بهترین طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

بهترین طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

این روزها که اکثریت افراد آپارتمان نشین شده‌اند و متراژ خانه‌ها کوچک شده و در کنار آن فضای سرویس بهداشتی نیز کم شده است. در سرویس بهداشتی کوچک، چیدمان و طراحی بسیار اهمیت دارد و لازم است با طراحی و چیدمان درست از تمام فضای موجود استفاده کنیم و در عین حال سرویس بهداشتی شیک و مدرنی داشته باشیم. محل قرار گرفتن توالت، سینک، دوش و جا حوله‌ای و غیره باید به چونه‌ای باشد که فضای کمی را اشغال کنند.

اصول طراحی سرویس بهداشتی کوچک

در طراحی سرویس بهداشتی کوچک از تمام گوشه‌ها استفاده مفید کنید. به این منظور لازم است هنگام انتخاب سینک، کابینت روشویی و کابین دوش مدل‌هایی را انتخاب کنید که برای سرویس‌های کوچک طراحی شده اند و در گوشه قرار میگیرند.

کابینت روشویی مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک

انتخاب کابینت روشویی و روشویی که به صورت سه گوش قرار میگرد، بهترین انتخاب برای سرویس‌های کوچک است. انتخاب کابینت روشویی با لبه‌هایی گرد بهتر از لبه‌های تیز می‌باشد. زیرا در فضای کم امکان برخورد با لبه‌های کابینت روشویی و روشویی وجود دارد و اگر لبه‌ها تیز باشند آسیب زننده هست اما لبه گرد مشکلی را ایجاد نمیکند. اگر کابینت و روشویی دیواری انتخاب کنید نیز می‌توانید از فضای زیر آن استفاده کنید و سطل زباله خود را زیر آن قرار دهید.

اگر سرویس بهداشتی شما مستطیل شکل و کشیده هست، می‌توانید روشویی مستطیلی کشیده را انتخاب کنید و در این صورت پیشنهاد ما انتخاب انتخاب روشویی دیواری است تا از فضای زیر آن نهایت استفاده را ببرید.

استفاده از آیینه

آینه تاثیر بالایی در بزرگتر نشان دادن فضا دارد و فضای سرویس بهداشتی را دوبرابر نشان میدهد. می‌توانید دیواری که روشویی را روی آن قرار داده‌اید به طور کامل با آیینه بپوشانید تا با خطای دید فضای بزرگتری را به شما نمایش دهد.

فضا و کابین دوش

ابعاد کابین دوش را در نظر بگیرید. زیر دوشی مربع و سه گوش بهترین انتخاب برای شماست. زیر دوشی مربع ۹۰ در ۹۰ سایزی مناسب برای سرویس‌ بهداشتی کوچک هست و فضای کافی برای دوش گرفتن را نیز در اختیار شما می‌گذارد. اگر از زیردوشی استفاده میکنید حتما فضای دور آن را با پرده حمام بپوشانید. مجزا کردن فضای دوش با قسمت‌های دیگر از خیس شدن تمام سرویس بهداشتی جلوگیری میکند و نظم و ترتیب بیشتری به فضا میدهد.

همچنین شما می‌توانید کابین دوش را انتخاب کنید و فضای دوش را با کابین شیشه‌ای محدود کنید. برای تهیه کابین، پیشنهاد میکنیم کابین‌های شیشه‌‌ای را انتخاب کنید تا فضای دوش را بزرگتر و بازتر نشان دهد.

انتخاب رنگ سرویس بهداشتی کوچک

رنگ و نور در دیده شدن فضا بسیار تاثیر گذار هست. انتخاب رنگ روشن برای دیوار و کف تیره تر میتواند فضا را بزرگتر نشان دهد. همچنین در انتخاب پرده دوش، حوله‌ها، آیینه و کابینت روشویی نیز سعی کنید از رنگ‌های روشن استفاده کنید. سپس میتوانید با قرار دادن چند سعی رنگی فضا را شاد کرده و تضاد رنگی ایجاد کنید.

استفاده از شلف دیواری

میتوانید فضای بالای توالت فرنگی خود را با شلف‌های دیواری یا طبقات چوبی، طراحی کنید و فضایی مناسب برای قرار دادن وسایل مورد نیاز خود ایجاد کنید.

 

انتخاب سبک مینیمال

سبک مینیمال به معنای ساده بودن فضاست و به آرامش ذهن نیز کمک میکند. در سبک مینیمال کمترین وسایل را و فقط وسایل ضروری را انتخاب شده و از قرار دادن وسایل غیر ضروری خودداری می‌شود و این سبک برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. هرچند که در فضاهای بزرگ نیز میتوان از این سبک استفاده کرد و نهایت استفاده را برد.

در طراحی سرویس بهداشتی کوچک خود، سعی کنید چیدمانی براساس سبک مینیمال داشته باشید و فضای سرویس را بیش از حد شلوغ نکنید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)