انتخاب رنگ در طراحی حمام و سرویس بهداشتی

انتخاب رنگ در طراحی حمام و سرویس بهداشتی

حمام و سرویس بهداشتی یکی از قسمت‌های مهم خانه محسوب می‌شود و انتخاب رنگ حمام در طراحی و دکوراسیون آن اهمیت بالایی دارد. توجه به نکات زیبایی شناسی و رعایت نکات طراحی موجب می‌شود حمامی لوکس، شیک و مدرن داشته باشیم و بعد از یک روز خسته کننده در آن آرامش و ریلکسی را تجربه کنیم. انتخاب رنگ حمام، شامل رنگ کاشی و شیرآلات و تمام اجزای حمام می‌شود، هرچند رنگ کاشی به علت فضای بیشتری که به خود اختصاص میدهد اهمیت بیشتری دارد. با انتخاب درست رنگ کاشی حمام می‌توان حمام را بزرگتر و دلبازتر نشان داد و فضا ها را از هم تفکیک کرد. اما چه رنگ‌هایی در طراحی داخلی حمام استفاده می‌شوند؟

انتخاب رنگ سفید برای حمام و سرویس بهداشتی

یکی از رنگ‌هایی که در ژورنال‌های طراحی دکوراسیون حمام بسیار به چشم می‌خورد، رنگ‌های روشن و از جمله سفید و کرم می‌باشد. انتخاب رنگ روشن برای حمام، موجب می‌شود فضا بزرگتر از آنچه هست به چشم آید و برای حمام و سرویس بهداشتی کوچک و بدون پنجره بسیار مناسب است. نبود پنجره در سرویس بهداشتی و حمام، منبع نور طبیعی را حذف میکند و لامپ تنها منبع نوری می‌شود. به همین دلیل انتخاب رنگ تیره و ترکیب آن با نور مصنوعی و کم، فضا را تاریک و دلگیر میکند.

رنگ سفید همیشه شیک و تمیز هست و نور را به خوبی منعکس می‌کند. اگر دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی خود را سفید و روشن انتخاب میکنید، کف را تیره‌تر در نظر بگیرید تا هم فضا دلبازتر به چشم آید و هم تضاد ایجاد شده چشم را به بازی در می‌آورد و فضا را شیک تر نشان میدهد.

حمام و دستشویی با رنگ کرم

رنگ کرم از گذشته در سرویس بهداشتی و حمام به کار رفته و یادآور طراحی گذشتان می‌باشد. اگر به سبک سنتی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید حمامی سنتی داشته باشید، رنگ کرم را برای آن انتخاب کنید. میتوانید کرم را با دو رنگ سفید و طلایی از ترکیب کنید و طراحی‌ مدرنتری داشته باشید.

آبی روشن در سرویس بهداشتی

رنگ آبی روشن یا آبی پاستیلی، این روزها بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته و در تمامی حوزه‌هایی که با هنر و طراحی در ارتباط هستند به چشم می‌خورد. این رنگ آرامش بینظیری دارد و نماد صلح، آرامش و تفکر است و با انرژی خود به فضا آرامش میدهد. میتوانید با در کنار هم قرار دادن تنالیته‌های آبی فضاهایی تیره و روشن ایجاد کنید.

رنگ نارنجی در حمام

انتخاب رنگ نارنجی، فضای حمام شما را شاد و پرانرژی کرده و گرمای خود را به فضا القا میکند.این رنگ سرزنده وشاد به رنگ خورشید و نور طبیعی نزدیک می‌باشد و اگر حمام شما بدون پنجره است، میتوانید از رنگ نارنجی در طراحی داخلی حمام خود استفاده کنید.

انتخاب رنگ قرمز در حمام و سرویس بهداشتی

یکی دیگر از رنگ‌هایی در ژورنال‌های طراحی حمام و سرویس بهداشتی به چشم می‌خورد، استفاده از رنگ قرمز در کنار رنگ سفید می‌باشد. رنگ قرمز بسیار انرژی بخش و جذاب و پر از هیجان می‌باشد. اگر می‌خواهید روز خود را با هیجان آغاز کنید، رنگ قرمز را برای سرویس بهداشتی و حمام خود در نظر بگیرید. رنگ قرمز تند و گرم می‌باشد و بهتر است فقط روی یک دیوار استفاده شود و در کنار رنگ خنثی سفید قرار گیرد، هرگز کل فضای حمام را با این رنگ نپوشانید.

تاثیر رنگ زرد در حمام و سرویس بهداشتی

یکی دیگر از رنگ‌هایی که در طراحی حمام و سرویس بهداشتی به چشم می‌خورد، رنگ زرد، آن هم رنگ زرد آفتابی است. این رنگ که یادآور انرژی خورشیدی است، شور و انرژی و نشاط را در فضا پراکنده میکند و بعد از گرفتن دوش صبحگاهی در کنار رنگ زرد، سرحال و پرنشاط می‌شوید.

حمامی به رنگ خاکستری

رنگ خاکستری نیز از آن رنگ‌هایی است که در دکوراسیون‌های حمام مدرن بسیار به چشم می‌خورد. این رنگ خنثی قابلیت ترکیب شدن با بسیاری از رنگ‌ها دارد و میتوان آن را با رنگی دیگر مانند آبی روشن و زرد ترکیب کرد. البته استفاده از رنگ خاکستری به صورت تک رنگ نیز در دکوراسیون سبک مینیمال به چشم می‌خورد و زیبایی چشم نوازی دارد.

حمام و سرویس بهداشتی سیاه و سفید

سیاه و سفید دو رنگ در تضاد هم هستند و ترکیب این دو با هم کنتراست بالایی دارد و همین کنتراست آنهاست که قرار گرفتن این دورنگ کنار هم را زیبا و جذاب میکند. انتخاب رنگ مشکی برای حمام و سرویس بهداشتی کوچک انتخاب مناسبی نیست، اما در سرویس‌بهداشتی بزرگ می‌توان از ن استفاده کرد. اگر حمام و سرویس بهداشتی کوچکی دارید و می‌خواهید از این ترکیب استفاده کنید، رنگ مشکی را در کف و سفید را برای دیوار‌ها در نظر بگیرید.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)