استفاده از شلف برای نظم دادن حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از شلف برای نظم دادن حمام و سرویس بهداشتی

مرتب کردن و سامان دادن به حمام و سرویس بهداشتی کوچک نگران کننده هست و جای دادن تمام وسایل در آن به دغدغه‌ای برای خانم‌های خانه تبدیل میشود. به خصوص با نزدیک شدن به سال جدید و خانه تکانی بسیاری از ما سعی میکنیم تغییری در دکوراسیون و سبک چیدمان وسایل ایجاد کنیم و فضا را زیباتر و مرتبتر از قبل کنیم. در این مطلب قصد داریم ایده هایی برای سامان دهی به حمام کوچک را در اختیار شما بگذاریم تا بتوانید برای مرتب کردن و لوکس شدن حمام کوچک خود، ایده بگرید و از آنها استفاده کنید.

قبل از بررسی ایده‌هایی برای حمام کوچک به این سوالات پاسخ دهید. آیا از تمام فضای حمام خود بهترین استفاده را میکنید؟آیا از قفسه‌ها و قلابها استفاده میکنید؟ آیا میتوان با تغییری کوچک در دکوراسیون حمام، فضایی مفیدتر داشته باشید؟ شما با چند تغییر ساده میتوانید از فضای خود بیشترین استفاده را ببرید.

استفاده از شلف حمام

استفاده از شلف حمام میتواند در مرتب کردن فضای حمام به شما کمک کند. شلف یا همان قفسه‌های مدرن که از جنس چوب، فلز و مواد دیگر و ضد آب تهیه میشوند و طراحی‌های مختلفی دارند و می‌توان از آنها در تمام فضای خانه استفاده کرد. برای استفاده از شلف حمام به جنس آن توجه کنید، زیرا حتما باید ضد آب باشد.

استفاده از شلف دیواری

شلف دیواری این امکان را به شما می‌دهد تا از فضای بلااستفاده در حمام استفاده کنید و آن را به یک فضای کاربردی تبدیل کنید. شلف دیواری را میتوانید در گوشه‌ها نصب کنید و به صورت فضای بین دو دیوار را به محلی برای قرار دادن وسایل تبدیل کنید و حتی نقص‌های دیوار را بپوشانید. شلف دیواری در کنار وان یا زیر دوشی، فضای مناسبی را برای قرار دادن صابون و شامپوها ایجاد میکند.

فضای بالای توالت فرنگی فضایی مناسب برای قرار دادن شلف دیواری است و می‌توانید با یک شلف حمام فضای مرده را به فضایی مفید تبدیل کنید.

همچنین میتوانید شلف دیواری را در میانه دیوار نصب کنید و به عنوان طبقه‌هایی برای قرار دادن وسایل تزيينی از آن استفاده کنید. قرار دادن شلف در بالای درب دستشویی نیز میتواند فضایی مناسب برای قرار دادن حوله‌های اضافه و دستمال توالت را فراهم کند.

استفاده از شلف چوبی

برای داشتن حمامی مدرن و کوچک میتوانید از شلف چوبی ساده در حمام استفاده کنید و آن را با بندهای چرمی و قلاب وصل کنید.

استفاده از شلف ایستاده

در حمام کوچک ایرانی بسیار کمتر از شلف ایستاده استفاده می‌شود. اما در دکوراسیون غربی و اروپایی شاهد استفاده از شلف ایستاده در حمام و سرویس بهداشتی هستیم. استفاده از شلف ایستاده در حمام به فضای شما بستگی دارد. میتوانید از آن برای قرار دادن گلدانهای حمام و سایر وسایل تزیینی استفاده کنید.

استفاده از شلف آویز

اگر فضای دیوار شما محدود هست و خواستار استفاده از شلف هستید، میتوانید از شلف آویز استفاده کنید و آن را به پشت درب حمام خود وصل کنید.

استفاده از جعبه و سینی برای وسایل شخصی

اگر مسواک، لوازم آرایش و وسایل شخصی خود را در حمام نگه میدارید، بهتر است از یک باکس با اندازه متناسب استفاده کنید و فضایی برای قرار دادن باکس را در نظر بگیرید. باکس‌های خود را زیبا و لوکس و متناسب با دکوراسیون حمام خود انتخاب کنید. همچنین برای جلوگیری از آشفتگی و شلختگی، برای هر فرد سینی و باکس مربوط به خود را داشته باشد.

 

 

استفاده از پرده حمام

جداکردن و محدود کردن فضای دوش با سایر فضای سرویس بهداشتی و حمام امری مهم در دکوراسیون حمام کوچک هست. اگر امکان نصب کابین دوش را دارید، آن را انتخاب کنید و از بین کابین‌های دوش، کابین شیشه‌ای و گوشه را انتخاب کنید. کابین‌هایی که در گوشه قرار میگیرند فضای کمتری را اشغال میکنند. اگر فضای حمام را با زیر دوشی جدا کرده‌اید، حتما از پرده حمام با طرح ساده استفاده کنید.

 

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)