ترکیب رنگ قهوه ای در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ قهوه ای در دکوراسیون منزل

رنگ قهوه‌ ای یکی از رنگ‌های رایج در دکوراسیون منزل هست و  بسیاری از وسایل چوبی نیز که در منزل جای گرفته‌اند در تناژ رنگی قهوه ای قرار میگیرند. رنگ قهوه ای به تنهایی خسته و کسل کننده هست و حتما باید آن را با رنگ‌های دیگر ترکب کرد و در دکوراسیون داخلی خانه، طراحان از ترکیب رنگ قهوه ای استفاده میکنند. چوب طبیعی نیز دقیقا به رنگ قهوه ای است و استفاده از دکوراسیون چوبی نیز در دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و حس طبیعت و راحتی را به ارمغان می‌آورد. اما چه رنگ‌هایی برای ترکیب با رنگ قهوه ای مناسب می‌باشد؟

ست کردن با رنگ قهوه ای

رنگ قهوهای جز رنگ‌های خنثی و گرم محسوب میشود و اگر آن را با رنگ‌های مکمل ترکیب کنیم، میتوان ترکیب رنگی گرم و شاداب و محیط دنج و سنتی را ایجاد کنیم. از نظر طراحان دکوراسیون داخلی رنگ قهوه ای را با برخی از رنگ‌ها میتوان ترکیب کرد تا به دکوراسیونی شیک و مدرن با حس و حالی شاداب رسید. در ادامه ترکیب رنگ قهوه ای در دکوراسیون منزل را بیان میکنیم.

سفید و قهوه ای

رنگ سفید از جمله رنگ‌هایی است که می‌توان آن را با هر رنگی ترکیب کرد و قهوه ای نیز از این قانون مستثنی نیست. ترکیب رنگ قهوه ای با سفید با ایجاد کنتراست و تضاد هر دو رنگ را به زیبایی نشان میدهد و فضایی لوکس و جذاب را به وجود می‌‌آورد و ترکیبی مناسب برای مبلمان و اتاق نشیمن می‌باشد.

آبی و قهوه ای

یکی دیگر از رنگ‌هایی که برای ترکیب با رنگ قهوه ای مناسب می‌باشد، رنگ آبی است. آبی پاستیلی، آبی فیروزه‌ای و آبی پررنگ و سرمه‌ای را میتوان با رنگ قهوه ای ترکیب کرد. ترکیب رنگ آبی روشن و پاستیلی با قهوه ای، ترکیب رنگ سرد و رنگ گرم، حس آرامش بخشی را به ارمغان می‌آورد و تعادلی بین محیط سنتی و مدرن را ایجاد میکند.

ترکیب آبی فیروزه‌ای با قهوه ای نیز ترکیبی مدرن و زیباست و طراحان دکوراسیون داخلی از آن در دکوراسیون اتاق خواب و سالن پذیرایی استفاده میکنند. هر دو رنگ آبی فیروزه‌ای و قهوه ای در سبک سنتی مورد استفاده قرار میگیرند و ترکیب آن دو با هم را میتوان در دکوراسیون مدرن نیز به کار برد و تعادلی بین دکوراسیون مدرن و حس و حال سنتی برقرار کرد.

قهوه ای و سبز

شاید در نگاه اول به نظر نیاید که میتوان دو رنگ سبز و قهوه ای را با هم ترکیب کرد. اما سبز و قهوه ای، اصلی ترین رنگ‌هایی هستند که در طبیعت به چشم میخورند و ترکیب آن دو باهم حس آرامش طبیعت را به خانه می‌آورد. در ترکیب سبز با قهوه ای میتوانید با طیف‌های روشن و تیره سبز بازی کنید و بهترین ترکیب رنگ را انتخاب کنید.

قهوه ای و نارنجی

ست کردن رنگ قهوه ای با نارنجی، ترکیبی بینظیر است و تضاد بین این دو رنگ حسی متفاوت را ایجاد میکند. رنگ نارنجی گرم، درخشان و زنده هست و رنگ قهوه ای خنثی و عمیق هنگامی کنار هم قرار میگیرند، رنگ نارنجی انرژی بسیار زیادی را از خود ساطع میکند. برقرار دادن این دو رنگ کنار هم، از قهوه‌ای تیره و نارنجی پررنگ استفاده کنید.

قهوه ای و زرد

اگر فکر میکنید رنگ قهوه‌ای انتخابی شما فضا را تیره و تاریک میکند، از رنگ زرد در کنار آن استفاده کنید. اگر مبلی قهوه‌ ای دارید، کوسن‌های زرد رنگ را روی آن بگذارید و یا از وسایل دکوری و تزيينی زرد رنگ استفاده کنید. قرار دادن مبلمانی زرد در کنار دکوراسیونی قهوه‌ای نیز فضایی زنده و جذاب را ایجاد میکند.

قهوه‌ ای و طلایی

رنگ طلایی به تنهایی دارای خصوصیات متفاوتی است و حس و حال جسورانه و جادویی به فضا میدهد. ترکیب رنگ قهوه‌ای با طلایی از گذشته تا به امروز بسیار به چشم خورده و خیره کننده نیز میباشد و برای ما یادآور فضاهای لوکس و زندگی اشرافی است.

قهوه‌ ای و مسی

رنگ قهوه‌ای شکلاتی در کنار مسی ترکیبی شگفت انگیز است و فضایی شیک و نرم را فراهم میکند. برای آنکه فضای خود را پرانرژی تر و دوستانه تر نشان دهید میتوانید از رنگ مسی در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید.

قهوه ای و بنفش

یکی از ترکیب رنگ‌های مدرن ترکیب رنگ قهوه ای با بنفش می‌باشد. برای داشتن اتاق نشیمن مدرن میتوان از ترکیب دو رنگ قهوه‌ای و بنفش بهره گرفت. این رنگ که ترکیب آنها با هم غیر منتظره به نظر می‌آید، فضا را بزرگتر و راحتتر نشان میدهند و در صورتی که با رنگ زرد نیز ترکیب شوند فضا را زنده تر نیز نشان میدهند.

کرم و قهوه ای

ترکیب رنگ قهوه‌ای و کرم از جمله مرسوم‌ترین ترکیب رنگی است که از گذشته تا به امروز به چشم می‌خورد. کرم و قهوه ای با هم همخوانی بینظیری دارند و هر دو جز رنگ‌های گرم و خنثی محسوب می‌شوند. اگر در دکوراسیون منزل خود از ترکیب رنگ قهوه‌ای با کرم استفاده کرده‌اید، پیشنهاد میکنیم از دکور و وسایل تزیینی با رنگ‌های شاد و زنده استفاده کنید و فضا را متعادل کنید.

 

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)