طراحی و دکوراسیون حمام لاکچری

طراحی و دکوراسیون حمام لاکچری

امروزه در سراسر جهان شاهد طراحی‌های بینظیری برای سرویس بهداشتی و حمام هستیم و در ایران نیز تمایل به دکوراسیون حمام به سبک غربی و لوکس بیشتر از گذشته شده است. حمام فضایی برای آرامش و پاکیزگی است و داشتن حمام لاکچری، فضایی جذاب وانرژی بخش را ایجاد میکند. فرق نمیکند حمام کوچک یا بزرگ داشته باشید، در هر دو حالت با دقت به دکوراسیون و تزيين حمام می‌توانید، حمامی لوکس را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید.

انتخاب سبک حمام

برای طراحی دکوراسیون داخلی حمام ابتدا سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. خواستار داشتن حمامی ایرانی و سنتی هستید یا به مدل‌های غربی و مدرن علاقه‌مندید؟

شاید انتخاب وان، دوش و کاشی کف تحت تاثیر سبک قرار نگیرد، اما انتخاب سنگ و شیرآلات کاملا تحت تاثیر سبک است و اگر تمامی اجزا با یک سبک مشخص انتخاب نشوند، حمام آشفته‌ای خواهید داشت و نمیتوان آن را به یک حمام لاکچری و لوکس تبدیل کرد.

طراحی حمام به سبک سنتی

اگر علاقه مند به سبک سنتی هستید، می‌تواید حمام خود را به سبک سنتی طراحی کنید. برای داشتن حمام لاکچری سنتی از سنگ مرمر، کاشی‌های سنتی و تک کاشی‌های طرحدار و در تم رنگی کرم و قهوه‌ای استفاده کنید. برای انتخاب شیرآلات حمام لاکچری سنتی خود سراغ شیرآلات کلاسیک بروید و می‌توانید با انتخاب شیرالات طلایی، حمامی لوکس و مجلل داشته باشید. استفاده از لوستر کلاسیک نیز می‌تواند حمام شما را زیباتر کند. استفاده از کاسه روشویی روکار کلاسیک چوبی و قهوه‌ای با سنگ مرمر، قرار دادن آیینه‌هایی نه چندان بزرگ و البته با قاب کارشده و طلاکوب نیز حمام سنتی شما را به یک حمام لوکس و لاکچری سنتی تبدیل میکند.

طراحی حمام به سبک مدرن

برای طراحی حمام لاکچری و مدرن انتخاب‌های بیشتری دارید. اگر حمام شما بزرگ باشد می‌توانید از رنگ تیره استفاده کنید. انتخاب سبک مینیمال نیز زیبایی خاص خود را دارد. در طراحی حمام به سبک مدرن انتخاب کاشی اهمیت بالایی دارد. در انتخاب رنگ و تم فضای حمام‌تان دقت کنید و سایر وسایل و تجهیزات را متناسب با آن تهیه کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی حمام

تمامی اجزای حمام دارای اهمیت منحصر به فردی هستند. انتخاب کفپوش و کاشی، وان، روشویی، آیینه و غیره هر کدام به نوبه خود حائز اهمیت هستند.  در بین این موارد، انتخاب کاشی و کف اهمیت بیشتری دارد و انتخاب رنگ کاشی کف یا کفپوش فضای اصلی شما را می‌سازد. عامل دیگری که تعیین کننده هست، متراژ حمام شماست. در حمام‌های بزرگ دست شما برای انتخاب رنگ کاملا باز هست، اما اگر حمام کوچکی دارید، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. دیوارهای روشن و کم چند درجه تیره تر فضای حمام را بازتر نشان می‌دهد.

انتخاب وان و دوش

در اولین قدم در چیدمان حمام مدرن و لاکچری خود، انتخاب کنید دوش می‌خواهید یا وان و جکوزی! البته این امر به فضای شما نیز بستگی دارد. اگر حمام شما بزرگ هست پیشنهاد میکنیم از وان جکوزی استفاده کنید. اما اگر حمام کوچکی دارید، انتخاب کابین دوش گزینه‌ مناسبی است.

انتخاب شیرآلات حمام

در طراحی حمام مدرن از شیرالات مدرن نیز استفاده کنید. بسته به ترکیب بندی رنگ فضا، می‌توانید از شیرآلاتی مشکی، سفید، کروم یا رنگی استفاده کنید. برای تهیه شیرالات جنس‌هایی با کیفیت و مرغوب را انتخاب کنید. برای تهیه شیرالاتی مرغوب نیاز به هزینه بیشتری دارید اما عمر مفید بیشتری دارند و همیشه تمیز و براق و زیبا خواهند ماند. برای تهیه شیرالات می‌توانید به سایت عمرانیاز و دسته بندی شیرالات سری بزنید و انواع شیرالات و قیمت ها را مقایسه کنید.

انتخاب آیینه

آیینه تاثیر زیادی در زیبایی حمام دارد. بسته به سبک انتخابی شما میتوانید از آیینه‌های بزرگ که کل دیوار را میپوشانند و یا آیینه‌هایی کوچتر استفاده کنید. اگر روشویی کابینتی و یا قفسه بندی مشخصی در حمام خود دارید، آیینه را بالای آن قرار دهید. آیینه‌های بزرگ فضای حمام شما را دوبرابر نشان میدهد. بنابراین در حمام کوچک انتخاب آیینه ‌ای که تمام دیوار را بپوشاند، انتخاب مناسبی است.

استفاده از گلدان در حمام

استفاده از گلدان می‌تواند فضای حمام شما را به یک فضای پرانرژی و شاداب تبدیل کند. همچنین قرار دادن گیاه در حمام یکی از عناصر اصلی چیدمان حمام به سبک فنگ‌شویی می‌باشد و به چرخش انرژی مثبت کمک میکند. حمام خود را پر از گلدان نکنید، بلکه یک گلدان بزرگ و متناسب با فضا را برای حمام انتخاب کنید.  

 

 

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)