر آشپزخانه‌ای، گاز، سینک و یخچال می‌باشد و محل قرار گیری آنها نقش مهمی در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه دارد. به این سه عنصر اصلی آشپزخانه، مثلث کار گفته می‌شود و نحوه قرار گیری آنها در آشپزخانه سبک طراحی را مشخص میکند.

طراحی L شکل آشپزخانه

طراحی L شکل، یکی از سبک‌های رایج چیدمان آشپزخانه‌ به خصوص آشپزخانه‌های کوچک می‌باشد. در این مدل طراحی، دو عنصر بر روی یک دیوار قرار گرفته و عنصر سوم سمت دیوار مجاور جای میگیرد. به طور معمول یخچال و سینک ظرفشویی یک سمت و گاز روی دیوار کوچکتر قرار میگیرد.

طراحی U شکل آشپزخانه

طراحی U شکل، بیشتر در آشپزخانه‌های بزرگ و دلباز قابل اجراست. در این مدل طراحی کابینت‌ها به شکل U در سه طرف آشپزخانه قرار میگیرند. در این مدل طراحی می‌توان دو عنصر اصلی به عنوان مثال سینک و یخچال را روبروی هم قرار داد.

جزیره آشپزخانه

د آشپزخانه‌هایی با طراحی U شکل، به راحتی می‌توان جزیره را در وسط آن قرار داد و حتی گاز یا سینک را بر روی آن نصب کرد. طراحی جزیره در آشپزخانه تحت تاثیر متراژ و فضای آشپزخانه می‌باشد. حواستان باشد که باید فضای کافی برای رفت و آمد در اطراف جزیره وجود داشته باشد.

طراحی آشپزخانه با یک دیوار

در آشپزخانه‌های کوچک که تنها یک دیوار در آشپزخانه وجود دارد، چیدمان سه عنصر میز کار کمی متفاوت شده و هر سه بر روی یک دیوار جای می‌گیرند. در آشپزخانه‌های کوچک با یک دیوار، سینک در قسمت میانی جای میگیرد و در انتهای یک طرف یخچال و در طرفی دیگر گاز قرار میگیرد. کابینت‌ها و قفسه‌ها نیز فضای بین آنها را پر میکنند.

دکوراسیون آشپزخانه

بعد از تعیین طراحی آشپزخانه، نوبت به دکوراسیون داخلی آشپزخانه میرسد. کابینت‌ها پررنگ‌ترین نقش را در ظاهر آشپزخانه ایفا میکنند. سبک کابینت مورد نظر خود را انتخاب کنید. خواستار کابینت‌های کلاسیک هستید یا سبک مدرن را ترجیح میدهید؟ سبک کابینت انتخابی و سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما باید با هم هماهنگ باشند.

نورپردازی آشپزخانه

مورد دیگری که در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، نقش پررنگی را دارد، نور می‌باشد. نور فضای شما را تیره و روشن میکند و به واسطه آن دید کاملی را به دست می‌آورید. اگر نور نباشد ما نمیتوانیم ببینیم، پس از نورپردازی آشپزخانه غافل نشوید.

منبع نوری آشپزخانه خود را شناسایی کنید. نور طبیعی حس راحتی و دلبازی ایجاد میکند. جلوی نور را نگیرید و فضای آن را خالی بگذارید. اما در کنار نور طبیعی به نور مصنوعی و لامپ نیز احتیاج دارید. لوستر آشپزخانه شما باید در هماهنگی با کابینت و سبک انتخابی شما باشد. پیشنهاد میکنم از لوسترهای شلوغ استفاده نکنید. لوسترهای سقفی و لوسترهایی که میتوان ارتفاع آنها را تنظیم کرد مناسب برای آشپزخانه کلاسیک هستند و برای آشپزخانه های مدرن، از لوسترهای تک شاخه با طراحی‌های مدرن استفاده کنید. لوستر آشپزخانه منبع تامین نور مرکزی است. در کنار آن از چراغ‌های مخفی و یا لامپ‌های رشته‌ای نیز استفاده کنید و فضای کابینت‌ها را کاملا روشن کنید. شما می‌توانید از نورپردازی کف آشپزخانه نیز بهرمند شوید. نورپردازی کف برای آشپزخانه‌های مدرن بهتر می‌باشد و اگر سبک کلاسیک را انتخاب کرده‌اید، از نور پردازی مخفی استفاده کنید.

استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

رنگ کابینت و دیوار آشپزخانه، رنگ اصلی فضاست. بهتر است وسایل و لوازم جانبی آشپزخانه را در رنگ‌های متضاد انتخاب کنید. اگر آشپزخانه‌ای سفید دارید، با تهیه وسایل رنگی فضا را شاد و زنده کنید. اگر کابینت‌های شما کلاسیک و قهوه‌ای رنگ هست، از وسایلی به رنگ کرم و خنثی استفاده کنید.

استفاده از گل و گلدان

گل و گلدان را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه  خود جای دهید. استفاده از گلدان رنگ و لعابی دیگر به آشپزخانه می‌بخشد و فضای آن را شاداب و زنده میکند. بهتر است از چند گلدان کوچک و در رنگ‌های مختلف استفاده کنید. می‌توانید از شمع و اشیاء تزیینی نیز استفاده کنید. این امر به فضای آشپزخانه شما برمیگردد.

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)