ایده‌هایی استفاده از چوب در دکوراسیون خانه

ایده‌هایی استفاده از چوب در دکوراسیون خانه

استفاده از چوب در دکوراسیون خانه، یک ایده منحصر به فرد و مدرن می‌باشد و حال و هوای خانه را تغییر میدهد. چوب یک عنصر طبیعی است و با استفاده از آن در دکوراسیون خانه، می‌توان طبیعت را به خانه آورد و در صورتی که در جای جای خانه از دکوراسیون چوبی استفاده شود، خانه‌ای روستیک خواهیم داشت.

با استفاده از دکوراسیون چوبی، علاوه بر دکور کردن زیبا و استفاده از المان‌های طبیعی، می‌توانید از انرژی آرامش بخش چوب در خانه نیز بهره‌مند شوید. در ادامه ایده‌هایی برای استفاده از چوب در دکوراسیون خانه را مطرح کرده‌ایم تا بتوانید خانه‌ای زیبا و رویایی برای خود بسازید.

مزایای استفاده از دکوراسیون چوبی در خانه

امروزه ساختمان اصلی خانه را آهن و مصالح ساختمانی تشکیل داده و فضای داخلی خانه را از طبیعت جدا کرده و هنگامی که در خانه هستیم هیچ نقطه اتصالی به طبیعت و عناصر اصلی نداریم. برخی معتقداند همین امر موجب آشفتگی و بدخلقی افراد می‌شود و لازم است با المان‌هایی و استفاده از عناصر طبیعی، خودمان را به نحوی به زمین متصل کنیم. چوب برآمده از دل طبیعت هست و بوی آن هوای طبیعت را با خود به همراه می‌آورد و انرژی زیاد آن نیز آرامش بخش می‌باشد.

با استفاده از دکوراسیون چوبی در خانه می‌توانیم فضایی آرام و با نشاط را ایجاد کنیم. همچنین استفاده از چوب زیبا و دلربا و آسان می‌باشد و به راحتی می‌توان دکورهای چوبی را پیدا و تهیه کرد.

استفاده از چوب در طراحی داخلی خانه

اگر در حال ساخت و بازسایی منزل خود هستید، پیشنهاد میکنیم از چوب در طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید. میتوانید برای در و پنجره‌های خود قاب‌های چوبی در نظر بگیرید و یا در قسمت‌هایی از دیوار یا دکور خود از چوب استفاده کنید.

درب چوبی کشویی

یک ایده جذاب برای استفاده از چوب، در نظر گرفتن یک تخته چوبی صاف به عنوان درب می‌باشد. این تخته چوبی برروی ریل قرار گرفته و به واسطه آن جابجا می‌شود. هم میتوان آن را روی دیوار قرار داد و به عنوان قسمتی از دیوار به آن نگاه کرد و هم می‌توان فضا را با آن جدا کرد.

 

استفاده از دکوراسیون چوبی

این روزها شاهد طرح‌ها و وسایل چوبی مختلفی هستیم و می‌توانید از آن در خانه خود استفاده کنید. از تخته‌های چوبی آشپزخانه گرفته تا میز و جالباسی‌هایی که به وسیله چوب ساخته شده‌اند. در ادامه چند ایده برای دکوراسیون چوبی را آورده‌ایم.

استفاده از باکس چوبی

انتخاب باکس چوبی یا شلف‌ چوبی نیز میتواند گزینه‌ خوبی برای استفاده از چوب در فضای داخلی خانه باشد. باکس‌های چوبی را با هر طرح و مدلی میتوانید در فضای خود قرار دهید و شلف چوبی دیواری نیز طاقچه‌ای زیبا برای قرار دادن شمع و عود و سایر وسایل تزیینی را در اختیار شما میگذارد.

قفسه و کتابخانه چوبی

چوب بهترین انتخاب برای ساخت کتابخانه هست و میتوان با ترکیب مهارت نجاری و خلاقیت طرح‌های بینظیری برای کتابخانه ایجاد کرد. استفاده از کتابخانه چوبی به کتاب‌های شما نظم میدهد. همچنین می‌توانید قفسه‌ چوبی را در نظر بگیرید و از آن برای قرار دادن وسایل در اتاق نشیمن استفاده کنید.

جاشمعی چوبی

شما میتوانید از یک تنه بریده شده درخت به عنوان جاشمعی استفاده کنید و فضاهایی را در اندازه شمع روی آن ایجاد کنید و به این صورت چوب را در کنار نور شمع گذاشته و از انرژی مثبت آن استفاده کنید.

استفاده از چوب به عنوان جالباسی

میتوانید جارختی ورودی منزل خود را با چوب طراحی کنید و از تخته‌های چوبی برای بدنه آن استفاده کنید.

تابلوی چوبی

با استفاده از کمی خلاقیت می‌توان تابلوهای چوبی زیبایی را ساخت، که امروزه میتوانید آنها را در بازار نیز پیدا کنید. با قرار دادن تابلوی چوبی بر دیوار، از چوب در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

میز چوبی

استفاده از تنها درخت، بدون آنکه فرایند زیادی روی آن انجام شود، حس و حال خانه روستایی را ایجاد میکند و فضای خانه را گرم و دلنشین میکند.

استفاده از مجسمه چوبی

شاید بتوان آسان ترین راه برای استفاده از دکوراسیون چوبی در خانه را استفاده از مجسمه‌های چوبی بیان کرد. این مجسمه‌های دست‌ساز و زیبا که با تراشیدن چوب شکل گرفته‌اند را میتوان در هر جای از خانه حتی روی میز قرار داد.

 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)