دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

از نظر روانشناسی محیط اطراف، رنگ‌ها و دکوراسیون فضایی که در آن هستیم میتواند در روند رشد و سلامت روانی افراد تاثیر گذار باشد. محیط اطراف ما روی اخلاق و ایده‌هایی که به ذهن ما میرسند تاثیر گذار هستند و از طرفی دیگر همه ما دوست داریم در فضایی آرامش بخش و زیبا زندگی کنیم. یکی از فضاهایی که زمان زیادی را در آن سپری میکنیم اتاق خواب هست و به همین دلیل باید به چیدمان و ترکیب رنگی اتاق خواب توجه کنیم. چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب برای بچه‌ها متفاوت هست و بیشتر پدر و مادرها هم دوست دارند اتاق خواب فرزندشان شاد و زیبا و لوکس باشد. اگر به دنبال ایده‌هایی برای چیدمان و دکوراسیون اتاق خوال دخترانه هستید، با ما همراه شوید.

نظر دخترتان را در چیدمان اتاق خواب بپرسید

یکی از موارد بسیار مهمی که باید به آن توجه شود و در رشد شخصیت فرزند و ایجاد حس استقلال آن تاثیر گذار هست، پرسیدن نظر او درباره اتاق خودش است. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید مورد علاقه دختر شما باشد تا در آن احساس آرامش کند. البته شما میتوانید با در نظر گرفتن نظر دخترتان و سلیقه خودتان و اصول دکوراسیون، اتاقی زیبا، شیک و لوکس طراحی کنید.

اتاق خواب دخترانه شیک

برای داشتن اتاق خواب دخترانه شیک، یک سبک و ترکیب رنگی خاص و مشخص را انتخاب کنید و سعی کنید تمام وسایل را در همان سبک تهیه کنید. همچنین تمام فضای اتاق را پر نکیند و فضاهای خالی و آزاد نیز در نظر بگیرید.

ترکیب بندی‌ رنگ

ترکیب بندی رنگ نیز در شیک و زیبا شدن فضا تاثیر گذار هست. برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک خود از ترکیب رنگ‌های صورتی و طوسی، سفید و صورتی، سفید زرد، طوسی و قرمز، طوسی سبز و سفید و سبز استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از تابلو و کوسن و اسباب بازی‌هایی با رنگ شاد و پر انرژی در کنار ترکیب رنگی اصلی استفاده کنید.

اتاق خواب دخترانه رویایی

اگر دخترانتان عاشق پرنسس شدن هست و دوست دارد اتاقی رویایی داشته باشد، می‌توانید آن را برایش بسازید. در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه رویایی، هماهنگی رنگ مهمترین بخش هست. معمولا در این سبک از ترکیب رنگ صورتی و طوسی استفاده میشود، البته انتخاب رنگ کاملا بستگی به سلیقه فرزند شما دارد. عامل مهم دیگر استفاده از اکسسوری‌های شیک و هماهنگ هست. یک تم کلی انتخاب کنید و اکسسوری‌ها را هماهنگ با آن تهیه کنید. قرار دادن میز آرایش و آیینه‌ای زیبا و هماهنگ با تخت خواب میتواند فضا را لوکس تر کند. از یک قالیچه نرم با رنگ سفید یا رنگی هماهنگ با رنگ کلی اتاق استفاده کنید تا هنگام بیدار شدن و بلند شدن از تخت خواب، پا روی فرشی نرم قرار گیرد.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده ایرانی

یکی دیگر از سبک‌های رایج برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، چیدمانی ساده و ایرانی، متناسب با فرهنگ و ملیت مان، می‌باشد. اتاق خواب دخترانه ساده فضای بیشتری را برای بازی کودک فراهم می‌کند و محیطی آرامش بخش دارد. در دکوراسیون اتاق خواب ساده دخترانه، از یک ترکیب رنگی مورد علاقه دخترتان استفاده کنید. اتاق را با تابلو هایی کودکانه و زیبا تزیین کنید. چراغ خواب را فراموش نکنید. رنگ و طرح تابلو، اکسسوری و وسایل تریینی را از رنگ‌های شاد و پرانرژی استفاده کنید.

استفاده از وسایل دست ساز

شما میتوانید با استفاده از ایده‌های خلاقانه و استفاده از وسایل دور ریختنی و وسایلی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، با فرزندتان لوازمی شیک و زیبا بسازید و از آنها در تزیین اتاق فرزندتان استفاده کنید. به این صورت هم کودکی خلاق خواهید داشت و هم فرزندتان در تزیین اتاقش همکاری داشته و از این اتفاق خوشنود میشود. از طرفی دیگر از هزینه‌های تهیه لوازم مختلف نیز کاسته می‌شود.

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)